امضای جالب

اگر امضای جالب دارید و امضای خیلی مناسبی ندارید این مطلب را با همراه باشید .

امضای خود را بررسی کنید و از خود بپرسید در مورد سبک فعلی امضا چه چیزی را دوست دارید. به حروف تشکیل دهنده نام و فامیل خود نگاه کنید و سعی داشته باشید به نحواحسن بر آن تاکید نمایید. به دنبال مناطقی باشید که می توانند به کانون اصلی امضای شما تبدیل شوند. به این موضوع توجه کنید که دوست دارید امضای شما چه چیزی را بیان کند؟ خواندن یک امضای ساده و واضح برای مردم بسیار آسان‌تر است، اما امضای پیچیده‌تر می تواند استعداد بیشتر شما را نشان دهد. هرچه در امضای خود استعداد بیشتری به خرج دهید، باکلاس‌تر به‌نظر می‌رسید. به‌طورکلی امضاهایی که با حروف اول اسم آغاز می‌شوند، معمولا رسمی‌تر و تجاری‌تر هستند.

امضای جالب چه تعریفی دارد ؟

به این موضوع فکر کنید که کدام قسمت از نام خود را می‌خواهید به امضا اضافه کنید. اگر با نام کوچک خود شناخته می‌شوید بهتر است نامتان در امضا وجود داشته باشد و اگر با نام خانوادگی شما را می شناسند، بهتر است از فامیل خود در امضا استفاده نمایید. بسیاری از افراد وجود دارند که به خاطر سبک منحصربفرد امضا خود در دنیا مشهور هستند. پس شما هم سعی کنید ویژگی‌های خاصی را در امضای خود به‌کار برید. درواقع از وام گرفتن از عناصر چشم نواز و افزودن آن به امضای خود نترسید.

طراحی امضا

اصلاح مجدد امضا

بارها و بارها امضای خود را بازنویسی کنید تا به آن چه که می‌خواهید دست پیدا کنید. انواع سبک‌های مختلف را به کار برید تا امضایتان بسیار زیبا و دلنشین به نظر برسد. از یک خودکار یا روان نویس عالی و راحت برای نوشتن امضا استفاده کنید و از کپی کردن امضا بپرهیزید.

حروف مختلف را در امضا دستکاری کنید تا امضا شما جلوه بهتر و بیشتری داشته باشد. بهتر است حروف اول نام و یا فامیل خود را کمی بزرگتر بنویسید تا بیشتر به چشم بیاید. برای تاکید بیشتر بر امضای خود یک خط بزنید؛ این کار یک روش کلاسیک برای زیباتر جلوه دادن نام شما است. یا حتی می‌توانید با کشیدن یک حلقه برروی امضا، آن را پر زرق و برق و زیبا نمایش دهید. خطوط زیگزاگی نیز کمک بسیار زیادی به شما خواهند کرد.
می‌توانید از حروف قدیمی و گوتیک استفاده کنید. حروف حلقه شده، قلاب‌ها، شکوفه‌ها و غیره به زیباتر شدن امضای شما کمک می‌کنند. به دنبال حروف و علائمی باشید که پیچ و تاب زیادی داشته و سبب هیجان انگیزتر شدن امضای شما می‌شوند. این کارها حتی به یک امضای ساده هویت ویژه‌ای می‌بخشند.
به حروف بزرگ اجازه دهید که حروف کوچک را احاطه کنند. اگر از حلقه‌ها در امضای خود استفاده می‌کنید باید بدانید که امضای شما بسیار سلطنتی و رسمی می‌شود. درضمن می‌توانید اعداد و علائم را نیز به امضای خود بیفزایید. نمادها ممکن است شامل شماره پیراهن تیم، طرح ساده و یا حتی سال فارغ التحصیلی باشد. اگر شماره و یا نماد خاصی را با هویت خود مرتبط می‌کنید این راه حلی مناسب برای تشخیص عمومی خود از افرادی با نام‌های مشابه شما است. البته به یاد داشته باشید که از همه نمادها به صورت یک جا در امضا استفاده نکنید که صورت ظاهری آن را ناخوشایند کند.

انتخاب امضای مناسب

عناصر مورد علاقه خود را در یک امضا ترکیب کنید. این موضوع را در نظر بگیرید که چه جیزی مناسب شخصیت شما است. امضای خود را تمرین کنید، جزئیات کوچک را تغییر دهید تا به چیزی برسید که درست به نظر می آید. امضا را فقط به دلیل زیبا بودن انتخاب نکنید؛ بلکه امضایی را انتخاب کنید که شیک اما کاربردی باشد. ترکیب امضا باید طوری باشد که هربار بتوان آن را به راحتی روی کاغذ نوشت و مشکلی در این رابطه ایجاد نشود. به طورکلی امضای شما باید متناسب با هدف و شخصیت شما باشد. مثلا اگر می‌خواهید به مردم نشان دهید که مرتب و منظم هستید، امضای شما باید این مسئله را نشان دهد. امضای شما باید قابل شناسایی بوده و فقط نباید شبیه یک خط خطی در صفحه باشد. مگر این که آن خط خطی ها قابل تشخیص بوده و هر بار بتوانید شبیه آن ایجاد نمایید. همیشه امضای خود را منحصربفرد کنید تا مردم بدانند این امضا متعلق به شما است.

امضای زیبا

امضای جدید و طراحی شده خود را آنقدر تمرین کنید تا زمانی که آن را می‌نویسید، طبیعی جلوه کند. به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید آن را کمی تغییر دهید. اگر در اسناد قانونی خود مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه، کارت اعتباری، سوابق بانکی و غیره از امضای خاصی استفاده می‌کنید، تغییر آن ممکن است کمی با سختی همراه باشد. در برخی موارد، امضای شما به شناسایی شما کمک می‌کند و اگر به نحوی با سوابق مطابقت نداشته باشد، سبب ایجاد شک و تردید خواهد شد. همیشه اطمینان داشته باشید که می‌توانید امضای جدید خود را به راحتی تکرار و بدون مشکل تکرار نمایید. جالب‌ترین و پیچیده‌ترین امضا در جهان بی‌فایده است اگر نتوانید به سرعت آن را روی اسناد جدید بیاورید.

در حین طراحی امضا به کاربردی بودن آن فکر کنید. در نظر بگیرید که چقدر سریع می‌توانید آن را امضا کنید، آیا به ابزار نوشتاری خاصی احتیاج دارید و آیا می‌توانید هربار آن را یکسان جلوه دهید یا خیر؟! اگر نمی‌توانید امضای خود را به راحتی تکثیر کنید، طرح آن را کمی تغییر دهید و آن را ساده تر کنید. به خاطر داشته باشید که این امر در مورد امضای دیجیتال صدق نمی‌کند. اکثر برنامه‌های امضای سند دیجیتال، امضای شخصی شما را برای استفاده بعدی ذخیره می‌کند. یعنی یکبار می‌توانید آن را امضا کنید و سپس در هر سند بعدی آن را کپی نمایید. کمی عاقلانه به نظر می رسد اگر امضای دیجیتال خود را با امضای آنالوگ خود مطابقت دهید.

5/5 - (1 امتیاز)