حریم خصوصی اطلاعاتی هستند که در صورت فاش شدن آسیب‌هایی را به صاحب اطلاعات چه از لحاظ روحی و چه مالی و یا درز اطلاعات وارد سازد. اطلاعاتی مانند وضعیت تاهل، تاریخ تولد، کد ملی، اطلاعات مالی و اعتباری، اطلاعات پزشکی، اطلاعات تماس، عادتهای فردی، ناراحتیهای جسمی و مانند آن که بتوان از آن ها داده‌هایی جدید را استخراج و یا از آن استفاده تجاری و غیر تجاری نمود را حریم شخصی می‌نامند.

حریم خصوصی یا همان حریم شخصی یکی از ابتدایی‌ترین حقوق هر شخص است که متاسفانه امروزه با پیشرفت جوامع و گسترش ارتباطات جمعی، تا حدودی نادیده گرفته می‌شود و لازم است که نگاه دوباره‌ای به آن داشته باشیم. مهم ترین نکته در حفظ حریم خصوصی دانستن آن است که هر کس علائق، نگرش و نیازهای خاص خود را دارد و حریم هر فرد به اندازه حریم دیگری دارای اهمیت است. در ادامه مقاله به بررسی کامل این مسأله می‌پردازیم. با ما باشید…

اهمیت حریم خصوصی

افرادی که مرز مشخصی برای خود ندارند، به حریم خصوصی دیگران نیز اهمیتی نمی‌دهند. برخی از افراد همواره در پی رفع نیازهای دیگران هستند و آنها را اولویت مهمتری نسبت به خود می‌دانند. این گونه افراد در واقع حریم خصوصی برای خود ندارند و این باعث می‌شود که کارکرد اطرافیان نیز تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرد. ضعف در مدیریت حریم شخصی، باعث آسیب‌پذیری و پریشانی خاطر فرد می‌شود. قدم اول در شناخت این مفهوم، آن است که هم عالِم و هم عامل باشیم. انتظار خودخواهانه‌ای است که توقع داشته باشیم دیگران به حریم شخصی ما احترام بگذارند ولی خودمان حریم شخصی دیگران را به رسمیت نشناسیم.

گزارشات اخیر نشان می‌دهد اصلی‌ترین مشکل و نگرانی کاربران آنلاین، امنیت اطلاعات شخصی آنهاست. بر اساس گزارش Economist Intelligence Unit حدود ۹۳ درصد از کاربران اولین معضل و نگرانی خود را حفظ حریم شخصی و حفظ اطلاعات شخصی نام برده‌اند.

سیاست حفظ حریم خصوصی کاربر

این سیاست ها تعیین میکند که اطلاعات اشخاص در ازتباط با تیم خط و قلم کاملا محرمانه و مخفی می ماند. “خط و قلم” پایبند بر حفظ حریم خصوصی کاربران وبسایت خود می باشد.

با این اطلاعات شما چه میکنیم:

اطلاعات درخواستی از شما، مثل نام و نام خانوادگی، شغل و منصب، رده شغلی، تاریخ تولد، خلقیات و رفتار های خاص و باقی اطلاعات نزد ما کاملا محفوظ بوده و فقط جهت آشنایی ما با شخصیت شما و طراحی امضا منحصر بفرد برای شما است و استفاده دیگری از این اطلاعات نمیشود.

امنیت

ما متعهد هستیم اطلاعات شما در امنیت کامل قرار دارند. برای جلوگیری از دستیابی به اطلاعات شما و سوء استفاده از آنها، قوانین و سیاست های امنیتی و محافظتی کاملی قرار داده ایم.

کنترل اطلاعات شخصی شما

ما اطلاعات شخصی شما را به هیچ مکانی منتقل نخواهیم کرد. اطلاعات شما برای هیچ گونه هدف بازاریابی و یا تحقیقاتی، در اختیار سازمانهای دیگر قرار داده نخواهد شد و همچنین از طریق وبسایت ما به هیچ وبسایت دیگری منتقل داده نخواهد شد. بر اساس قانون حفاظت اطلاعات ACT 1998 شما میتوانید از ما درخواست قوانین دقیق را در این حیطه بکنید. خط و قلم معتقد است اصول حفظ حریم شخصی و اطلاعات کاربران بسیار مهم و حساس است.

احترام گذاشتن به کاربرانمان و محترم شمردن حریم خصوصی آن‌ها

ما بر این باوریم این اصول جدایی‌ناپذیرند. این اصول، بیانگر باوری واحد و محوری است که از ابتدا بر هرآنچه ساخته‌ایم و هرآنچه از این پس خواهیم ساخت، تأثیر گذاشته و می‌گذارد. وقتی افراد برای طراحی امضا یا لوگو اطلاعات خودشان یا شرکت شان را به ما میدهند، به ما اعتماد می‌کنند و ما موظفیم از اطلاعاتشان به‌درستی محافظت کنیم.

دادن اختیار به کاربران برای مرور، انتقال یا حذف داده‌هایشان

ما اعتقاد داریم همه کاربران باید-در هرزمانی و به هر دلیلی- به اطلاعات شخصی‌ای که با ما به‌اشتراک گذاشته‌اند، دسترسی داشته باشند. به همین دلیل روند دسترسی کاربران به داده‌هایشان، مرور داده‌ها، بارگیری و آنها یا حذف کامل آن‌ها را برایشان آسان‌تر میکنیم. امیدواریم که با رعایت بیشترین میزان در حفاظت از اطلاعات شما٬‌ اطمینان خاطر لازم به شما مشتریان گرامی در استفاده از سیستم را داده باشیم. در صورت هرگونه سوال و یا پرسشی٬ درخواست خود را تلفنی و یا از طریق بخش تماس با ما به اشتراک بگذارید.

جمع بندی:

حریم خصوصی حقی است که براساس آن افراد می توانند تعیین کنند که دیگران تا چه اندازه می توانند به لحاظ کیفیت و کمیت، اطلاعاتی درباره آنان داشته باشند. با شناخت مفهوم حریم خصوصی، در تعریف مختصات و چهارچوب این حریم و فضای امن در درجه اول برای خود و بعد دیگران می توانیم روابط کاری، دوستانه و همکاری ایمن تر و سالم تری را تجربه کنیم. آگاهی از مفاهیم اولیه حقوق شخصی به ما می آموزد که انسانی قانون مندی باشیم و با این اتیکت خود را به دیگران معرفی نماییم.

5/5 - (3 امتیاز)