چگونه امضا بزنیم؟ چگونه امضای زیبا داشته باشیم؟ راز و رمز امضای خلاقانه چیست؟ این ها سوالاتی است که حتما 1 بار در ذهن هر فرد پرسیده شده است.

داشتن یک امضای خوب به شخصیت اجتماعی شما کمک می کند. یک امضای درخور و مناسب درست همان چیزی است که می تواند در محل کار، جلسات رسمی کاری و در زمان انعقاد قراردادها به شما کمک کند. اما چیزی که امروزه به آن توجه بسیاری میشود، خاص و خلاقانه بودن امضاهاست! در واقع کسی دوست ندارد امضایش شبیه فرد دیگری باشد و منحصر به فرد بودن از اولیه های یک امضای خوب است. پس در هر شرایطی امضای زیبا و متفاوت شما می تواند حرف های زیادی در رابطه با شما برای گفتن داشته باشد و در بیزینس و شرایط کاری اهمیت آن مطمئنا چندین برابر خواهد شد.

نمونه طراحی امضا با اسم

جالب است بدانید این روز ها اهمیت امضاها به جایی رسیده است که از آن در حوزه روانشناسی هم استفاده می شود. در حقیقت با بررسی امضا می توان به شخصیت درونی افراد مختلف پی برد.

در این مقاله به تمامی این موارد میپردازیم، با ما همراه باشید تا آموزش یک امضا متفاوت را با یکدیگر مرور کنیم.

 

قطعاً هر کس به دنبال خاص‌ترین و زیبا‌ترین امضا خواهد بود تا بتواند مخاطب را جذب زیبایی‌های منحصر به فرد امضای خود کند چرا که امضا مانند یک لوگوی اختصاصی برای افراد بوده و معرف شخصیت آنهاست. ویژگی های امضای خوب به کاربرد امضا بستگی دارد اما به طور کلی داشتن سلیقه، اصلی‌ترین تکنیک طراحی امضا است و چیزی که امضا را خاص و متفاوت از سایرین میکند همان خلاقیت و ایده‌ای است که در ذهن طراح نقش می‌بندد.

اگر به دنبال خلق یک امضای متفاوت و شیک هستید، از کاغذ و قلم کمک بگیرید و سعی نمایید چندین ساعت تمرین کنید. حتی می توانید چشمانتان را ببندید و تصورات ذهنی خود را در همان حالت روی کاغذ بکشید. بعد چشمانتان را باز کنید و ببینید اشکالی که روی کاغذ نقش بسته اند تا چه اندازه با توقعات شما همخوانی دارد.

 

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید اندازه امضاست. امضای شما باید به حدی باشد که قابلیت بزرگ یا کوچک نوشتن را داشته باشد. منظور از قابلیت بزرگ یا کوچک نوشتن این است که اگر امضای خود را در مقیاس کوچکتر نوشتید جزییات آن از بین نرفته و همچنان مشخص باشد که امضای شماست.

سعی کنید بر روی هر قسمت و مخصوصا قسمت مهم کار یعنی همان حرفی که برای پایه در نظر گرفته اید خلاق باشید.

از بین حروفی که نام شما را تشکیل می دهد، سعی کنید بهترین و شاید زیبا ترین حروف را که می تواند زیبا شود انتخاب کنید. البته در اکثر مواقع حرفی که انتخاب می شود معلولا در ابتدا و یا انتهای اسامی دیده می شود که شاید شکیل تر باشد. اگر کمی خلاقیت داشته باشید، می توانید یک ترکیب فوق العاده خلق نمایید.

برخی افراد داشتن یک نمونه امضا انگلیسی که مختص خودشان باشد را نشانه متفاوت و خاص بودن می‌دانند. برای داشتن یک نمونه امضا انگلیسی ایده آل و جذاب علاوه بر تکرار و تمرین، می‌توان از ایده‌های گرافیسیتی و طراحی‌های مختلف برای تنظیم ساختار امضا استفاده کرد. داشتن امضای انگلیسی علاوه بر زیبایی می‌تواند در معاملات و توافقات خارجی نیز مورد استفاده واقع شود.

