یکی از بزرگترین و مهمترین معضلاتی که در کشور به شکل بسیار زیادی بی توجهی می شود اهمیت ندادن به بد خطی در مدارس می باشد. شاید هنوز ارزش و جایگاه دست خط زیبا به شکل خوبی برای کودکانمان ترسیم نشده است و این موضوع فقط مربوط به مدرسه نیست و خیلی از خانواده ها هم از این موضوع غافلند.

دلایل زیادی وجود دارد که خانواده ها در این خصوص کوتاهی می کنند و فرزندان را به انواع کلاسهای مختلف موسیقی و زبان و ورزش و هنرهای دیگر روانه میکنند و نسبت به خوش خطی فرزندان بهای کمتری قائلند. به صورت گذرا می توان به چند نکته مهم اشاره کرد: یکی از مهمترین این مسائل ربط دادن به موضوع ارثی بودن دست خط است که در واقع می توان یک اشتباه بزرگ عنوان نمود. سوال اینجاست !!! به نظر شما آیا، موضوع وراثت در دنیا در ابتدا وجود داشت یا خط؟

همه میدانیم که خط اختراع بشر است و موضوع وراثت با خلقت انسان شکل گرفته است. نباید خط را که مدتها بعد اختراع شده به موضوع وراثت نسبت دهیم. ممکن است عواملی نظیر لرزش دست و فشار دادن زیاد خودکار و …به وراثت مربوط شود که تاثیراتش رو بر روی بد خطی بگذارد ولی همه این مشکلات با تمرین برطرف خواهد شد.

از دیگر عواملی که خانواده ها را کمتر به سمت خوش خطی فرزندان ترغیب می کند عدم آگاهی از نقش دست خط خوب در شکل گیری شخصیت اجتماعی افراد می باشد. آموزشگاه خط و قلم در آینده با معرفی انواع مشاغل و نقش دست خط خوب و امضایی زیبا در آن شغل آگاهی زیادی به افراد در تمامی سنین خواهد داد.

یکی دیگر از عواملی که شاید مسئولین کشور اهمیتی به این موضوع نمی دهند و موضوع بسیار مهم هم می باشد عدم وجود جشنواره و یا مسابقاتی در حوزه خط تحریری و خوش خطی با خودکار می باشد. در کلاسهای موسیقی هر شخص با گذارندن دوره ای به این امید خواهد بود که در جشنواره ها و کنسرت ها خودی نشان دهد. در موضوع ورزش که قطعا اهمیت زیادی داده میشود به خاطر وجود انواع مسابقات شهر و استان و کشوری و حتی جهانی انگیزه قوی برای فرد خواهد بود تا با رغبت بیشتری به این موضوع توجه نماید.

ما برای اینکه قدم کوچکی در این راه برداشته باشیم با برنامه ریزی مناسبی که از سوی تیم خط و قلم شکل می گیرد مسابقات هفتگی خوشنویسی با خودکار برگزار خواهیم نمود. در آینده تمام سعی خود را نیز خواهیم نمود تا با همکاری انجمن خوشنویسان قزوین (پایتخت خوشنویسی ایران) هر ساله مسابقات سراسری در سطح کشور برگزار نمائیم و انگیزه بسیار خوبی برای تمام علاقمندان و یا حتی تمام افراد باشد. در حال حاضر مسابقات خوشنویسی با قلم به صورت دو سالانه در شهر قزوین برگزار می شود که قطعا فضای خاص خودش را دارد و تاثیراتی در زمینه خط تحریری ندارد. این مسابقات محک بسیار خوبی برای افرادی است که از آموزشهای ارائه شده خط و قلم و یا کلاس های اساتید محترم دیگر استفاده می نمایند و فرصت مناسبی است برای یادگیری هر چه بهتر.

نحوه برگزاری مسابقات هفتگی خوشنویسی با خودکار:

مسابقات به صورت هفتگی برگزار خواهد شد و ویژه اعضای محترم سایت خواهد بود. در ابتدا اگر عضو سایت نیستید از طریق لینک زیر عضو سایت شوید. با توجه به تعداد تعدد درخواست ها روشی بهتر برای این مسابقات طراحی و آماده سازی شد که برای شرکت در این آزمون ها به مطلب زیر مراجعه شود.

ورود به مسابقه خوشنویسی با خودکار

3.5/5 - (2 امتیاز)