بازی با رنگ ها، قلبتان را از انرژی های منفی آزاد می کند و مغزتان را ورزش می دهد. هنر و آموزش نقاشی، احساس تازگی و نشاط را در جسم، روح و زندگیتان سرازیر می‌کند.
در ادامه این پست روش هایی را به شما معرفی میکنیم که به کمک آن بهترین نقاش خط جهان شوید.
آموزش نقاشی خط، دربِ  ورود به جهانِ هنر…

نقاشی خط

اگر به خوشنویسی علاقه دارید، یا نقاشی کردن عادت همیشگی شما بوده است با تلفیق این 2 هنر می توانید آثار زیبا و بدیعی خلق کنید که به این اثر هنری شما نقاشی خط یا کالیگرافی می گویند.
نقاشی خط در واقع تلفیقی از هنر نقاشی و خوشنویسی است که در دوران معاصر علاقه مندان زیادی دارد. هنر نقاشی خط در سال های اخیر در ایران ظهور کرده است و عده ای “خط” را تلفیقی از خوشنویسی و خط با نقاشی می دانند اما عده ای دیگر نقاشی خط را نوعی خوشنویسی می دانند که در آن از تکنیک های نقاشی و گرافیکی استفاده می شود.
نقاشی خط شیوه ای است از نقاشی مدرن و خوشنویسی سنتی که مخاطب را با تلفیقی از هنر مدرن و سنتی در دنیای امروز آشنا می کند و هنرمند را در عرصه وسیعی از نوگرایی قرار می دهد تا بتواند با تکنیک های خلاقانه ایی که در این مسیر تجربه می کند به نوآوری و شکل گیری این شیوه بپردازد و حتی این شیوه را با رعایت فرم و مفهوم عینی تا سبک های انتزاعی سوق دهد.

اولین گام تصمیم گیری برای شروع نقاشی خط این است که از چه روش هایی برای نقاشی می خواهید استفاده کنید. شما برای ورود به دنیای نقاشی خط می بایست یک سبک ویژه ای را انتخاب نمایید منظور از انتخاب سبک انتخاب سبک نقاشی و نوع خط است برای مثال خط نستعلیق، خط شکسته، نسخ و… شما همچنین می توانید از سبک های مختلف خوشنویسی لاتین مانند سبک گوتیک، ایتالیک، کاپرلیت و… استفاده کنید همچنین برای انتخاب ابزار کار برای نقاشیتان 4 انتخاب اصلی دارید: رنگ روغن، آبرنگ، آکریلیک و پاستل.
انتخاب همگی این ها به سلیقه شخصی شما و علایقتان مربوط است و فقط شما هستید که می توانید بهترین سبک و ابزرا کار را برای آثار خود انتخاب کنید.

خوشنویسی و نقاشی
برای شروع یادگیری نقاشی خط باید ترکیب رنگ ها را آموخت. در واقع باید با انواع رنگ ها آشنا باشید و نوع و جایگاه کاربرد آن ها در تابلوهایتان بدانید و بتوانید آن ها را با هم ترکیب کنید.
آشنایی با روش های ترکیب رنگ می تواند برای مبتدیان کمی پیچیده باشد، اما در اصل نکات بنیادی و اساسی ای دارد که با آموختن آن ترکیب رنگ ساده می شود.

بسیاری از هنرمندان نقاش و طراح در سراسر دنیا وجود دارند که زیر نظر استادان نقاشی و خوشنویسی زمان خود آموزش دیده اند و بعد از مدت ها با به دست آوردنت تجربه، حرفه ای تر شده اند. به دست آوردن مهارت و هنر بدون استفاده از اساتید و یا دوره های آموزشی کاری بسیار سخت و یا می توان گفت نشدنی است.
همیشه به یاد داشته باشید که در عصر مدرن زندگی ما اینترنت مهم ترین منبع برای یادگیری و آموزش است. اگر به هنر و خوشنویسی و نقاشی علاقه مندید، جهت ارتقا در تکنیک های نقاشی و طراحی و یافتن کلاس های آنلاین نقاشی خط در سایت های معتبر جستجو کنید و حتما به دنبال دوره های آموزشی و یا آموزشگاه های معتبر برای آموزش باشید و این علاقه و استعداد خود را نادیده نگیرید و آن را پرورش دهید.
یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای پیشرفت خود انجام دهید دیدن آثار هنرمندان بزرگ و و یا هنرمندان شهر و کشور خودتان است. همان طور که یک نویسنده خوب نویسنده ای است که کتاب های فراوانی خوانده باشد و با انواع سبک های نوشتن و سبک های مخصوص به هنرمندان و نویسندگان بزرگ آشنا باشد، یک نقاش خط خوب و حرفه ای نیز باید با آثار هنرمندان آشنا باشد و از کارهای آن ها ایده بگیرد البته فراموش نکنید که ایده گرفتن به معنی ایجاد جرقه ای در ذهن شماست و با تقلید کردن بسیار متفاوت است.
نقاشی خط در کنار لزوم به داشتن دانش خوشنویسی و آشنایی با تکنیک های نقاشی و مهارت استفاده از رنگ های مختلف، نیازمند سلیقه و ذوق هنری است. بنابراین با نگاهی دوباره به آثار هنرمندان با دیدی هنری تر از استعداد و سلیقه خود استفاده کنید و سعی کنید آثاری منحصر به فرد و فوق العاده را رقم بزنید.

