تا به وسیله آن بتوانیم شخصیت اجتماعی خود را ارتقا داده و جایگاه ویژه ای برای خود کسب کنیم. به همین خاطر در شرایط و مکان های گوناگون، امضاهای مختلفی را امتحان کرده تا به آن چه که می خواهیم برسیم. اما این همه ماجرا نیست و برای داشتن یک امضای خوب باید به نکات زیادی توجه کرد.

همان طور که می دانید امضا یک نمایش دست نویس است که فرد در آن از نام، نام خانوادگی، خطوط مختلف و یا اشکال گوناگون استفاده می کند. امضاها معمولا هویت پنهان فرد را آشکار کرده و ویژگی های روانی، شخصیتی و حتی فیزیکی او را هویدا می سازد. به همین خاطر است که داشتن یک امضا خوب به شما کمک می کند تا در جلسات رسمی، محیط کاری، انعقاد قراردادها و بسیاری از مکان ها و زمان های دیگر ویژه و خاص به نظر برسید.

در حال حاضر شما می توانید برای طراحی امضا آنلاین به وبسایت مجموعه خط و قلم مراجعه کنید و امضای خود را سفارش دهید.

 

نمونه امضا با نام نسترن

قدم به قدم برای داشتن یک امضای خوب

در اولین قدم باید به امضای خود توجه کنید و از تمامی جوانب آن را بسنجید. اگر امضایتان از ترکیب چند خط و نشانه بی هدف تشکیل می شود و یا طراحی حرفه ای پشت آن نیست، بهتر است به فکر تغییر امضای خود باشید. در این زمان بهتر است یک کاغذ و قلم به دست بگیرید و به تمرین و تکرار بپردازید. آن قدر تمرین کنید تا به آن چه می خواهید برسید.

اگر دوست داشته باشید می توانید چشمان خود را ببندید و آن چه که در ذهن دارید را بر روی کاغذ بیاورید، قطعا این نشانه ها هم به شما کمک خواهد کرد. اگر مشتاق هستید تا امضایتان منخصرا برای شما باشد، می توانید از نام و نام خانوادگی تان استفاده کنید. با کمی خلاقیت و پرورش ذهن می توان ترکیب زیبایی از نام و فامیل خود را به عنوان امضا در نظر گرفت که دیگران را حیرت زده خواهد کرد.

البته برای طراحی امضا با اسم  ، مجموعه خط و قلم بهترین پیشنهادات را برای شما دارد.

 

اگر برای امضای خود از اسم و فامیل استفاده می کنید، حتما به این نکات توجه کنید:

در ابتدا اگر دوست دارید یک امضا درشت و بزرگ داشته باشید، سعی کنید مثلا اسمتان را به صورت درشت و بزرگ بنویسید و سپس نام خانوادگیتان را به صورت خطی نازک به اسم متصل کنید. اگر دوستدار امضای کوچک هستید، این نوع امضا به درد شما نمی خورد. همیشه به این موضوع دقت کنید که ترکیب و هارمونی دقیق و درست در امضا می تواند زیبایی زیادی به آن ببخشد. پس همیشه سعی داشته باشید استفاده درست و به جا از خطوط، اشکال، حروف و… را در امضا به کار ببرید. بهترین کار آن است که همه این موارد را امتحان کنید تا در انتها به نتیجه مطلوب و ایده آل برسید.

نمونه امضا با اسم

نکات ارزشمند در رابطه با امضا

ممکن است شما جر آن دسته از افرادی باشید که امضایتان دارای اشکال و نمادهای مختلف باشد، در این صورت نوشتن اسم و فامیل در کنار همه این اشکال باعث شلوغ شدن امضایتان می شود و زیبایی بصری آن را از بین می برد. یک پیشنهاد خوب آن است که می توانید با ترکیب اول اسم و برخی از حروف فامیلی، به امضای جالب و تازه ای دست پیدا کنید.

حتما می دانید که امضا کردن نباید وقت زیادی از شما بگیرد، مخصوصا آن که اگر یک سمت مهم و مدیریتی دارید که به واسطه آن باید روزانه امضاهای زیادی بزنید. به این ترتیب شما باید برای امضا زدن حداکثر 5 ثانیه زمان صرف کنید. البته مواظب باشید که سرعت امضا باعث نشود تا شکل امضایتان عوض شود. حتما می دانید اگر سایرین متوجه این موضوع شوند که شما در مدت زمان امضا کردن تلاش و دقت زیادی دارید، صورت خوشی ندارد؛ پس بهتر است امضای خود را جوری طراحی کنید که طبیعی و معقول باشد.

تمرین و تکرار برای رسیدن به امضای مطلوب

پس از صرف کردن زمان بسیار برای طراحی امضا و رسیدن به امضای مورد نظر، وقت تمرین و تکرار فرا می رسد. بهترین کار آن است که یک کاغذ و قلم روان بردارید و شروع به تمرین امضا کنید. درواقع باید امضایتان را آن قدر تمرین کرده که همه نمونه های آن شبیه به هم بشود. همیشه به این موضوع دقت کنید که نشانه خوبی نیست اگر در هنگام امضا زدن فراموش کنید که طرح امضایتان چگونه بوده و یا در هنگام ترسیم امضا مکث و تعلل داشته باشید.

نمونه امضا

امضای شما برابر با هویت شما

همیشه به این موضوع دقت کنید که امضای شما هویت شماست، پس سعی نکیند که در مواقع مختلف آن را تغییر دهید. این کار درست شبیه آن است که شما هر چند وقت یک بار نام خانوادگی خود را عوض کنید! یا تصور کنید که مدیر یک شرکت بزرگ هستید که روزانه در جاهای مختلف باید امضاهای زیادی بزنید. اگر مدام امضای خود را تغییر دهید، در درجه اول کارمندان خود را شگفت زده خواهید کرد و در مرحله بعدی در ادارات مختلف و بانک ها دچار مشکل خواهید شد.

در پایان باید بگوییم که بهترین کار برای شما آن است که از همان ابتدا به دنبال یک امضای خاص و منحصر به فرد همراه با طراحی بی نظیر و زیبا باشید تا هیچ گاه تغییری در آن ایجاد نشود. برای مثال اگر نام شما مجید باشد.

 

 سفارش طراحی امضا با فیلم آموزشی 

 

سفارش امضای اختصاصی

 

مطالب اخیر :

پشتکار و ممارست در تمرین | راز اصلی خوب نوشتن

آشنایی با خطوط قدیمی خوشنویسی در ایران

هرآنچه که باید درباره نقاشیخط بدانید

امتیاز خود را ثبت کنید