با توجه به روند فعالیتهای آموزشگاه خط و قلم و خدماتی که این آموزشگاه به افراد در حوزه آموزش خط (حضوری و مجازی ) و طراحی امضا ارائه می کند، مصاحبه ای از سوی هفته نامه اندیشه زلال قزوین با مدیریت آموزشگاه صورت گرفت که متن مصاحبه به شرح ذیل می باشد. صحبتهای امروزمان راجع به خوشنویسی هست و هنرمند جوانی که در عرصه های مختلف هنری فعالیتهای زیادی داشته و افتتاح آموزشگاه خوشنویسی خط و قلم در شهر محمدیه قزوین که به عنوان اولین آموزشگاه مجازی خط تحریری در کشور هم می باشد بهانه ای بود تا با ایشان به گفتگو بنشینیم.

آقای خانی از شروع فعالیت های هنری تان بگویید.

تشکر از شما بابت وقتی که در اختیار بنده قرار دادید. به نظربنده نامیده شدن به عنوان یک هنرمند زمانی با ارزش خواهد بود که آن هنر برای مردم باشد و در خدمت مردم. همیشه هم تلاشم بر این بوده تا بتوانم در راستای اهداف هنری، خدمتی ناچیز به مردم خوبم در سرتاسر ایران نموده باشم. ضمن اینکه هنر در خانواده ما سابقه بیشینه ای دارد و هر یک نوعی با هنر در شاخه های مختلف مانوس هستیم.

از نحوه شکل گیری آموزشگاه خط و قلم برایمان بگوئید.

از سال 1387 با راه اندازی وب سایت خط و قلم و قرار دادن آموزشهای مختلف خوشنویسی با خودکار به صورت رایگان و مورد استقبال واقع شدن توسط بازدیدکنندگان سایت، و همچنین نظرات بسیار خوبی که نشان دهنده دغدغه دست خط زیبا در بین افراد به عنوان یک معضل بوده و هنوز به صورت جدی برای همه نقاط کشور برطرف نشده است و افراد زیادی تشنه یادگیری اصول صحیح زیبا نویسی هستند. این امر سبب شد با تجربیاتی که در زمینه طراحی وب و همچنین تجارت الکترونیک داشتم با شعار “آموزش مجازی خط در قزوین پاییتخت خوشنویسی ایران ” راه اندازی نمایم و چند سالی افراد زیادی در نقاط مختلف ایران تحت آموزش قرار گرفتند. در سال 93 هم با دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین آموزشگاه به صورت رسمی کار خود را شروع نمود.

آیا واقعا آموزش مجازی در پرورش دست خط افراد تاثیر گذار خواهد بود؟

روشی که آموزشگاه خط و قلم در این حوزه انجام داده قابل تامل است. اگر بخواهم از مزایای آموزش مجازی برایتان بگویم شاید در این مصاحبه نگنجد ولی از نکات مهمی که می توان اشاره کرد این است که در وهله اول امتیاز بزرگی برای قزوین به عنوان پاییتخت خوشنویسی می باشد.

کلاس مجازی مشابه یک کلاس خصوصی برای هر فرد می باشد و بهترین استفاده را می توان از کلاس برد. تمام آموزشها (‌درس و تصحیح سرمشق ها) در قالب فیلم ویدیوی می باشد لذا هر شرکت کننده می تواند بارها و بارها فیلمهای اختصاصی خود را مشاهده و در جهت هر چه بهتر شدن دست خط خود گام بردارد. طراحی سامانه ای ویژه برای آموزش به طوری که هر شخص با نام کاربری و رمز عبور تمامی دوره ها را به شکلی بسیار ساده بگذراند از اقدامات مثبت آموزشگاه می باشد. موارد بسیاری هم هست که می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی آموزشگاه مطالعه نمائید.

چه حمایتهایی از سوی مسولین این امر صورت گرفته و برنامه های آینده آموزشگاه چیست؟

جا دارد همینجا از مسولین فرهنگی استان از جمله مدیر کل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، ریاست محترم انجمن خوشنویسان قزوین، استاد عزیزم جناب پیله چی و همچنین مدیریت محترم مجتمع فرهنگی نیایش جناب آقای رجبی و سایر عزیزان بابت کلیه حمایتها و همراهی خوبشان تقدیر و تشکر نمایم و امید آن دارم که با برنامه هایی که در آینده و در جهت نیل به اهدافمان که همان سرافزار نمودن نام قزوین در حوزه خوشنویسی مثل همیشه است، محبتهای این عزیزان را پاسخگو باشم.

برای استفاده مناسب مردم خوب شهرمحمدیه چه شرایطی تدارک دیده شده ؟ آیا باید آنها هم ازطریق آموزش مجازی خوش خط شوند ؟

مسلما تاسیس آموزشگاه در شهر محمدیه می تواند فرصت بسیار خوبی برای خانواده ها باشد تا به صورت کاملا حرفه ای و با امکانات ویژه ای که تدارک دیده شده، تغییراتی اساسی در دست خط نمایند. کلاسهای آموزشگاه به صورت حضوری برای سنین 8 سال به بالاتر برگزار می شود. مشاوره رایگان هم توسط همکاران در آموزشگاه صورت میگیرد.

در سایت آموزشگاه نکته بسیار جالبی برخورد کردیم و آن هم طراحی امضا بود که به نظر موضوع تکراری نیست ! اگر ممکن است در این خصوص هم بیشتر توضیح دهید.

بله واقعا موضوع جالبی هست که استقبال زیادی هم شده است. امضا هم یکی دیگر از دغدغه های افراد می باشد که در شخصیت شان تاثیر گذار است. خدا را شکر توانسته ام به جایگاهی در حوزه طراحی و خلق امضا برسم که دغدغه افراد زیادی با شغل های متفاوت را برطرف نمایم و این موضوع برایم بسیار خوشحال کننده است. برای همشهریان عزیزم در سطح استان هم شرایط ویژه ای در این خصوص در نظر گرفته ایم که با مراجعه به آموزشگاه می توانند اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

با توجه به فعالیت شما در ارکستر ملی هخامنش به عنوان خواننده، آیا برنامه کنسرتی در شهر محمدیه هم دارید؟

بله با مذاکراتی که توسط سرپرست و رهبر ارکستر آقای اسماعیل خانی (برادر عزیزم) با مسئولین محترم فرهنگی شهر انجام شده به امید خدا اگر شرایط فراهم شود حتما کنسرت بزرگی برگزار خواهیم کرد.

تشکر می کنیم اگر سخن پایانی هست بفرمائید.

سپاسگذارم از توجه شما به بنده و آموزشگاه خط و قلم. خدا نگهدار

امتیاز خود را ثبت کنید