مقالات زیادی وجود دارد که در آن ها سعی شده است تا ایجاد یک سبک هنری را توضیح دهد. اما هیچ کدام نحوه انجام این کار را توضیح نداده اند. در ادامه می خواهیم یک سبک گام به گام را به شما معرفی کنیم تا به وسیله آن بتوانید سبک شخصی امضا خود را پیدا کرده و متناسب با آن قدم برداشته و رشد کنید.

هیچ چیز عجیبی در این رابطه وجود ندارد؛ در واقع سبک چیزی است که شما می سازید و می توانید آن را به نام خود ثبت کنید. مراحلی که می خواهیم به شما ارائه دهیم باید به ترتیب و به صورت کامل دنبال شود. سعی نکنید که تقلب را در دستور کار قرار دهید و جلو بزنید. همه چیز باید به ترتیب و با آرامش پیش برود.

امضا
   

مرحله اول

در مرحله اول باید سه هنرمند یا سبک هنری و یا اشیا هنری را که بسیار دوست دارید انتخاب نمایید. آن ها می توانند هرکسی و یا هرچیزی باشند و شما می توانید آن ها را باهم ترکیب کنید. همچنین می توانید سبک‌های هنری سه بعدی مانند مجسمه سازی و یا عروسک سازی را را هم انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که حداقل دو مورد از انتخاب های شما سبک های دو بعدی و یا هنرمندان باشد. سعی کنید سبک های انتخابی شما از یکدیگر متفاوت باشند. شما باید سبک هایی را انتخاب نمایید که علاقه زیادی به آن ها دارید.

مرحله دوم

مرحله دوم برای بسیاری از افراد سخت است. کاری که باید انجام دهید این است که یک نقاشی یا طراحی یا عکسی را انتخاب کنید که بهترین انتخاب شما را از مرحله اول نشان دهد. چیزی که برای شما بهترین است و از آن زیباتر وجود ندارد. بنابراین برای این مرحله باید کمی زمان بگذارید و تصاویری را انتخاب نمایید که واقعا دوست دارید.

مرحله سوم

مرحله سوم از مرحله دوم هم سخت تر است! مرحله سوم بخشی است که اکثر مردم زمان کافی برای آن صرف نمی کنند و می خواهند سریع از آن گذر نمایند. در این مرحله هر تصویری را که انتخاب کرده اید مشاهده نمایید. برای هر تصویری که انتخاب کرده‌اید یک عنصر هنری اصلی وجود دارد که واقعا آن تصویر را شگفت انگیز می کند. از خود سوال کنید چه چیزی ابتدا توجه شما را جلب می کند. این چیزی است که شما به دنبال آن هستید. سپس از خود بپرسید چرا آن چیز خاص توجه شما را بیش از هرچیز دیگری در نقاشی جلب کرده است. سوال دیگری از خود می پرسید این است که چگونه از آن چیز خاص در نقاشی استفاده شده است؟

 این مطلب را از دست ندهید :  امضا موشن ، گامی نو در هویت بخشیدن به آثار

تا حد ممکن دقیق باشید. برای مثال اگر یک هنرمند فیگوراتیو را انتخاب کردید، اطلاعات کافی را راجع به آن ارائه دهید. مثلا چه چیزی در مورد این هنرمند فیگوراتیو خاص وجود دارد که شما را تحت تاثیر قرار داده است. در رابطه با شکل، سبک، قدرت، استفاده از خطوط، فیگورها، سایه و روشن و بسیاری از چیزهای دیگر دقت لازم را به کار گیرید. باید ببینید از میان شکل و رنگ کدام مبحث شما را تحت تاثیر قرار داده است. اصلا شاید ترکیبی از هر دوی این ها باشد. این ها چیزهایی است که شما واقعا باید بدانید و به آن اهمیت دهید. شما باید حداقل یک پاراگراف برای هر تصویر بنویسید که یک عنصر هنری را در آن تعریف کند. اگر بیشتر بنویسید که همه چیز بهتر خواهد شد.

احتمالا احساس می کنید که نویسنده خوبی نیسیتید و یا درباره هنر چیزی نمی دانید. مهم این است که بدانید چرا یک اثر هنری را دوست دارید. ما نمی گوییم این کار آسان است. پس بهتر است وقت خود را صرف نگاه کردن به اثر هنری کنید. بیشتر هنرمندان با فروش آثار هنری مشکل دارند  و نمی دانند که چگونه در مورد کار خود صحبت کنند. اگر نتوانید درباره اثر هنری توضیح دهید دیگران هم درک درستی از آن نخواهند داشت. پس تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا دید خود را گسترش دهید و فروش بالایی به دست آورید.

نمونه امضا

مرحله چهارم

در این مرحله عناصری را که در مرحله سه بادقت انتخاب کرده اید، باهم ترکیب می کنید تا یک اثر هنری اصیل از خودتان بسازید. برای درک بهتر شما موضوع را از تصاویری که انتخاب کرده اید ترکیب نمی کنید، بلکه عناصر هنری را که شناسایی کرده اید در یک موضوع خاص خود ترکیب می کنید. سوژه اثر هنری باید موضوعی باشد که بیشتر از همه آن را دوست دارید. برای مثال بیشتر نقاشی هایی که شما به آن علاقه دارید از شخصیت های محبوب کتاب های مصور است، اما شما هنوز سبکی را ایجاد نکرده اید که سبک شما را از آن ها متمایز کند. باید به دنبال سبک متمایز خود باشید.

اکنون اینجا جایی است که کارهای مرحله سوم بسیار مفید خواهد بود. فرض کنید عاشق کارهای خطی هنرمند x، طرح های رنگی پررنگ هنرمند Y، سبک هنری Z و غیره هستید. باکشیدن طرح، کار خود را به سبک X شروع کنید، زمان رنگ آمیزی به سمت هنرمند Y بروید و به همین ترتیب ادامه دهید. وقتی طراحی را تمام کردید، به سبک منحصربفردی دست یافته اید که هیچ کس تا به حال آن را ندیده است. این اثر به عنوان کار مستقل شما هم قابل تشخیص خواهد بود؛ زیرا انتخاب هایی که انجام داده اید منحصر به فرد است. حتی اگر دوهنرمند با سبک یکسانی را انتخاب کنید، نحوه تطبیق آن عناصر خاص در کار خود منحصر به آن ها خواهد بود و در نتیجه طرح هایشان هم منحصربفرد می شود.

استفاده از این روش برای داشتن یک امضای ویژه بسیار مهم خواهد بود. از آن جایی که شما هر عنصر را با دقت و به عمد انتخاب می کنید، سبکی که ظاهر می شود به عنوان یک فرد مناسب شما خواهد بود و با رشد هنری شما رشد خواهد کرد. هرچه آثار هنری بیشتری بسازید سبک شما بیشتر اصلاح خواهد شد و تکامل می یابد. قطعا با گذشت چند سال متوجه خواهید شد سبک شما به طرز قابل توجهی تغییر کرده است. اما از آن جایی شما از یک سبک برنامه ریزی شده و اساسی شروع کرده اید، تغییرات طبیعی خواهد بود و به نظر می رسد هنوز به همان مجموعه کار اولیه تعلق دارد.

سفارش طراحی امضا اختصاصی 

امتیاز خود را ثبت کنید