برخی افراد به داشتن یک نمونه امضای انگلیسی که مختص خودشان باشد بسیار علاقه‌مند بوده و آن را نشانه متفاوت و خاص بودن خود می‌دانند. قطعاً هر کس به دنبال خاص‌ترین و زیبا‌ترین امضا خواهد بود چرا که امضا مانند یک لوگوی اختصاصی برای افراد بوده و معرف شخصیت آنهاست.
داشتن امضای انگلیسی علاوه بر زیبایی می‌تواند در معاملات و توافقات خارجی نیز مورد استفاده واقع شود. برای همین امروز ما هم می خواهیم راز و رمز های بهتر شدن و زیبا شدن امضایی فوق العاده را ذکر کنیم.

امضاهای لاتین در دسته امضاهای رسمی و اداری و با ساختاری هنری هستند.

همچنین میتوانید برای تفاوت امضا ها به مطلب :  تفاوت امضاها | هنری و رسمی   مراجعه  کنید.

در این پست وبلاگ، 7 نکته برای بهبود امضا و همچنین برخی از ایده ها برای ساخت یک امضای رضایت بخش و ایده آل که هم کاربردی باشد و هم نشان شخصیت و هویت شما باشد را بیان میکنیم.

1. تصمیم بگیرید که چه چیزهایی باید امضای شما داشته باشد و چه چیزهایی را لازم است منتقل کند.

آیا چیزی سنتی و زیبا می خواهید؟
آیا ترجیح می دهید امضایی مرتب و با نظم داشته باشید؟
در ابتدای کار بهتر است درمورد امضاهای دیگران و افراد بزرگ تحقیق کنید و چند نمونه امضا ببینید و سمت و سوی سلایق خود را متوجه شوید.( پابلو نروودا و اسکار وایلد دارای امضاهای جالب و هنری هستند که ارزش بررسی کردن دارند)

 

امضای پابلونرودا امضای اسکار وایلد

آنچه را که می خواهید امضای شما در مورد شما بگوید را در نظر بگیرید. امضای ساده و واضح برای خواندن افراد آسان تر خواهد بود، اما امضای پیچیده تر ممکن است استعدادهای بیشتری در زمینه طراحی امضا را نشان دهد.

برای داشتن یک نمونه امضا انگلیسی مناسب می‌توان با تلفیق طراحی، ایده‌های گرافیستی، ابتکار و خوشنویسی به یک طرح مطلوب و ایده‌آل دست پیدا کرد. از نظر بسیاری از افراد طراحی امضا اصلاً کار آسانی نیست چرا که خلاقیت و سلیقه در آن بسیار دخیل است بنابراین بسیاری افراد طراحی امضایشان را به هنرمندان و افرادی میسپارند که دانش طراحی امضا و همچنین سلیقه و ذوق این کار را داشته باشند.

نمونه امضاهای بسیار گوناگونی توسط تیم خط و قلم طراحی شده است که متناسب با سلیقه های گوناگون است، میتوانید برای مشاهده انواع نمونه امضاهای لاتین روی لینک زیر کلیک کنید.

نمونه های امضاها

 

2. به روشی فکر کنید که امضای شما را برجسته و خاص میکند

امضای شما مانند نوشتن روزمره نیست، بنابراین لازم نیست خوانا باشد. به جای تمرکز بر خوانا بودن، سعی کنید به روشهایی فکر کنید که می تواند امضای شما را منحصربفرد و خاص کند. استفاده از نام و نام خانوادگی و یا حروف اول آن‌ها روشی معمول برای دست یابی به یک نمونه امضا انگلیسی مناسب است و همچنین می‌توانید حروف نام یا نام خانوادگی خود را به صورت پیوسته و متصل به هم، به زیبایی طراحی کنید. نوشتن حرف اول اسم خود به صورت بزرگ و نوشتن بقیه حروف اسم به صورت کوچک در امضا نیز روش متداولی است.

به عنوان مثال امضای باراک اوباما را ببینید. صحیح نیست که  b   را درون O   نام خانوادگی خود قرار دهید، اما از لحاظ بصری و زیبایی ظاهری، خوب و زیباست!

امضای اوباما

والت دیزنی این حلقه مشخص را بالای “i” در “Disney” گذاشته است و تیلور سوئیفت وقتی که بقیه حروف را خوانده اید، حلقه ای   T  ایجاد می کند.

نکته مهم در اینجا این است که شما می توانید خلاقیت و خاص بودن امضا را بر خوانا بودن آن اولویت دهید.

والت دیزنی

 

واقعیت جالب: مطابق با مجله تحقیقات پزشکی قانونی گفته میشود که بهتر است 2 نوع امضا داشته باشید: از یک سبک امضایی استفاده کنید که از آن برای موارد شخصی استفاده می کنید (به عنوان مثال در نامه ها) و سبکی دیگر که برای موارد رسمی استفاده می کنید (به عنوان مثال در اوراق و سند های رسمی).

 

 

3. قوانین را بشکنید

همانطور که قبلا گفتیم، امضای شما لازم نیست خوانا باشد، بنابراین دست شما بازتر است و میتوانید آزادانه تر عمل کنید. به عنوان مثال، میتوانید ترکیبی از خط شکسته و خط چاپی و غیرتحریری استفاده کنید یا عناصر متناسب با شخصیت و روحیات خود را اضافه کنید.