خوشنویسی و نقاشی خط

آموزش نقاشی خط دربِ ورود به جهانِ جادوییِ هنر است.
آموزش نقاشی، خلاقیت را در کودکان و نوجوانان به طرز شگفت انگیزی افزایش می‌دهد؛
آموزش خوشنویسی و نقاشی به کودکان ذهنش را قوی می‌ کنند و قوه ی بصری کودک یا نوجوان را به شدت تقویت می ‌کند. کودک در ذهنش جستجو می‌کند، ایده می‌یابد و با پیچ و تابِ انگشتانش، نقاشی را خلق می‌کند و فکر، چشم‌ها، قوه ی تفکر، مهارتِ تصمیم گیریش پرورش می‌یابند؛ درست تر می‌بیند و بهتر درک می‌کند. هرچه کودک یا نوجوان بیشتر با هنر و آموزش هنر گره بخورد و بیشتر خلق کند، بیشتر لذت می‌برد و خلاق‌تر می شود و خلاقیت به او کمک می کند در مواجهه با مسائل مختلف زندگی، بهتر و سریعتر تصمیم بگیرد و درست ترین راه ِ چاره ها را بیابد. هنر برای مغز همچون ورزش است و عضله‌ی مغز را قوی می‌کند و جریان خون به آن را افزایش می‌دهد.

بسته های آموزشی خوشنویسی خط و قلم مناسب برای تمام سنین است و در این بسته ها  تمامی حروف به صورت جدا و در هنگام اتصال به سایر حروف با مثال هایی بسیار زیاد و متنوع به شکل ساده ای نمایش داده می شود.
خط و قلم همچنین دوره های آموزشی بسیار قوی و خوب و کاربردی ای برای نقاشی خط و زیر نظر اساتید و هنرمندان به نام و با تجربه نقاشی خط تهیه و آماده کرده است و در اختیار هنرجویان این رشته قرار می دهد.

نقاشی خط که امروزه یکی از محبوب ترین رشته های هنری است از دهه های 30 و 40 شمسی آغاز شده است. هنرمندان در آن دوره از ترکیب نقاشی و خوشنویسی برای مزین کردن دیوار سقاخانه ها استفاده می کردند و تا این دوران طرفداران بسیار زیادی داشته است. هر ساله نمایشگاه های نقاشی خط زیادی در سراسر کشور دایر می شود و این هنر به عنوان یکی از هنرهای باستانی ما بسیار مورد توجه توریست های خارجی می باشد.

سخن پایانی
تابلوهای نقاشی خط، سرشارند از حرف و احساس… وقتی دیوارِ خانه را پر از تابلوهای نقاشی کوچک و بزرگ می‌کنید، گویا دیوار زنده می ‌شود و با شما گفتگو می ‌کند! با پرنده هایِ داخل تابلوها پرواز می ‌کنید، در دریا هایِ نیلیِ تابلوها شنا می ‌کنید، به سرزمین ‌هایِ تابلوها سفر می ‌نمایید و در ظرافت خطوط خوشنویسی شده غرق می شوید و در نهایت از بالای بلندترین قله‌ کوه، خودتان را تماشا می‌کنید که با هنر و نقاشی، آرام تر، شادتر و خلاق‌تر شده اید.
هنر بهترین و جادویی‌ترین راهِ گریز از منفی هاست. به نقاشی کردن و خوشنویسی پناه ببرید.

امتیاز خود را ثبت کنید