نوشتن جزء جدانشدنی زندگی همه افراد است و هیچ گاه با نوشتن مداوم خط زیبا نمی شود، بلکه تمرین مناسب و رعایت اصول درست نوشتن است که به دست خط زیبایی میبخشد. میل به زیبایی و هنر در همه افراد وجود دارد و ذات زیباپسند و کمال گرای انسانی را نمیتوان کتمان کرد، اما گاهی شرایط لازم جهت پرورش و رسیدگی به علاقه و استعداد وجود ندارد و مشغله های روزمره اجازه شرکت در کلاس های هنری و به دنبال علاقه رفتن را از خیلی ها دریغ کرده است…

خط و قلم با فراهم نمودن تمامی زمینه های لازم برای برطرف نمودن تمام دغدغه های آموزشی موجود در زمینه خوشنویسی با آموزش های رایگان و آنلاین همراه علاقه مندان به خطاطی خواهد بود. با توجه به گسترش فضاي مجازي و پیشرفت روزافزون دستگاه های همراه هوشمند در زندگی فردی هر فرد، امروزه نیاز به یک روش جدید آموزشی کاملا احساس می شود.

مفتخریم که مبدع طرح اجرای آموزش خوشنویسی از راه دور به روش الکترونیکی هستیم و شما عزیزان با گذراندن دوره های مجازی آموزش خوشنویسی علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، میتوانید یک هنر بسیار ارزشمند را نیز آموخته و در بین دوستان و آشنایانتان متفاوت باشید. در ادامه به توضیح کلاس های غیرحضوری آموزشگاه خط و قلم میپردازیم و چند نمونه از سوالات رایج شمارا پاسخ داده ایم.

نحوه کار آموزشهاي مجازي خط و قلم که از طي سالهاي قبل توانسته به محبوبيت خوبي ميان علاقمندان به خوشنويسي برسد ممکن است براي افرادي که به تازگي با اين مجموعه آشنا شده اند ، ملموس نباشد . سعي کرديم در قالب يک فايل ويديويي شيوه کار دوره هاي مجازي را براي شما آماده نمائيم که با کليک بر روي تصوير زير فايل ويديويي آن را هم مشاهده نمائيد .

به دليل درخواست هاي زياد علاقمندان جهت مشاهده و سطح دست خط افراد اين امکان را بوجود آورديم که بتوانيد با ثبت نام در جلسه رایگان و غير حضوري آموزشگاه ضمن بيان نقاط ضعف و قوت در دست خط شما ، به صورت ويديويي نکات مهمي به صورت مجازي و با شيوه آموزشي خط و قلم برايتان ارسال نمائيم . برخی از مزایای کلی که در دوره های آموزشی مجازی خط و قلم وجود دارد و میتواند دلیل مناسبی برای شرکت شما در کلاس ها باشد:

    • آموزش خوشنویسی با خودکار به صورت اختصاصی بوده و برای هر هنرجو به صورت مجزا می باشد و سرمشق دهی و تصحیح سرمشق ها کاملا اختصاصی است، در حقیقت با ثبت نام و استفاده از این نوع آموزش همانند فردی هستید که به یک کلاس خصوصی رفته است با این تفاوت که کلاس را به منزل یا محل کار خود برده اید و در هر زمانی که شما راحت تر هستید از آن استفاده می کنید.
    • به دلیل وجود فیلم های آموزشی کاملا حرفه ای میتوانید از همه نکات و منابع ممکن استفاده کنید و آموزش را تجربه کنید.
    • یکی دیگر از مزیت های برتر این روش آموزشی برای دوستانی است که در شهرهای مختلف هستند و امکان حضور در کلاس ها را ندارند همچنین این روش برای دوستانی که حتی خجالتی هستند امکان شرکت در کلاس را به صورت کامل فراهم می کند.
    • پیشبرد کلاس بر اساس برنامه کلاسی مشخص و مدون و از پیش تعیین شده که باعث انسجام و پیوستگی اموزش شده و به تشخیص استاد در نکاتی که هنرجو ضعیف تر هست تاکید بیشتری صورت میگیرد.
    • آموزش خط تحریری برای همه سنین و همه مشاغل را ممکن می کند و دسترسی در هر مکانی و در هر جایی را برای شما امکان پذیر می کند.
    • در پایان هر جلسه تمرین و سرمشق توسط استاد یک نمره ارزیابی تفکیک شده به شما تعلق میگیرد که این نکته بر اساس رعایت نکات مختلف فنی زیبا نویسی بوده و بعد از گذشت چند جلسه به راحتی میتواند بر اساس این نمرات به پیشرفت کارتان دقت کرده و از آن کمک بگیرید.