مثلا میتوانید برای نقطه  i از الِمان هایی مانند ماه و ستاره و قلب استفاده کنید و یا دُم یک حرف مانند  g  می تواند به دور خودش بپیچد تا از  t  عبور کند  و یا هر خلاقیت دیگری که به نظرتان میرسد.

برای مثال امضای J.K.  رولینگ، نویسنده سریال هری پاتر، تأکید خود را بر روی حلقه های موجود در امضای خود می گذارد که این حلقه ها غیرقابل فهم ولی هماهنگ اند.

 

امضای هری پاتر

4. برای بهبود امضای لاتین خود، خوشنویسی لاتین را بیاموزید

بعد از یادگیری خوشنویسی لاتین و استفاده صحیح از قلم و خودکار و مداد و آشنایی با اصول اولیه خوشنویسی لاتین، متوجه تغییر چشمگیر در زیبایی امضایتان میشوید! من فکر می کنم دانستن خوشنویسی به شما کمک می کند تا با نگاه کردن به حروف به عنوان هنر، هماهنگ تر باشید.

البته توجه داشته باشید که ما یادگیری خوشنویسی را تنها با هدف داشتن امضای بهتر توصیه نمی کنیم بلکه شما باید خوشنویسی را نیز به دلایل خاص دیگری بیاموزید ، با این حال آموزش و یادگیری خوشنویسی لاتین بسیار به شما کمک می کند تا امضایی چشمگیرتر داشته باشید.

 

 

5. با تمرین امضای خود بهترین نوع امضایتان را پیدا کنید

هرگز از ظاهر مناسب و صحیح و زیبا برای امضای خود مطمئن نمیشوید مگر اینکه چند گزینه برای مقایسه آن داشته باشید. یک تکه کاغذ بردارید و حداقل 10 روش مختلف امضای خود را تمرین کنید! هنگامی که مجموعه کاملی از امضاهایتان در اختیار دارید، خصوصیاتی که دوست دارید در امضا داشته باشید را درمیابید و بهترین شکل امضایتان را بدست می آورید.

بعد از اینکه امضای مورد نظر خود را پیدا کردید، آن را به حافظه بسپارید و چندین بار آن را بنویسید و یا با موبایلتان از آن عکس بگیرید تا امضای ایده آلتان برای شما یادآوری شود.

 

6. در مورد قسمت هایی از نام خود که می خواهید در امضا باشد تصمیم بگیرید

برخی افراد نام کامل خود را در امضایشان مینویسند و بعضی دیگر فقط نام یا نام خانوادگی خود را امضا می کنند. برخی فقط از حروف اول نام خود استفاده می کنند. اگر فقط با نام خانوادگی خود مانند رونالدو شناخته شده باشید، میتوانید از امضای نام کوچک خود منصرف شوید و فقط نام خانوادگی خود را در امضا بیاورید. اگر شما یک استاد دانشگاه یا معلم مدارس هستید که به طور معمول از نام خانوادگی خود استفاده میکنید بهتر است نام کامل خود را در امضایتان داشته باشید.

7. به یاد داشته باشید که شما میتوانید امضای خود را در هر زمان که خواستید تغییر دهید

احتمالا تجربه اول همه ما از امضا به دوران کودکی و نوجوانی برمیگردد و قطعا در آن سن شناخت دقیقی از شخصیت خود و همچنین ویژگی های امضای خوب نداشته ایم. امضای هر شخص معرف اوست و باید حتما با سلیقه‌اش هماهنگ باشد، این روز ها اهمیت امضاها به جایی رسیده است که از آن در حوزه روانشناسی هم استفاده می شود.

جالب است که خیلی‌ها تا مدت طولانی و یا حتی تا پایان عمر به همان امضای اول خود وفادار می‌مانند زیرا داشتن امضای خاص و منحصربفرد برای خودشان را خیلی با اهمیت نمیدانند و برای آن وقت نمیگذارند. اما بعضی‌ ها به علت قرارگرفتن در پست و جایگاه‌های اجتماعی و شغلی به دنبال امضاهای شکیل تر و متفاوت ترند بنابراین همیشه دنبال راهی هستند که امضای خاص و زیبایی را بتوانند طراحی کنند و داشته باشند.

دقیقاً همانطور که می توانید برای نگهداری یک خانه تمیز تر یا تغییر ظاهر خود تصمیم بگیرید، می توانید تصمیم بگیرید امضای خود را تغییر دهید! داشتن امضای ترکیبی که ترکیبی از امضای فارسی و لاتین باشد به شما این کمک را میکند که درموقعیت های مختلف میتوانید از هرکدام از آنها استفاده کنید و نیاز به داشتن چندین امضا ندارید.

 

 

 

نتیجه گیری:

امضا نشان هویت شماست و امضای لاتین در کنار باکلاس بودن بسیار خاص و منحصربفرد و کاربردی است و شما میتوانید در کار و در معاملات و توافقات خارجی و قراردادهای خود و… از این نوع امضاها استفاده کنید.

 

ثبت سفارش امضا

2/5 - (2 امتیاز)