هنر، روح آدمی را تعالی میبخشد و دل را صیقل می‌دهد، یادگیری هر هنری به صعود افکار کمک می‌کند و اعتماد به نفس را بالا می‌برد، هنر خوشنویسی هم آرامش را میهمان زندگی مدرن امروز می‌کند و برای ساعتی آدمی را از دغدغه‌ها و فکر مشغولی‌های روتین روزگار دور نگه می‌دارد.

نیاز انسان امروز به هنر از جمله نیازهایی است که به استدلال نیاز ندارد زیرا هر انسانی، با هر سطحی از فرهنگ، فکر و اندیشه ای به این مساله واقف است. بشر در طول تاریخ حیات اجتماعی اش هیچ گاه بدون هنر زندگی نکرده و هنر از آغاز زندگی تا به امروز همچنان با او و همراه او بوده و خواهد بود اما روش های درک و دریافت هنر با پیشرفت تکنولوژی شکلی جدید به خود گرفته است.

 

تفاوت دنیای امروز با دنیای دیروز

بشر در طول حیاتش، همواره از وسیله ای برای برقراری ارتباط استفاده می کرده است، تا بتواند پیام خود را به دیگران برساند.

شاید تصور اینکه تا همین ۱۰ سال پیش، بسیاری از تماس های صوتی با استفاده از خطوط تلفن ثابت و تلفن همگانی انجام می شد خیلی دور از ذهن باشد. امروزه دیگر تقریبا همه افراد از تلفن همراه استفاده می کنند؛ تلفن های همراه و برنامه های آن، امکان چت تصویری و صوتی رایگان و نامحدود را در هر نقطه مقدور می سازد.
نوجوانان عصر ما شاید اینترنت دایال آپ را بیاد نیاورند. اما روزگاری نه چندان دور با صدای بوق اینترنت دایال آپ به شبکه جهانی دسترسی پیدا می کردیم، صدایی که دیگر سالهاست از خاطر رفته است. اینترنتی که این روزها به آن دسترسی داریم سرعت بسیار بالایی دارد. زمانی برای دانلود عکس و یا ویدئو ساعت ها وقت صرف می شد اما امروزه با داشتن پهنای باند بالا این کار سرعت بالایی پیدا کرده است و دسترسی بسیار راحتتر شده است.

روزگاری قبل اطلاعات خود را برروی  CD و DVD می ریختیم و فایل ها را جابجا می کردیم اما از عمر این تکنولوژی چیزی باقی نمانده است چرا که کاربران ترجیح می‌دهند محتوای مورد نیاز خود در هاردها و فلش ها نگهداری کنند و یا آن ها را به صورت آنلاین خریداری و دانلود نمایند. که در این صورت هم هزینه‌ی کمتری پرداخته‌اند و هم سریع‌تر به مقصود خود رسیده‌اند.

دیگر شبکه های اجتماعی سریعترین وسایل ارتباط جمعی هستند. امروزه همه این اپلیکیشن ها برروی موبایل ها قرار دارد و همه خیلی سریع پیام هایشان را چک می کند.

امروزه بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ شاهد انقلاب در عرصه‌ی اطلاعات و ارتباطات هستیم. در این دوره، اینترنت، تلفن همراه و هوش مصنوعی بیشترین میزان تحول را داشته‌اند.

عصر دایال اپ

بدون شک پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر زیادی در فرهنگ جوامع بشری گذاشته است. به طوری که عده ای فناوری اطلاعات را مهم ترین عامل در پیشرفت های قرن اخیر بیان کرده اند. آنچه به عصر ما ظاهري متفاوت با بقيه اعصار بخشيده تکنولوژي است و اگر درک صحيح و شناخت کامل از آن نداشته باشيم در عرصه هاي مختلف زندگي با مشکل مواجه

مي شويم زیرا فناوری اطلاعات نقش زيادي در توسعه زمينه هايي از قبيل تجارت و آموزش الکترونيکي و… داشته است و در صورت همگام نبودن ما با تکنولوژی بسیاری از کارهایمان انجام نمیشود و نیازهایمان برطرف نخواهد شد.

 

خط و قلم، از اولین ها در آموزش های مجازی در ایران

امروزه با توجه به گسترش فضاي مجازي و پیشرفت روزافزون دستگاه های همراه هوشمند در زندگی فردی هر فرد، نیاز به یک روش جدید آموزشی که مطابق با امکانات و نیاز روز جامعه باشد، کاملا احساس می شود و میتوان گفت، کلاس های غیرحضوری تحولی بزرگ در دنیای آموزش به وجود آورده اند.

واقعا باید بپذیریم در عصر حاضر که هرروز در حال پیشرفت است، می بایست با تکنولوژی در همه حیطه ها از جمله آموزش به روز بود و هدف ما پیوند آموزش و تکنولوژی است.

عصر ارتباطات و خوش خطی

ما در تمام این سال‌ها در آموزشگاه خط و قلم تلاش کرده‌ایم تا فرصتی برابر برای تمام علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی و خوش خطی ایجاد کنیم و شما عزیزان بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس، در آموزش های خوشنویسی و سایر دوره های آموزشی خط و قلم مهارت کسب کنید.

