مدیران موفق و برجسته چگونه امضا می کنند؟ آیا ارتباطی بین هویت اشخاص و امضا مدیریتی وجود دارد؟ یک امضای مدیریتی خوب دارای چه خصوصیاتی است؟ اگر علاقه مندید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری بدست آورید، با ما همراه باشید.

با امضا مدیریتی و کاربردهای آن آشنا شوید

امضا مدیریتی چه فرقی با امضاهای معمول دارد و کاربرد آن چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید با حقیقت وجودی امضا آشنا شویم. تفکر افراد در مورد امضا دقیقا به اندازه تمایز امضاهای موجود در جهان است. برخی امضا را وسیله یا نمادی برای اظهار وجود و بیان دیدگاه می بینند اما برای برخی دیگر جنبه ای عمیق تر و هویتی دارد. شما جزو کدام دسته هستید؟

در سال های اخیر تقاضا برای ساخت امضا شیک بیشتر از گذشته شده است. افراد تمایل دارند که نشانه ای زیبا و چشم نواز از خود به جای بگذارند یا شاید به درک درست تری از کارکرد متداول امضا پی برده اند. همان هویت وجودی که با امضا ثبت می شود. بله درست شنیدید. امضا بیانگر ساختار هویتی و شخصیتی فرد در قالب یک نماد نوشتاری است. اجازه دهید برای روشن تر شدن موضوع 4 ویژگی ارتباطی مدیران موفق را با هم بر شماریم.

بررسی 4 ویژگی ارتباطی مدیران موفق در امضا مدیریتی

عملکرد موفق یک مدیر به همه جانبه گرایی او و تعامل سازنده ای است که با محیط و انسان های پیرامون خود دارد. با وجود اینکه بخشی از این ویژگی مربوط به فاکتورهای درونی است اما نمیتوان جنبه های قابل مشاهده و ظاهری ان را انکار کرد. شاید در یک جلسه گفتگوی حضوری افراد با کمک زبان بدن به کشف جنبه های پنهان تان پی ببرند ولی در زمان عدم حضورتان، تنها امضای مدیریتی شما است که این نقش خطیر را بر عهده دارد.

ویژگی ارتباطی مدیران موفق در امضا مدیریتی

  1. ارتباطات نوشتاری: کارمندی که ارتباط رو در روی کمتری با مدیر ارشد خود دارد؛ سعی میکند تا ارتباطی بین خطوط امضا مدیریتی او و شخصیت حقیقی اش ایجاد کند.
  2. بازخورد سازنده: رابطه علت و معلولی در تمام ابعاد زندگی و روابط انسانی وجود دارد. افراد شما را بر اساس داده ها و اطلاعاتی که از خود ارائه می کنید، قضاوت میکنند. حال تصمیم با شما است که با امضای مدیریتی خود چه تصویری از خود در میان عموم به نمایش بگذارید.
  3. قاطعیت در ابراز نظر: شاید باورش سخت باشد ولی خطوط امضای شما قابل تحلیل هستند. همانطور که بزرگی یا کوچکی امضا میتواند بیانگر ویژگی های درونی تان باشد. مشورت با یک فرد ماهر در زمینه طراحی امضا کمک میکند تا دیدگاه واضح و روشنی از خود در چشم مخاطبین تان به نمایش بگذارید.
  4. اعتماد به نفس: سادگی و خوانایی امضای مدیریتی شخصیتی شفاف و با اعتماد به نفس از شما نمایش می دهد. دقیقا همان نوع برخوردی که از یک مدیر موفق انتظار می رود.

آیا نمونه امضا مدیریتی را میتوان جزو امضاهای شیک دانست؟

شاید شنیده باشید که میگویند: «سادگی هیچوقت از مد نمی افتد». بگذارید یک مثال روشن تر بزنیم. در زمینه طراحی و دیزاین مفهومی به نام سبک مینیمالیستی وجود دارد. سبک مینیمالیستی همان ساده زیستی عامیانه اما با رویکردی مدرن و جدید است. سبک مینیمالیستی بیشترین تمرکز را روی سادگی دارد. وجود امضایی با خطوط درهم و شلوغ که به دلیل عدم وجود ارتباطی منطقی در حین درج گاهی خطوط آن کم یا زیاد می شوند، به هیچ عنوان برای امضای مدیریتی پیشنهاد نمی شود.

به جای اینکه زمان گرانبهای خود را برای پیدا کردن نمونه امضا مدیریتی و امضاهای شیک هدر دهید. در حین انتخاب امضای خود به ویژگی های مینیمالیستی آن دقت کنید:

  • سادگی امضا
  • وجود ارتباط منطقی خطوط در حین درج
  • خوانایی امضا و..

اگر امضای شما حاوی فاکتورهای فوق باشد یعنی شما صاحب یک امضای شیک و شکیل هستید که میتواند به خوبی جنبه مدیریتی شخصیت شما را در ابعاد نوشتاری متجلی نماید.

نمونه امضا مدیریتی

اختصاص رمز در امضا

از جمله موضوعات مهمی که در یک امضا باید مطرح کرد، امنیت امضا است. بدین صورت که اگر امضایی دارای امنیت مناسبی باشد از نظر جعل کار را دشوار نموده و صاحب امضا با دیدن امضایی که جعل شده می تواند در نگاه اول تشخیص دهد که این امضا جعل شده است. مطالب زیادی قبل در خصوص جعل امضا در سایت منتشر شده است که پیشنهاد میشود حتما مطالعه نمائید.

خوشبختانه آموزشگاه خط و قلم با روشهای بسیار مناسب در جهت امنیت امضا و جلوگیری از جعل آن اقداماتی انجام داده که می توانید از این خدمات نیز استفاده نمائید.

سخن آخر

در این پست خط و قلم به بررسی ویژگی نمونه امضا مدیریتی و کاربرد امضاهای شیک برای مدیران پرداختیم. شما نیز میتوانید تجربیات و پیشنهادات سودمند خود در زمینه ویژگی امضاهای شیک و امضای مدیریتی را در بخش نظرات سایت خط و قلم با ما به اشتراک بگذارید. همچنین تیم طراحی امضا خط و قلم شما را در زمینه ساخت و خرید امضا با رویکرد مدیریتی و مینیمالیستی همراهی می کند. روی کمک ما حساب کنید.

ما برای امضاهای مدیریتی مشاوره های حضوری هم داریم که برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق آیدی زیر با تلگرام در ارتباط باشید

سفارش امضا مدیریتی | ارتباط از طریق تلگرام

4.5/5 - (2 امتیاز)