بهترین امضا

حتما شما هم شنیده اید که هر کسی دوست دارد یک امضای خاص و منخصر به فرد و در عین حال بهترین امضا را برای خود داشته باشد که به وسیله آن از دیگران متمایز شود. اگه شما هم جز این دسته از افراد هستید، در ادامه به شما آموش خواهیم داد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید. آن چه که بیشتر از هر چیز شما به آن احتیاج دارید، توجه به دستورالعمل هایی است که در ادامه به شما می گوییم. پس بهتر است در این مقاله از وبسایت «خط و قلم» که با عنوان «پنج گام برای داشتن بهترین امضا با اسم» در اختیار شما قرار می گیرد، با ما همراه باشید.

اول از همه شما باید بدانید که هرگز دو امضا شبیه یکدیگر نیستند، حتی اگر توسط بهترین و حرفه ای ترین افراد جعل شده باشند! به همین خاطر است که هر امضا منحصر به فرد است و در عین حال اهمیت و اعتبار بالایی دارد. با وجود آن که امضاها بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می دهند و همه ما سعی داریم بهترین امضا را برای نام خود داشته باشیم، ولی گاهی پیش می آید که روند انتخاب بهترین سبک امضا در چندین مورد غیر معمول است. مثلا برخی از شما در سال های بزرگسالی سبک امضای خود را انتخاب کرده اید، بدون توجه به تاثیر آن بر روی فکرتان! یا آن که به عنوان یک نوجوان برخی از شما تصمیم گرفته اید، امضای خود را مانند شخص دیگری جلوه دهید؛ فقط به خاطر این که شخص مورد نظر را دوست دارید و یا شیفته امضای او هستید.

نمونه امضا

 

چرا بهترین امضا !؟

نه به کپی کردن امضا!

من به تازگی با شخصی آشنا شدم که امضای او شبیه پدرش است. او به من گفت که از سبک امضای پدرش در کارنامه خودش خوشش می آمده و بالاخره روزی تصمیم گرفته که مانند او امضا کند. بسیاری از افرادی که برای تجزیه و تحلیل امضا به ما مراجعه می کنند، شکایت دارند که امضای خود را دوست ندارند و مایلند آن را تغییر دهند. اما آن ها کمک حرفه ای می خواهند؛ زیرا که دوست ندارند امضایی را که در نوجوانی و هنگام کپی کردن سبک امضای شخص دیگری مرتکب شده اند، تکرار کنند.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کپی کردن امضای شخص دیگری چه مشکلی دارد؟ مهم ترین چیز آن است که شما نمی توانید مطمئن باشید که امضا به اندازه کافی خوب است یا ایراداتی در آن وجود دارد. برای مثال اگر امضا دارای حفره های عمودی و افقی باشد، به آن معناست که نویسنده می تواند به خودش و یا چیزهایی که ایجاد کرده آسیب برساند. اگر شما جز کسانی هستید که دوست دارید بدانید بهترین مدلهای امضا چگونه است، ادامه مطلب را از دست ندهید. ایجاد بهترین سبک امضا کار دشواری نیست، اما خیلی هم این مسئله را آسان نگیرید. ثبل از سروع به هرگونه تغییر، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. اگر چیزهایی که به امضایتان مربوط می شود را درست انتخاب نکنید، ممکن است دچار عواقب آن شوید.

طراحی امضا

1- هرگز از یک ابزار آنلاین استفاده نکنید

اگر برای «بهترین امضا برای اسم من» در گوگل سرچ کنید، با صفحات زیادی رو به رو خواهید شد که ابزارهای آنلاین مختلف را به شما معرفی خواهند کرد. برای مثال یکی از این وبسایت ها به شما می گوید با استفاده از جادوگر گام به گام و به آسانی امضای خود را ایجاد کنید. اگر به توضیه هایی از این دست توجه کنید قطعا به امضای خود آسیب خواهید رساند. پس اگر به دنبال بهترین سبک امضا برای خود هستید، وبسایت های زرد و غیر حرفه ای را نادیده بگیرید.

2- فرمول kiss را دنبال کنید

گام بعدی برای داشتن یک امضای خوب این است که مطمئن شوید امضا حاوی تزئینات نیست. حتما توجه خواهید کرد اگر بدانید بسیاری از تزئینات در سبک امضا، نشان دهنده ابتذال نویسنده است. بنابراین بهتر است وقتی سبک امضا را انتخاب می کنید، اصول را رعایت کرده و از افزودن ضربات فانتزی زیاد در آن خودداری کنید.

3- به حروف بزرگ توجه کنید

در تحلیل دست خط، حروف بزرگ از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. اندازه حروف بزرگ در یک نمونه دست خط نشان دهنده میزان اطمینان نویسنده یا فقدان آن است. بنابراین مهم است که حروف بزرگ را در امضای خود قرار داده و اندازه آن را درست نگه دارید.

امضای آسان

4- از نقطه ها به طور مناسب استفاده کنید

نقطه یا نقطه کامل یک قسمت اساسی از یک متن نوشتاری است. همه ما کاربرد صحیح آن را هنگام نوشتن مطالب می دانیم. اما اغلب تصمیم می گیریم که هنگام استفاده از نقطه ها در امضا، همه قوانین را نادیده گرفته و یا آن را فراموش می کنیم. در بسیاری از نمونه های امضا نقاطی در مکان های اشتباه پیدا شده است و این فقط یک تصادف نیست. از آن جایی که امضا تنها اثر نوشتاری است که ما آگاهانه انجام می دهیم، یک نقطه در مکان اشتباه به بعضی از عوارض در شخصیت اشاره دارد. بنابراین بهتر است همیشه از نقطه در مکان مناسب استفاده کنید. برای مثال یک نقطه نباید در انتهای امضا قرار گیرد.

5- استفاده از خط افقی در زیر امضا

ما به بیشتر مشتری هایمان – نه همه آن ها – توصیه می کنیم که از یک خط افقی در زیر امضاهای خود اسستفاده کنند. زیر خط ها یا underline اطمینان نویسنده را نشان می دهد. اما یک زیرخط نامناسب شکل امضای شما را زشت می کند. در حین رسم خط باید اطمینان حاصل کنید که شیب رو به پایین ندارد و نباید محدب و یا مقعر باشد. همچنین نباید هیچ حروفی را لمس و یا آن را قطع کند. توجه کنید که جهت زیر خط هم بسیار مهم است و معمولا باید از چپ به راست حرکت کند.

آن چه که در این مقاله خط و قلم در اختیار شما قرار گرفت، پنج راهکار مناسب بود برای داشتن یک امضا عالی و منحصر به فرد. با رعایت این پنج گام می توانید امضای خود را به بهترین شکل ممکن ارتقا دهید. با این حال اگر علاقمند هستید تا یک امضا جالب داشته باشید، می توانید طراحی امضا  خود  را به خط و قلم بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

برای دسترسی به نمونه های امضای مختلف ما از چنل ما در آپارات بازدید نمائید .

فیلم آموزشهای امضا در آپارات 

امتیاز خود را ثبت کنید