اگر سرانه مطالعه در ایران را کنار آنچه در مقدمه آورده شد قرار بدهیم. می توان نتیجه گرفت که بخش گسترده ای از مخاطبین امروز خلاء عدم حضور کتاب در زندگیشان را احساس می کنند و در عین حال حوصله آن را ندارند که کتاب بخوانند. پس به دنبال راهی ساده تر و آسان تر برای دریافت آموزش آنچه باید بیاموزند هستند تا آن را جایگزین کتاب کنند. و بهترین راه برای این موضوع عضویت در کانالهایی است که با علاقمندی ما همسو می باشد. اما آیا می شود به همه کانال ها اعتماد کرد؟

متاسفانه باید بگوییم که تعداد کانال های قابل اعتماد در شبکه های اجتماعی بسیار اندک است. چرا که بسیاری از افراد سودجو فقط و فقط برای به دست آوردن منافع مالی اقدام به تاسیس کانال کرده و با تبلیغات گسترده به جذب ممبرهای بیشتر می پردازند. تا به اینجا مشکلی وجود ندارد اما مساله از جایی آغاز می شود که افراد نامتخصص بدون آگاهی شروع به تدارک پست می کنند. پست های مختلف و پراکنده بدون برنامه ریزی درست بدون اطلاع از صحت و سقم آن؛ صرفا به جهت تامین خوراک کانال از جاهای مختلف کپی می کنند که نه تنها برای کاربران مفید نیست بلکه می تواند مضر هم باشد و آنها را به اشتباه بیندازد.

نقش مهم دست خط و امضا درشغل و زندگی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نحوه نوشتار و نوع امضا و دست خط اشخاص، شخصیت حقیقی آن‌ها را آشکار خواهد ساخت. چه بسیار روانشناسانی که تاکنون با بررسی دست خط و امضای بیماران خود، به ابعاد پنهانی شخصیت آن‌ها پی برده‌اند. به‌طورکلی می‌توان گفت نوع دست خط افراد، شخصیت آن‌ها را لو می‌دهد. قطعاً اشخاصی که خط زیبا و امضای خاص دارند، از شخصیت اجتماعی بالاتری برخوردار خواهند بود. داشتن دست خطی زیبا در ارتقا شخصیت افراد سهم به سزایی خواهد داشت. به‌طور مثال افرادی هم چون وکلا، پزشکان، معلمین، بانکدارها و… که دست خط زیبایی دارند، به نسبت سایر افراد از شأن اجتماعی بالاتری برخوردار خواهند بود.

گفتنی است که عادت‌های غلط به هنگام نوشتن که منجر به بدخطی می‌شود به‌کلی قابل‌رفع هست. پس داشتن نوشتاری زیبا فقط و فقط به خود شخص بستگی دارد و با تمرین‌های پیاپی میسر می‌گردد. هر چند آموزشگاه خط و قلم تمام زمینه های آموزش خط و داشتن امضای زیبا را برایتان فراهم نموده است.

ورود به کانال تلگرام خط و قلم

کانال خط و قلم و آموزشهای بی نظیر در حوزه خوشنویسی با خودکار

بدون شک کانال تلگرام خط و قلم به عنوان کانالی مطمئن و آموزنده در کنار سایت اصلی خط و قلم و اپلیکیشن آن از پر طرفدارترین کانال تلگرام محسوب شده و هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده میشود. در ادامه موضوعات مهمی که در کانال به آن پرداخته میشود به صورت کامل همراه با مثالهایی توضیح داده شده است تا در صورت علاقمندی به محتوای آن به اعضای کانال اضافه شوید و بهترین استفاده را از امکانات آموزشی آن ببرید.

نکته خیلی مهم ! چون اغلب موارد که در کانال قرار داده شده در سایت هم منتشر می شود برای دسترسی بهتر به آن موضوعات لینک مطلب مربوطه در سایت هم برایتان قید میشود که بهره کافی از مطالب مربوطه ببرید.

نمونه امضا و سفارش طراحی امضا

عکس

یکی از موضوعات مهمی که در کانال مورد استقبال واقع میشود نمونه های امضایی است که بر اساس اسم یا فامیل افراد طراحی میشود و به دلیل خاص و زیبا بودن امضاها خیلی از افراد را مجاب می کند تا نسبت به امضای خود تغییراتی داشته باشند.

مشاهده نمونه امضا و درخواست طراحی امضا

آموزش رایگان خوشنویسی

عکس2

تعداد بی شماری فیلمهای آموزش خوشنویسی با خودکار در کانال منتشر شده که آموزش کاملی در خط نستعلیق بوده و می تواند کمک موثری برای علاقمندان باشد.

فیلمهای آموزش در صدا و سیما شبکه 1

عکس 3

تعداد 8 جلسه آموزش خط در شبکه 1 صدا و سیما و در برنامه سیمای خانواده توسط آقای لطفعلی خانی (مدیر و موسس آموزشگاه خط و قلم) پخش شد که در کانال برای علاقمندان نیز منتشر شده است. از طریق این لینک می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

سرمشق های خوشنویسی با خودکار

از جمله عواملی که کمک شایانی در خوش خط شدن افراد دارد سرمشق های ویژه ای هست که توسط ما برای آماده شده که بعد از مشاهده فیلم های آموزشی می توانید آنها را چاپ نموده و تمرین کنید.