استفاده از برخی اشکال و یا خط ها در امضا می تواند به شکیل و زیبا شدن امضای شما بسیار کمک کند.

با ایده گرفتن از امضا‌های مختلف می‌توان یک نمونه امضای خلاقانه و زیبا طراحی کرد، فقط کافیست خلاقیت به خرج دهید.

امضای زیبا

 

این مطلب را از دست ندهید :  چرا افراد خاص دنبال امضاهای خاص اند؟

 

نمونه امضاهای بسیار گوناگونی توسط تیم خط و قلم طراحی شده است که متناسب با سلیقه های گوناگون است، همانطور که میدانید امضاهای مدیریتی و امضای هنری و امضای رسمی و اداری و… متفاوت هستند و هرکس متناسب با نیاز و موقعیت اجتماعی خود باید امضای مختص به خود را داشته باشد در زیر نمونه امضاهای طراحی شده را مشاهده میکنید:

نمونه امضاهای طراحی شده

 

اگر یک مدل امضا را برای خودتان انتخاب کرده اید، آن را با انواع خطوط پهن، نازک و… امتحان کنید و ببینید امضای شما با کمک چه خطوطی زیباتر می شود.

پس از اینکه به یک گزینه نهایی رسیدید، دوباره به دقت به آن نگاه کنید. آیا این امضا می تواند به عنوان یک نماد از شما شناخته شود ؟ آیا این امضا برای هویت اجتماعی شما کافی است؟ آیا فکر می کنید امضای خوب منتخب تا حد کافی زیبا و خاص هست که تفاوت شما را با سایرین به تصویر بکشد؟

 

انضباط در زندگی هنرمند جایگاه خاص خود را دارد، بدون وجود نظم حتی بهترین آثار هم به سرانجام نمی‌رسند. رعایت اصول برای هنرمند مانند چاقوی دو لبه است. اصول و قوانین در کارهای خلاقانه می‌تواند بهترین دوست و یا بدترین دشمن به شمار رود، اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان از نظم و اصول در جهت رشد خلاقیت استفاده کرد؟

به اذهان بسیاری از طراحان و گرافیست‌ها، امضا زدن اصلاً کار آسانی نیست و سختی‌هایی مختص به خود را دارد و این توانایی در کمتر کسی دیده می‌شود که قادر باشد تا با چندین حرکت کوتاه امضایی طراحی کند که ضمن هم‌خوانی داشتن با سلیقه و میل افراد، از زیبایی‌های بصری هم برخوردار باشد.

بیشتر هنرمندان معتقدند خلاقیت قدرتی است که باید تحت کنترل قرار گیرد و مهار شود، اما نظم به دور از احساسات، توالی کارهایی که باید انجام شوند را کنترل می‌کند.

ولی درنهایت می‌توان گفت هنر بر نظم غلبه می‌کند. ممکن است اصول راهنمای شما باشند و ساختارها به پیش هدایتتان کنند اما روند خلاقیت همچنان آشفته و به هم ریخته باقی می‌ماند. در این میان ممکن است کمی سختی و سردرگمی تجربه کنید؛ اما زمانی که کار را به سرانجام برسانید با اثری زیبا و موثر مواجه خواهید شد و احتمالاً در این لحظه می‌گویید: «ارزشش را داشت.»

امضای ترکیبی لاتین و فارسی

 

کلام آخر؛ امضای شما هویت شماست!

یادتان باشد که امضای شما هویت شماست، پس هویت خود را مدام تغییر ندهید! پس شاید بهتر باشد از همان ابتدا به دنبال یک امضای خاص و منحصر به فرد باشید. بدین ترتیب تا مدت ها به فکر تغییرش نخواهید بود.

 

خط  و قلم با شماست تا راه خاص بودن را 1 شبه طی کنید و امضایی هنرمندانه و زیبا داشته باشد.

برای دیدن نمونه های طراحی شده امضا و سفارش امضا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

نحوه سفارش امضا و تعرفه ها

3/5 - (3 امتیاز)