آیا تا به حال به شکل و شمایل امضای خود دقت کرده ‌اید؟ اصلاً اولین بار که این شکل را برای خود به عنوان امضایتان انتخاب کردید چه اتفاقی افتاد؟ چطور شد که به این نتیجه رسیدید که نقش امضای خود را پیدا کرده ‌اید؟
در این پست در مورد اهمیت امضا در دوران نوجوانی و جوانی صحبت می کنیم.
اگر نوجوان هستید و در راه پیدا کردن بهترین و زیبا ترین امضا سر در گم شده اید، در ادامه این پست همراه ما باشید…

امضا دانش آموزان

امضا، به محتویات یک نوشته ارزش و اعتبار می بخشد. یک امضا علامت و نشانه ای از تایید، پذیرش، تعهد و اطلاع فرد از مفاهیمی است که در یک متن یا سند درج می شود.
شرایط بسیار زیاد و مختلفی برای دانش آموزان در مدارس پیش می آید که نیاز است تا چیزی را  امضا کنند و هر دانش آموز نا خود آگاه  امضای خود را با سایر دوستانش مقایسه می کند.
نوجوانی دوره حساسی از زندگی است که توانایی پذیرش مسئولیت و گرفتن تصمیمات مهم را در آینده به وجود می آورد. نوجوانی که یک امضای خوب دارد در میان هم سن و سالان خود از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار است و این اعتماد به نفس راز موفقیت او در بزرگسالی خواهد بود.

داشتن امضا یکی از دغدغه های اصلی نوجوانان برای ورود به اجتماع و نشان دادن چهره ای مسئولیت پذیر از خودشان است.

حال این سوال پیش می آید که داشتن یک امضای زیبا و مناسب برای نوجوانان و دانش آموزان چه کاربردها و فایده هایی دارد و یک امضای زیبا و خاص باید چه مشخصه هایی داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند در دوران جوانی و بزرگ سالی خود نیز بدون آن که نیاز باشد امضای خود را تغییر دهند، از همان امضا استفاده کنند؟

طراحی امضا نوجوانان

قطعا همه ما در دوران نوجوانی ساعت ها برگه های سفید را خط خطی کرده ایم تا به امضای مورد علاقه خود برسیم، در این مسیر برای ایده گرفتن بار ها از امضای مادر و پدر و دوستان و بازیگران و افراد مورد علاقه مان تقلید کرده ایم تا در نهایت به امضایی زیبا و خاص و متناسب با سلایق خود برسیم.
یکی از مهم ترین دلایل افرادی که هر چند سال یک بار امضاهای خود را تغییر می دهند، سادگی و قابل جعل بودن و خاص و یونیک نبودن امضاهایشان است و یا به تعبیر خودشان، آن امضا دلشان را زده است اما باید بدانیم که در تغییر و تعویض امضا، مباحث قانونی بسیاری وجود دارد و می تواند مشکلات زیادی به وجود بیاورد بنابراین باید از همان ابتدا و در دوران نوجوانی و دانش آموزی فکری اساسی برای امضاهای خود بکنیم و امضایی شیک و در عین حال ساده و به دور از شلوغی برای خود انتخاب کنیم.
همه ما می دانیم که امضا یک نشانه از تعهد و مسئولیت پذیری است. درج امضا روی یک برگه سفید هم به آن برگه ارزش و اعتبار می بخشد پس چطور انتظار دارید احساس تعهد و پایبندی به عهد را در نوجوان خود تقویت کنید در حالی که او هیچ نشانه ای برای تایید و اعتبار بخشی به هویت وجودی خود در اختیار ندارد؟
اگر از سنین نوجوانی و در دوران شیرین دانش آموزی امضایی خاص و منحصر به فرد داشته باشیم باعث می شود تا با یک شانه و علامت مختص خود وارد جامعه شویم و چون طراحی آن به صورت اصولی و درست انجام شده نیازی به تعویض آن در بزرگسالی و مواجه با مشکلات مختلف آن نیز نخواهید داشت.

نمونه امضای دانش آموزان

بسیاری از دانش آموزان به داشتن یک نمونه امضای انگلیسی که مختص خودشان باشد بسیار علاقه ‌مندند و آن را نشانه متفاوت و خاص بودن خود می ‌دانند. قطعاً هر کس به دنبال خاص‌ ترین و زیبا ‌ترین امضا خواهد بود چرا که امضا مانند یک لوگوی اختصاصی برای افراد بوده و معرف شخصیت آنهاست.

داشتن امضای انگلیسی علاوه بر زیبایی می ‌تواند در همه جا کاربرد داشته باشد. برخی افراد دوست دارند نام کامل خود را در امضاهایشان استفاده کنند و بعضی دیگر فقط نام یا نام خانوادگی خود را امضا می کنند و برخی ترجیح می دهند فقط از حروف اول نام خود استفاده کنند.
بعضی دوست دارند تا از علائم و نماد ها در امضاهایشان استفاده شود در حالی که برخی دیگر سادگی را می پسندند.

سرمایه اصلی و تکنیک مهم و اساسی برای طراحی امضای خاص و منحصر به فرد «ابتکار» و «سلیقه» است دقیقا مانند طراحی دکوراسیون یک خانه که سلیقه باید به خرج داد تا همه چیز به بهترین شکل کنار یکدیگر قرار بگیرند بنابراین خلاقیت و دید هنری نیاز دارد تا امضایی زیبا رقم بخورد.

سخن پایانی

به فرزندان و نوجوانان خود لزوم داشتن امضا و اهمیت های آن را توضیح دهید و از آن ها بخواهید تا از همین سن به فکر داشتن امضایی خاص برای خود باشند.
تیم طراحی امضا خط و قلم شما را در این مسیر همراهی می کند. یکی از خدمات اصلی تیم خط و قلم، طراحی امضا و ارائه ویدئوی آموزشی امضا برای یادگیری بهتر است. نوجوانان شما میتوانند به سادگی و هر چه سریع تر امضای جدید خود را یاد گرفته و آن استفاده نماید.

سفارش طراحی امضا

5/5 - (1 امتیاز)