یکی از مهم ترین و بزرگ ترین نشانه هایی که بشر در طول تاریخ از آن به عنوان علامتی برای ابراز فردیت خود استفاده کرده اند، همین خط خطی های ساده ای است که امضای او محسوب می شود. مفهوم امضا در واقع چیزی بالاتر از یک ابراز هویت و اثبات وجود نیست و این دو اصل تنها با نوشتن نام و نام خانوادگی فرد به وجود می آید. حالا بماند که در کشور ما این نشانه ساده به صورت نقاشی های درهم و پیچیده ارائه می شود. با این وجود نباید این خطوط را دست کم گرفت!

امضاها از شاخص ترین نشانه های فردیت به حساب می آیند. شاید بی اغراق نباشد اگر بگوییم همین علائم کوچک نکته های مهم و عجیبی را در وجودمان آشکار می کنند؛ چیزهایی که حتی خودمان هم فکرش را نمی کنیم از کجای این خطوط برملا شده اند! در این پست خط و قلم نشانه های امضای اصولی و باملاس را بیان میکنیم، با ما همراه باشید…

نکاتی در باره امضای فارسی

  • امضای شما در عین خوانا و روان بودن نباید بیش از حد طولانی باشد.
  • امضا کردن بیش از 4 ثانیه نباید زمان ببرد.
  • طراحی امضا باید به صورتی باشد که با هر جنسی از خودکار و ورق بتوان آن را پیاده کرد.
  • از مهمترین نکاتی که میبایست به آن توجه کرد اندازه امضا است.
  • امضا باید به اندازه ای باشد که قابلیت تغییر سایز، بزرگ یا کوچک نوشتن را داشته باشد و مناسب ترین اندازه امضاء سایزی است که در کادر مخصوص دسته چک ها به راحتی قرار گیرد.

روش کار:

ابتدا باید ببینید دوست دارید که امضای شما چگونه باشد؟ امضا معرف شماست و اغلب افرادی که شما را نمی‌بینند از روی امضایتان در مورد شما قضاوت می‌کنند. امضاهای ساده می‌توانند تمیز و خوانا به نظر برسند و امضاهای پیچیده جذاب تر بنظر می‌رسند. اما یک امضا باید به اندازه کافی جذاب باشد و به راحتی بتوان آن را تکرار کرد. در ادامه چند ویژگی که شما را به رسیدن به امضای دلخواهتان کمک می‌کند را بررسی خواهیم کرد.

چه چیزهایی می‌خواهید در امضای شما بیاید؟

بعضی افراد از اسم و فامیل خود در امضا استفاده میکنند و عده‌ای فقط از خطوط برای امضای خودشان استفاده می‌کنند.

امضا با حروف لاتین یا فارسی

فارسی و یا انگلیسی بودن حرف و یا حروف امضا امری کاملا سلیقه ای و مرتبط با شخصیت شماست.

انتخاب قسمت نام خود برای امضا

انتخاب نام و نام خانوادگی و یا انتخاب قسمتی از آن هم کاملا به سلیقه شما مربوط است.

انتخاب حرف مناسب برای امضا

تقریبا همه امضاء ها بر پایه یک حرف از نام و یا نام خانوادگی شماست. از حروف نام و نام خانوادگیتان بهترین و زیباترین حرف را که از لحاظ نستعلیق می تواند زیبا نوشته شود را انتخاب کنید. مثلا در حروف فارسی بر روی حرف هایی همچون (ح، ج، ی،س، ن و… ) و در زبان انگلیسی بر روی (F،A ، S، G، X، Z و.. ) بیشتر از سایر حروف میتوان مانور داد.

یکپارچگی امضا

اگر میخواهید از حروف لاتین برای امضایتان استفاده کنید در نظر داشته باشید که به جز حرفی که برای پایه انتخاب کرده اید تمامی حروف دیگر باید باهم در ارتباط باشند و به صورت جداگانه نوشته شوند. این روش در حروف زبان فارسی هم تقریبا صادق است. بهتر است امضا با چند حرکت ساده به پایان برسد و در مدت امضا کردن خیلی دستتان را از روی برگه بلند نکنید یعنی امضای شما باید دارای پیوستگی و یکپارچگی باشد.

استفاده از اشکال در امضا

شما میتوانید از برخی اشکال یا خط ها در امضای خود استفاده کنید و به شکیل و زیبا شدن امضای شما بسیار کمک می کند. البته دقت کنید که از این خط های صاف و یا منحنی و یا اشکال درست و به جا استفاده کنید. در پایان حروف اسمتان از طرح هایی مانند قلب و گل استفاده کنید. برای ظرافت بیشتر از نماد های کوچک در زیر یا بالای امضایتان استفاده نمایید.

چند کار جالب را با امضایتان انجام دهید :

  • حرف اول اسم و فامیلتان را با حروف بزرگ و بقیه را با حروف کوچک بنویسید. یا می توانید فقط از حرف اول اسم و فامیلتان برای امضا استفاده کنید. برای امضا اسم و فامیلتان را کج بنویسید.

الهام گرفتن از سایر امضاها

دقت داشته باشید که قرار نیست از امضای کسی کپی برداری کنید و قرار است خودتان امضایی منحصر به فرد و خاص داشته باشید ولی میتوان از سایر امضاها الهام گرفت. سرچ کنید و امضاهای مختلف را مشاهده کنید. ببینید که بقیه چگونه بر روی حرف های مختلف مانور داده اند و سعی کنید خلاقیت به خرج دهید و این موارد را خودتان خلق کنید. ولی می توانید از این ترکیب ها در امضاهای که خوب طراحی شده اند هم کمک بگیرید. به احتمال زیاد طرحی که در نظر داریم را نتوانیم روی کاغذ پیاده کنیم و یا دوست داریم امضایی خاص داشته باشیم اما از پس طراحی آن برنیاییم.

تیم خط و قلم با سابقه ای طولانی در زمینه طراحی امضا و طراحی حدود 17000 امضا در کنار شماست تا به شما کمک کند امضایی خاص و درعین حاب غیرقابل جعل و ساده و ظریف داشته باشید.

تمرین کردن امضاء

حالا که کار به پایان رسیده است و امضای شما شکل گرفته باید امضای خود را بارها تمرین کنید. به حالت های دست و محل برخورد دست و مچ خود با سطح کاغذ دقت کنید. بارها این کار را تکرار کنید تا امضا ملکه ذهنتان شود.

ارتباط با بخش طراحی امضا

تماس و تلگرام: 02832560292 _ 09303476616

آیدی تلگرام: khatoghalam@

https://telegram.me/khatoghalam

آیدی اینستاگرام: khatoghalam@

https://www.instagram.com/lotfali_khani

امتیاز خود را ثبت کنید