امضای هر شخص معرف شخصیت اوست و اغلب افرادی که شما را نمی ‌بینند از روی امضایتان در مورد شما قضاوت می‌کنند. بنابراین امضای هرفرد همانند اثر انگشت باید منحصر به فرد و مختص همان فرد باشد.

احتمالا همه شما عبارت «امضای هنری» را شنیده باشید، امضایی خاص برای هنرمندان و نقاشان و سایر هنردوستان! اما به نظرتان داشتن یک امضای خاص، در کنار امضاهای رسمی و اصلیتان چه کاربردی دارد؟

در ادامه این پست همراه ما باشید…

امضا نه به مثابه نقشی در حاشیه که جهانی است مملو از زیبایی، تفکر و در عین حال همراه با محدودیت و محدودیتی که خلاقیت برانگیز است.

امضا را می توان اعتبار یا شخصیت فرد بیان کرد. همان گونه که یک آگهی جذاب توجه مخاطبین خود را جذب می کند،  یک امضای زیبا و جذاب نیز می تواند تاثیر مثبتی بر روی
مخاطب بگذارد.

قرار نیست هر بار امضا کردن شما چند دقیقه زمان ببرد یا از امضای رسمی و اداری خود در هر جایی استفاده کنید، هر کسی باید در کنار امضای اصلی و رسمی خود، امضایی فانتزی و زیبا و در عین حال خاص و شیک داشته باشد تا در مواقع مختلف بتواند از آن استفاده کند. امضایی که تنها در یک یا چند ثانیه بتوانید انجام دهید و پیچیده و پر از ظریف کاری نباشد.

امضای زیبا می تواند تاثیر مثبتی بر روی مخاطبین بگذارد. فرض کنید معلمی که میخواهد پای دفتر مشق و یا دفتر نقاشی دانش آموزانش امضا کند و طرحی بکشد و یا پدر و مادری که میخواهند پای تکالیف فرزندشان امضایی بزنند و یا کارت تبریکی که می خواهید آن را به افراد خاصِ خود هدیه کنید و به امضایی شکیل و زیبا و خاص نیاز دارید و یا فردی که در کنار امضاهایی که پای معاملات و چک های خود میزند دوست دارد امضای دیگری نیز داشته باشد، امضاهایی که در عین آسانی و راحتی، فانتزی و زیبا باشند و حس خوبی را به مخاطب انتقال دهند.

 خط و قلم، با در نظر گرفتن نکات اصلی و مهم در طراحی امضا مانند زاویه های شکست خطوط امضای شما، مقدار فشاری که شما در قسمت های مختلف امضای خود بر کاغذ یا خود نویس وارد می کنید و همچنین کلیه مسائل زیبایی شناختی، تعدادی از امضاهایی که در با اشکال مختلف توسط طراحان در سراسر تا این کره خاکی خلق شده را به صورت ویدیویی برای شما آماده نموده تا استفاده وافری از آن ببرید .

 

این امضا برای معلمین و پدرها و مادرها بسیار مناسب است که با یادگیری برای تشویق دانش آموزان و فرزندان خود می توانند از این امضاها استفاده کنند .

 

در زیر به چند نمونه از این امضاها توجه کنید:

 

 

با توجه به اینکه آموزش ترسیم امضا به صورت گیف و فیلم به شما نشان داده شده است ولی پیشنهاد می شود ابتدا لحظاتی روی تصویر امضا تمرکز کنید و شکل کلی امضا را به دقت نگاه کنید و سعی کنید مراحل ترسیم را حدس بزنید! این تمرین علاوه بر جذابیت بخشیدن به روند طراحی امضا، نرمش و شروع بسیار مناسبی است برای پرورش ذهن بصری و قوه خلاقیت شما تا بتوانید این امضاها را به بهترین شکل ترسیم کنید و یا حتی برای خود امضایی مناسب طراحی نمایید.

زیبا و خاص و متفاوت بودن تنها شاخصه مهم  امضا نیست، امضا باید ماهرانه و کاملا مشابه به دفعات قابل تکرار باشد اگر امضای شما با هر بار تکرار یک مدل جدید میشود یعنی هنوز هم به تمرین احتیاج دارید، زیرا همسانی امضاها برای مخاطبان بسیار مهم است.

نکته ای که همیشه روی آن تاکید داشته ایم و باز هم آن را عنوان میکنیم آن است که حتی اگر زیبا ترین امضا هم برایتان طراحی شود، شرط درست انجام دادن تمرین بسیار زیاد است تا بتوانید آن را مشابه و سریع و زیبا انجام دهید. شما باید آن قدر تمرین کنید که حتی با چشم های بسته هم بتوانید امضا هایی یک اندازه و مشابه و زیبا بزنید.

 

ممکن است دوست داشته باشید امضایی خاص و منحصر به فرد داشته باشید و امضایتان شبیه به امضای بقیه افراد نباشد، شما می توانید اسکلت اصلی نقش و امضا را از نمونه های امضاهای بالا و یا سایر امضا های معرفی شده در سایت الهام بگیرید و با تغییراتی که انجام میدهید آن را اختصاصی کنید.

از جمله فرمول های جذاب و ماهرانه در پی ریزی ساختمان امضا، استفاده از مفهوم قرینگی است. سعی کنید در امضا هایی که خودتان خلق میکنید، خطوط نسبت به هم قرینه باشند و استواری و انسجام داشته باشند. این موضوع باعث میشود در اکثر امضا هایتان، شکل امضا ها شبیه به هم باشد و هر امضا به یک شکل متفاوت تبدیل نشود.

در طراحی امضا باید خطوط و ارتباط بین آنها به طریقی استوار باشند که سرعت، روانی و خاصیت اثر را نیز ارتقا بخشد.

اگر دوست دارید نام خود را در کنار این امضا ها داشته باشید و امضایی بدون نام نزنید، باید به این نکته توجه کنید که نام در ترکیب بندی امضا بهتر است در بخشی قرار گیرد که علاوه بر حفظ زیبایی، انسجام و تناسب کل اثر، نگاه بیننده را به سمت خود جلب کند و به سرعت دیده شود.

 

 

سخن پایانی

طراحی امضا های حرفه ای نیاز به صرف زمان و انجام تمرینات زیاد به صورت متوالی است تا بهترین امضا و خلاقانه ترینِ آن ها به وجود بیایند،

در صورتی که نیاز به امضای کاملا حرفه ای و زیبا برای خودتان دارید پیشنهاد میشود از خدمات طراحی امضا تیم خط و قلم استفاده کنید و انجام این کار را به ما بسپارید.

طراحان امضای خط و قلم در نهایت خلاقیت، امضا هایی حرفه ای و جذاب برای شما طراحی خواهند کرد تا نشان دهنده جایگاه حرفه ای شخص شما باشد و بر روی مشتریان و افرادی که با آن ها ملاقات میکنید تاثیر بالایی بگذارد.

با سفارش طراحی امضا شما در نهایت یک ویدیو اختصاصی از امضایتان دریافت خواهید کرد که نحوه ایجاد امضا اختصاصی شما را آموزش میدهد و شما با چند بار تمرین از روی ویدیو قادر خواهید بود به راحتی امضای خود را ترسیم کنید.

 

برای سفارش طراحی امضا این مطلب را مطالعه کنید

 سفارش طراحی امضا

 

مطالب اخیر

مصاحبه با استاد میر حیدر موسوی | بخش اول

کاربرد خوشنویسی در تتو و خالکوبی

خوشنویسی و پیوند آن با عرفان

1.3/5 - (3 امتیاز)