خط و قلم همواره برآن بوده است تا زمینه های یادگیری آسان برای خوش خطی برای همه افراد فراهم آید و همچنین خدمتی ناچیز به فرهنگ و مردم این سرزمین نموده باشیم.

مفتخریم که مبدع طرح اجرای آموزش خوشنویسی از راه دور به روش الکترونیکی هستیم و شما عزیزان با گذراندن دوره های مجازی آموزش خوشنویسی علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، میتوانید یک هنر بسیار ارزشمند را نیز آموخته و در بین دوستان و آشنایانتان متفاوت باشید.

خط و قلم به عنوان اولین آموزشگاهی است که آموزش مجازی در زمینه خوشنویسی و خط تحریری با خودکار، خط نستعلیق، نقاشی خط و خوشنویسی لاتین ارائه داده است و سعی کرده ایم،  بهترین و باکیفیت ترین آموزش ها را ارائه دهیم و واقعا پیشرفت هنرجوها گواه بر این است که ثابت کند آموزش مجازی خط و قلم در چه سطح خوبی از کیفیت قرار دارد.

دوره های مجازی به راحتی این امکان را به کاربران می دهد که با صرفه جویی در وقت و ضمن دارا بودن استانداردهای یک کلاس حضوری با بهره گیری از اساتید عالی و تصویر برداری حرفه ای، خط خودکاری و خط تحریری و قلم نی و… را به بهترین شکل آموزش دهد. در این مجموعه آموزشی توضیحات به صورت کامل همراه با فیلم های آموزشی، تصاویر زیبا و جذاب و همچنین سرمشق های بسیارقوی استفاده شده است.

اموزش مجازی خوشنویسی

یادگیری انواع مهارت ها و هنرها در بستر سایت و اپلیکیشن خط و قلم

خط و قلم برای فراگیری خط خوش و زیبا با خودکار و همچنین قلم نی و خط تحریری و خوشنویسی لاتین، در کنار سایت، اپلیکیشنی نیز طراحی کرده است.

به دلیل بهره مندی از روش های منحصربفرد آموزشی، این اپلیکیشن میتواند برای همه اقشار جامعه با هر سن، سطح سواد، موقعیت اجتماعی و شغلی کاربردی و نتیجه بخش باشد. در این اپلیکیشن با طراحی بازی های خوشنویسی برای کودکان و نوجوانان آنها را با دنیای هنر آشتی داده و زمینه ای فراهم کرده است تا با ذوق و شوق بیشتری ای هنر اصیل ایرانی را پیگیری کنند.

در این اپلیکیشن آزمون هایی پس از هر دوره برای هنرجوها قرار داده شده و هنرجو میتواند خود را محک بزند.

تمامی محتواهایی که در سایت خط و قلم قرار داده شده اند، در بخش بلاگ اپلیکیشن هم قرار دارند و هنرجو میتواند به سادگی به محتواها دسترسی داشته باشد و با  جستجویی ساده جواب تمامی سوالات خود را پیدا کند. با این اپلیکیشن از هرگونه منبع و ابزار آموزشی دیگری برای زیبا تحریر نمودن بی نیاز خواهید بود و یک مجموعه کاملا خود آموز است و در کنار آن، شما احتیاج به هیچ جزوه یا معلم دیگری ندارید.
تمامی خدمات خط و قلم از قبیل طراحی امضا، سفارش خوشنویسی، فروش آثار هنری، خوشنویسی کارت های دعوت، طراحی اسم پلاک طلا و جواهرات، طراحی طرح تتو و سایر خدماتی که توسط این مجموعه ارائه میشود از طریق اپلیکیشن قابل پیگیری و سفارش است. برای مثال میتوانید از طریق همین اپلیکیشن نمونه امضاهای طراحی شده را مشاهده کنید،  از تعرفه های طراحی امضا با خبر شوید و سفارش طراحی امضا دهید.

حسن اینکار این است که کسانی که از طریق اپلیکیشن خط و قلم سفارش امضا میدهند، امضای طراحی شده برای آنها و فیلم و گیف آموزشی که برای آنها ارسال میشود همیشه در پنل کاربری آنها ثبت و ذخیره میشود و حتی اگر 4-5 سال بعد به هر علتی دوباره به نسخه اصلی امضای خود و یا فیلم آموزشی آن نیاز پیدا کردند به سادگی وارد پنل کاربری خود میشوند و به امضا و فیلم های آموزشی خود دسترسی دارند.

آموزش مجازی خط

شیوه کار و راهنمای آموزشی دوره ها

نحوه کار آموزشهاي مجازي خط و قلم که از طي سالهاي قبل توانسته به محبوبيت خوبي ميان علاقمندان به خوشنويسي برسد ممکن است براي افرادي که به تازگي با اين مجموعه آشنا شده اند، ملموس و مشخص نباشد بنابراین در ادامه این مطلب روش کلی آموزش های مجازی خط و قلم را توضیح میدهیم.

