آزمون خوشنویسی با خودکار شماره 26 در دی ماه سال 96 برگزار شد و طبق روال همیشه متونی انتخاب شد و شرکت کنندگان مجاز به انتخاب یکی از این متون به دلخواه خود بوده و با دست خط خود در آزمون شرکت نمودند. عوامل متعددی در کسب امتیاز نقش دارد که می توان به ترکیب زیبا و نوشتن صحیح حروف و کلمات اشاره کرد.

متن های انتخاب شده برای آزمون 26

انکار نمی‌توانم کرد پروانه‌ای را که در رگانم شنا می‌کند ممنوع نمی‌توانم کرد یاسمنی را که از شانه‌هایم بالا می‌رود پنهان نمی‌توانم کرد عاشقانه‌ای که زیر پیراهنم می‌تپد نهفتن این همه یعنی انفجار من ( نزار_قبانی)

آه، چه آرام و پر غرور گذر داشت زندگی من چو جویبار غریبی در دل این جمعه های ساکت متروک در دل این خانه های خالی دلگیر آه، چه آرام و پر غرور گذر داشت… (فروغ_فرخزاد)

به چه می اندیشی، نگرانی بیجاست ! عشق اینجا ‎… و‌ خدا هم اینجاست …! لحظه ها را دریاب …! زندگی در فردا ، نه، همین امروز است …! لحظه‌ها را دریاب، پای در راه گذار …! (سهراب_سپهری)

آموزشگاه خط و قلم با برگزاری دوره ای آزمون های ماهانه سعی درایجاد یک نگرش و ایجاد انگیزه برای خوش خطی در تمامی افراد جامعه دارد. در این روش افرادی که از دست خط خوبی برخوردار نیستند می توانند با اطلاعات و راهنمایی هایی که در آزمون قبل صورت گرفته و با استفاده از آموزش رایگان خط و رعایت این نکات در ازمون های پیش رو روند پیش رفت خود را بررسی کنند و در کنارآن از نظر اساتید و آموزش های گوناگون و خدمات خط و قلم استفاده کنند.

قطعا داشتن یک دست خط خوش و زیبا تصویر بی بدیلی از شخصیت،هنر و علم شما را به نمایش می گذارد و یک خط زیبا و خوشی که بر اساس اصول و قواعد نوشته شده باشد در مرحله اول باعت افزایش اعتماد به نفس نویسنده و لذت بردن خود شخص میشود ودر مرحله دوم بیننده ای که خط شما را می بیند و از چشم نوازی و زیبای هنر دستخط شما لذت می برد.

این هنر در شکل حرفه ای خود به عنوان یک کار تخصصی پیگیری می شود. شما هر چه قدر هم که بد خط باشید و حتی چپ دست ها و راست دست ها با روش هاو متد های جدیدی که آموزشگاه خوشنویسی خط و قلم به عزیزان علاقه مند به خوش خطی ارائه داده و در کمترین زمان ممکن به سطحی از خوش خطی خواهید رسید که حتی روزی تصورش را هم نداشته اید

نکات آموزشی بر روی دست خط شرکت کنندگان

لطفا به کلمه بالا دقت کنید شما باید با در نظر گرفتن خط کرسی و محل قرار گیری کلمات باید به بهترین ترکیب ممکنه برسید.برای این هدف ابتدا شما باید به نوشتن صحیح تک تک کلمات دقت کنید و بعد رعایت شیب و کشیده و غیره. تمام این موارد در گزارش آزمون های قبل گفته شده و شما میتوانید به تمامی آن گزارش ها رجوع کرده و از آنها استفاده کنید.

یکی از علل خوش خطی در افراد نحوی صحیح نوشتن حروف است. هر حرف برای خود زیبایی دارد که اگر علاقمندان به خط تحریری نتوانند آن را درست اجرا کنن از زیبایی خط آنان میکاهد. همان طور که در تصویر مشاهده میکنید بدلیل نادرست بودن حرف میم در ابتدای سطر تمام کلمات را تحت شعاع خود قراد داده است.

با توجه به اینکه ما در زیبا نویسی بیشتر از قواعد خط نستعلیق و یا خط شکسته پیروی میکنیم که ناخودآگاه ملزوم به رعایت نکاتی هستیم. یکی از این نکات عدم استفاده از حروف کشیده در ابتدای سطر است. درست مثل تصاویر بالا که هردو از حرف کشیده در ابتدای سطر استفاده کرده بودند در رابطه با مبحث کشیده هادر دو ازمون قبل به طور کامل توضیح داده شده که عزیزان میتوانند به آنها مراجع کنند.

نوشتن موجب آرامش می شود

امروزه افراد به خاطر مشغله های کاری و… بیشتر از همیشه دچار فشار های عصبی میشوند، اینگونه فشارها به مرور زمان برای انسان خطراتی را به همراه دارد که نوشتن تا حد زیادی به کاهش استرس، اندوه، خشم و فشار های عصبی در افراد کمک میکند نوشتن ها و یاداشت های روزانه، نوشتن یک جمله احساسی و یا یک بیت عاشقانه با خط خوش و زیبا، لذتی را در افراد شکوفا میکند که میتواند از بار عصبی ذهن و روح افراد بکاهد و آنها را در مسیر تخلیه احساسات و عواطف سوق می دهد.

فیلم نکات آموشی شماره 26

مشاهده تصحیح کامل آزمون 26 (قسمت اول)

نویسنده و تصحیح: سعید رفیعی لیاولی

امتیاز خود را ثبت کنید