خوشنویسی از جمله هنرهایی است که معمولا در همه جا کاربرد دارد. مثلا ترکیب آن با نقاشی هنر بی نظیر نقاشیخط را به وجود می آورد. یا حتی در برخی صنایع مانند طلاسازی و پارچه بافی هم از خوشنویسی استفاده می شود.

تعابیر برخی از شاعران از خوشنویسی هم در اشعارشان بسیار زیبا و خواندنی است. همچنین گاها دیده شده که در تزئین منازل و برخی از مکان های عمومی از خوشنویسی استفاده می شود. هر کدام از این ها در جایگاه خود حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود. اما امروز در این مقاله از وبسایت «خط و قلم» می خواهیم به «کاربرد خوشنویسی در تتو و خالکوبی» اشاره کنیم. چیزی که معمولا کمتر به آن پرداخته می شود ولی از جهات مختلفی می توان آن را بررسی کرد. اگر علاقمند به خالکوبی و تتو به خصوص تتوی متنی هستید و می خواهید اطلاعات جالبی در این زمینه به دست آورید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تتو روی دست

تتو بر اساس سلیقه

طرح خالکوبی و تتویی که شما انتخاب می کنید به احتمال زیاد قرار است تا آخر عمر بر روی بدنتان باقی بماند. پس به شما پیشنهاد می کنیم که طرح و نقشه اش را به گونه ای انتخاب کنید که هرگز از داشتن آن خسته نشوید. طبق آمارهایی که در کشورهای مختلف از جمله آمریکا گرفته شده است، بیش از بیست درصد از مردم در این کشورها از داشتن تتو و خالکوبی بر روی بدن خود پشیمان شده اند که علت اصلی آن را بسیار جوان بودن برای این کار و عوض شدن عقیده و نظرشان عنوان کرده اند. به همین خاطر بهتر است طرحی را انتخاب کنید که با گذر زمان و پس از گذشت سال ها هنوز هم مفهوم خاصی را برساند و و زیبایی داشته باشد.

روزگار و عمر هر یک از آدم ها دارای معنا و مفهومی است که در زندگی خود با آن درگیر هستند. بر همین اساس هم ممکن است علاقمندان به تتو و خالکوبی برای خود طرحی انتخاب کنند. در واقع می توان گفت تتو بر روی بدن یکی از کارهای پرطرفداری است که بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا به سراغ آن می روند. در این میان تتو نوشته یکی از محبوب ترین خالکوبی هاست که علاقمندان این عرصه به دنبال آن می روند و تجارب، علایق و اهداف خود را به صورت متنی بر روی بدن خود هک می کنند تا در معرض دید باشد. آن ها با این کار علاقه قلبی خود را نیز نشان داده و شخصیت خود را معرفی می کنند.

خوشنویسی و تتو

تتوی متنی با خط نستعلیق

همان طور که گفتیم یکی از زیباترین و پرطرفدارترین انواع تتو و خالکوبی، تتوی متنی است. این امر در سراسر جهان و به خصوص در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. حتما شما هم در مسابقات ورزشی و یا فیلم و سریال های خارجی مختلف دیده اید که بسیاری از وزرشکاران و هنرپیشه ها بر روی بدن خود متونی را خالکوبی کرده اند. این متون ممکن است شامل احساسات، علایق، اعتقادات، شعر، جملات قصار و بسیاری از چیزهای دیگر باشد.

اما در ایران و برخی دیگر از کشورها این قضیه به سبب وجود هنر ارزنده خوشنویسی کمی متفاوت است. بسیاری از علاقمندان به هنر به خصوص هنر خوشنویسی برای تتو بر روی بدن خود از فرصت های ویژه ای استفاده می کنند. آن ها با کمک این رشته هنری و بهره گیری از خط زیبای نستعلیق خالکوبی منحصر به فردی را بر روی بدن خود انجام می دهند. بیشتر این افراد یک مصرع از یک شعر و یا یک جمله ادبی را ممکن است برای تتو زدن استفاده کنند. آن چه که در این مسئله دارای اهمیت است، استفاده از خطوط مختلف ایرانی است که زیبایی کار را دو چندان می کند.

استفاده از خوشنویسی در تتو و خالکوبی زمانی زیباتر می شود که از رنگ های مختلف برای بهتر دیده شدن آن بهره گرفته شود. تتوی کار حرفه ای می تواند با به کار گیری رنگ هایی که با یکدیگر هارمونی دارند یک نوشته زیبا را بر روی بدن شخص طراحی نماید. شاید برای علاقمندان به هنر و خوشنویسی این مسئله جالب باشد که بدانند بسیاری از افراد برای زدن تتو بر روی بدن خود از خطوط اصیل ایرانی همراه با رنگ های مختلف استفاده می کنند.

تتوی خوشنویسی شده با خط خوش

تتوی فارسی در سراسر جهان

استفاده از خط نستعلیق در تتو و خالکوبی زیبایی بصری بسیار زیادی دارد. این مسئله تا جایی پیش رفته است که نمادها و متن های ایرانی نه تنها برای ایرانیان بلکه برای علاقمندان به تتو در سراسر جهان، از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بسیاری از سلبریتی های خارجی با الهام از خطوط ایرانی طرح هایی را بر روی بدن خود تتو کرده اند. برای مثال آنجلینا جولی بازیگر مطرح هالیوودی و یا زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست سرشناس سوئدی بر روی دست خود، متونی را به زبان فارسی و با خط خوش ترسیم کرده اند که بسیار جالب توجه می باشد.

آن چه که در این مقاله از وبسایت خط و قلم راجع به کاربرد خوشنویسی در تتو و خالکوبی به آن اشاره کردیم، توضیحات مختصری بود راجع به این هنر که طرفداران خاص خود را دارد. استفاده از خوشنویسی در خالکوبی و تتو آن قدر هیجان انگیز و زیباست که شاید بد نباشد شما هم آن را امتحان کنید.

 

مطالب اخیر

1.خوشنویسی و پیوند آن با عرفان

2.اهمیت و روش آموزش خط به کلاس اولی ها

3.خوشنویسی در کشورهای مختلف جهان

 

1/5 - (1 امتیاز)