همانطور که همه دیده ایم با جستجویی کوتاه در اینترنت فیلم آموزشی در هر زمینه ای وجود دارد، ولی باید دید آیا همه آنها کارآمد هستند یا خیر و آیا یادگیری به شکل کامل انجام میشود یا نه!

قابلیتی که آموزش مجازی مارا نسبت به سایرین متفاوت و برجسته میکند، بدلیل ویدیوهای آموزشی خوبی است که توسط تیم خط و قلم تهیه و ضبط شده است.

اصل آموزش با ویدیوهای تصحیح رقم زده میشود، به این معنا که اگر فقط به فیلم های آموزشی اکتفا کنید جوابگو نیست وحتما دستخط نوشته شده بعد از دیدن ویدیوهای آموزشی باید تصحیح شود و به اصطلاح آموزش با فیلم های تصحیح کامل میشود تا فرد بتواند اشکالات خود را پیدا کند و نکات مربوط به آموزش های خود را کامل کند و اشکالاتش برطرف شوند تا پیشرفت حاصل شود، در غیر این صورت چیزی به عنوان آموزش مجازی معنا نخواهد داشت.

در آموزش های مجازی هنرجو پس از عضویت و ورود در سایت، دستخطی به عنوان نمونه دستخط برای سایت ارسال میکند زیرا فرض کنید شما برای ثبت نام به یک دوره مجازی خوشنویسی مراجعه کرده‌اید تا بتوانید خوشنویسی را برای رسیدن به هدف خودتان آموزش ببینید در این موقعیت، نه شما شناختی جز شناخت کلی از آموزشگاه دارید و نه آموزشگاه از شما اطلاعات دقیقی دارد. اطلاعاتی که یک موسسه خوشنویسی معتبر برای مشاوره دقیق به شما نیاز دارد تا دوره خوشنویسی مناسب با دست خطتان را به شما معرفی کند!

خوشنویسی در خانه

 

آزمون تعیین سطح دست خط، جهت سنجش معلومات و استعداد هنر خوشویسی شماست و به این صورت انجام میگیرد که شما قبل از ثبت نام در دوره های مجازی، نمونه ای از دست خط خود را برای ما ارسال میکنید و با توجه به دانش شما از نوشتن شکل حروف دست خطتتان بررسی میشود.
سپس دوره دلخواهی که میخواهید شرکت کنید انتخاب و ثبت نام میکنید و با توجه به دستخطی که در سایت ارسال کرده اید، مدیر مجموعه (استاد لطفعلی خانی) دستخط را بررسی کرده و تعیین سطح انجام میشود و دوره ای که برای شما مناسب است و میتوانید شرکت کنید را به شما اطلاع رسانی میکنند و سپس وارد سیستم کاربری خود میشوید و دوره ای که برایتان مشخص شده را ثبت نام نهایی انجام میدهید.

سپس روز مشخصی که برای هنرجویان در نظر گرفته ایم (مثلا 3شنبه هر هفته) ویدیوهای آموزشی برای آنها ارسال میشود و هنرجو میبایست تمرینات درس مربوطه را انجام دهند و از طریق سایت برای پشتیبان سایت ارسال کنند.

مدیر آموزش مجازی ما دستخط های مربوط به هر استاد را در اختیارشان قرار میدهند. تصحیح ها انجام میشود و استاد و هنرجو باهم در ارتباطند و سپس فیلم های تصحیح ارسال میشود.

طول این دوره ها با توجه به تعیین سحطی که انجام میشود و با توجه به دست خط اولیه متفاوت است ولی عموما پیشرفت افراد در دوره های مجازی را حدود 6 ماه در نظر گرفته ایم. چیزی حدود 3 ترم.

 

آموزش خوشنویسی مجازی

در تمام طول ترم شما از طریق اپلیکیشن و سایت و یا کانال تلگرامی با اساتید در ارتباطید و میتوانید سوالاتتان را بپرسید و اشکالات درسی تان را حل کنید.

در دوره های آموزش مجازی، ارتباط بین اساتید و هنرجوها از طریق اپلیکیشن خط و قلم برقرار میشود، برای مثال هنرجویی که در دوره های مجازی خط و قلم شرکت کرده از طریق اپلیکیشن میتواند با استاد در ارتباط باشد و تکالیف خود را از همین طریق برای استاد بفرستد و رفع اشکال کنند.

و یا به سادگی میتوانید از دست خط هایتان عکس بگیرید و در اپلیکیشن با استاد در ارتباط باشید و با ارسال دست خط، توسط مدیر مجموعه خط و قلم تعیین سطح شوید و نکته بسیار مثبتی که این اپلیکیشن نسبت به باقی اپلیکیشن ها دارد آن است که هنرجو از تلگرام و سایر شبکه های مجازی بی نیاز میشود.

همین حالا شروع کنید

 

سخن پایانی

در این دنیای شلوغ با نوشتن آرامش را در آغوش بگیریم، شاد باشیم که فرصتی هست و تا فرصت هست باید بیشتر بنویسیم و باید این خوشحالی عمیق را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

امتیاز خود را ثبت کنید