مشاهده سایر نمونه های سرمشق خوشنویسی

عکس سرمشق 4

کلمات سخت در خوشنویسی

بسیاری از افراد با مواجه با کلماتی که کمی پیچیدگی دارند در نوشتن آن به صورت خوشنویسی با مشکل مواجه می شوند که سعی کرده ایم هر بار تعدادی از این کلمات را با خط نستعلیق و خط شکسته بنویسیم و برای درک بهتر آن به صورت فیلم منتشر نمائیم.

نمونه هایی از کلمات سخت را در ویدئو زیر تماشا نمایید.

نمونه خط با خودکار

از جمله عواملی که می تواند افراد را مشتاق به یادگیری خط با خودکار نماید مشاهده آثاری هست که با خودکار نوشته شده و به صورت خیلی زیبا بر روی اشعار و یا متون کار شده باشد. این آثار توسط آقای لطفعلی خانی نوشته شده و در کانال و سایت منتشر میشود. نمونه های زیادی هم به صورت ویدیو منتشر شده است.

عکس 5

بازی با کلمات و ترفندهای خوشنویسی

به دلیل تشابه زیاد حروف و کلمات در خط فارسی و خوشنویسی سعی کرده ایم کلمات را به صورت ترفندهایی به کلمات دیگر تبدیل کنیم که همین موضوع نیز با استقبال زیاد علاقمندان مواجه شد.

کشیده ها در خوشنویسی

بعد از گذراندن دوره های مقدماتی خوشنویسی و رسیدن به دوره تکمیلی، از جمله مباحثی که بسیار حائز اهمیت می باشد شناخت درست کشیده ها می باشد که افراد بی شماری در درست نوشتن کشیده ها با مشکل مواجه می شوند که سعی کردیم کلماتی را انتخاب نمائیم و در مورد کشیدگی آن توضیحاتی ارائه دهیم.

عکس 7

برگزاری آزمون ماهانه خوشنویسی با خودکار

یکی از مهمترین امتیازاتی که آموزشگاه خط و قلم در عرصه آموزش خط و آنهم در فضای مجازی دارد برگزاری آزمونهای ماهیانه خوش خطی با خودکار هست که توانسته به لطف خدا علاقمندان زیادی را با برگزاری آزمونها و بررسی آثار ارسالی شان خوش خط نماید.

اطلاع از نحوه شرکت در آزمون خوشنویسی با خودکار در سایت از طریق این لینک ممکن است.

تصحیح خط شرکت کنندگان در آزمون

بعد از هر آزمون ماهانه توسط آموزشگاه، خط و دست خط افراد شرکت کننده در آزمون تصحیح می شود و نکات مهم آموزشی به صورت ویدیو قرار داده میشود. که هم در کانال و هم در سایت منتشر میشود.

برای نمونه می توانید گزارش و تصحیح خط در یکی از آزمونها را ببینید: گزارش آزمون 26

استیکرهای خط خودکاری

از کارهای زییای دیگری که باعث رضایتمندی زیاد اعضای محترم و همچنین کسانی که از تلگرام به عنوان پیام رسان استفاده می کنند شده، ساخت استیکرهای اختصاصی خط و قلم بود که با دست خط لطفعلی خانی نوشته شده و به صورت استیکر در اختیار افراد قرار داده شد. نمونه هایی از این استیکر را ببینید.

عکس استیکر 8

خوشنویسی در شرایط خاص

یکی از اقدامات دیگری که می تواند خوشنویسی را هر چه بیشتر به دیگران معرفی نماید استفاده آن در انواع فضاهای دیگری به جز کاغذ و دفتر می باشد. نمونه های زیادی از آثار خوشنویسی توسط لطفعلی خانی که بر روی بخار و شیشه و خاک و رنگ و قلم و … در کانال منتشر میشود. از طریق لینک های زیر می توانید فیلم های آموزشی را در آپارات مشاهده نمایید.

خوشنویسی بر روی خاک

خوشنویسی بر روی شیشه بخار گرفته

خوشنویسی بر روی شیشه با رنگ

نظرات اعضای کانال

به جهت اینکه افرادی که به تازگی وارد کانال شده و به اعضای کانال اضافه می شوند از نظرات سایر اعضای قدیمی کانال اطلاع داشته باشند کانال دیگری در کنار کانال اصلی خط و قلم ایجاد شده که نظرات و پیشرفت خط افراد را می توانید در آن مشاهده نموده و یقین پیدا کنید که شما هم می توانید مراحل خوش خطی را به صورت کامل طی نمائید.

مشاهده نظرات اعضای کانال

کلاسهای حضوری و مجازی و دوره های آنلاین

اطلاع رسانی در خصوص کلاس خوشنویسی نیز در کانال صورت میگیرد. بعضی از افراد که در تهران – کرج یا قزوین حضور دارند می توانند در کلاس حضوری خوشنویسی ما شرکت نموده و افرادی که در شهرهای دیگر هستند و یا امکان دسترسی به کلاس حضوری ندارند از آموزش مجازی خوشنویسی می توانند همانند کلاسهای حضوری استفاده نمایند.

خط و قلم اولین آموزشگاه مجازی خط تحریری می باشد.

عکس 9

ورود به کانال تلگرام خط و قلم

4/5 - (2 امتیاز)