کلاس های مجازی خوشنویسی

آیا واقعا به صورت مجازی میشود یاد گرفت و خط زیبایی داشت؟

نوع آموزش بسیار مهم است و باید ببینیم آموزش قرار است از چه طریقی انجام شود و چگونه اعتماد کنیم؟ قابلیتی که آموزش مجازی مارا نسبت به سایرین متفاوت و برجسته میکند، بدلیل ویدیوهای آموزشی خوبی است که توسط تیم خط و قلم تهیه و ضبط شده است. اصل آموزش با ویدیوهای تصحیح رقم زده میشود، به این معنا که اگر فقط به فیلم های آموزشی اکتفا کنید جوابگو نیست وحتما دستخط نوشته شده بعد از دیدن ویدیوهای آموزشی باید تصحیح شود و به اصطلاح آموزش با فیلم های تصحیح کامل میشود تا فرد بتواند اشکالات خود را پیدا کند و نکات مربوط به آموزش های خود را کامل کند و اشکالاتش برطرف شوند تا پیشرفت حاصل شود، در غیر این صورت چیزی به عنوان آموزش مجازی معنا نخواهد داشت.

همانطور که همه دیده ایم با جستجویی کوتاه در اینترنت فیلم آموزشی در هر زمینه ای وجود دارد، از فیلم آموزشی تعمیرات خودرو تا پرش با نیزه! ولی باید دید آیا همه آنها کارآمد هستند یا خیر و آیا یادگیری به شکل کامل انجام میشود یا نه!

خط و قلم به عنوان اولین آموزشگاهی که آموزش مجازی در زمینه خوشنویسی و خط تحریری با خودکار ارائه داده است، سعی کرده ایم، بهترین و باکیفیت ترین آموزش ها را ارائه دهیم و واقعا پیشرفت هنرجوها گواه بر این است که ثابت کند آموزش مجازی خط و قلم در چه سطح خوبی از کیفیت قرار دارد. در زیر نمونه از پیشرفت های هنرجوها را در طول دوره مشاهده میکنید:

شیوه تدریس آموزش مجازی به چه صورت است؟

شیوه آموزش مجازی به این صورت است که هنرجو پس از ثبت نام در سایت دستخطی به عنوان نمونه دستخط برای سایت ارسال میکند شیوه آموزش مجازی به این صورت است که هنرجو پس از عضویت و ورود به سایت، دوره دلخواهی که میخواهند شرکت کنند انتخاب و ثبت نام میکنند و با توجه به دستخطی که در سایت ارسال کرده اند، مدیر مجموعه (استاد لطفعی خانی) دستخط را بررسی کرده و تعیین سطح انجام میشود و دوره ای که برای آنها مناسب است و میتوانند شرکت کنند را به آنها اطلاع رسانی میکنند. و سپس وارد سیستم کاربری خود میشوند و دوره ای که برایشان مشخص شده را ثبت نام نهایی انجام میدهند. سپس روز مشخصی که برای آنها در نظر گرفته ایم (مثلا 3شنبه هر هفته) ویدیوهای آموزشی برای آنها ارسال میشود و هنرجو میبایست تمرینات درس مربوطه را انجام دهند و از طریق سایت برای پشتیبان سایت ارسال کنند.

مدیر آموزش مجازی ما دستخط های مربوط به هر استاد را در اختیارشان قرار میدهند. تصحیح ها انجام میشود و استاد و هنرجو باهم در ارتباطند و سپس فیلم های تصحیح ارسال میشود.

 

آموزش مجازی خوشنویسی و خط

چقدر زمان لازم است تا به خط دلخواهمان برسیم؟

مدت زمان کلاس ها با توجه به تعیین سحطی که انجام میشود و با توجه به دست خط اولیه متفاوت است. ولی عموما پیشرفت افراد در دوره های مجازی را حدود 6 ماه در نظر گرفته ایم. چیزی حدود 3 ترم.

در طول دوره با استاد چطور در ارتباط هستیم؟

تمام هنرجویان میتوانند از طریق سامانه و همچنین اپلیکیشنی که در اختیارشان قرار داده میشود با استاد خود در ارتباط باشند و سوالات خود را بپرسند و به راحتی میتوانند 1 ترم را و با این روال به پایان بسانند و پیشرفت خود را احساس کنند. تمام روال از طریق سایت و اپلیکیشن انجام میشود و دیگر نیازی به برنامه های دیگری نیست و میتوانید توسط اپلیکیشن خط و قلم مدیریت کاملی بر دوره های مجازی خود داشته باشید.

هرچند که ارتباط از طریق تلگرام و شبکه های مجازی هم امکان پذیر است ولی با وجود اپلیکیشن و سایت خط و قلم دیگر نیازی به شبکه های دیگر نیست ولی همه دوره ها از طریق سایت و اپلیکیشن ارسال میشود تا افراد بتوانند به راحتی مدیریت کنند، زیرا اگر فقط 1 پیامرسان باشد ممکن است اشکالاتی نظیر پریدن اطلاعات پیش بیاید ولی در اپلیکیشن تمامی ارتباطات و گفتگوها با مدرس و مجموعه خط و قلم میتواند به خوبی رصد کنند و آرشیو داشته باشند.

آیا میشود در دوره های دلخواه به صورت مجازی شرکت کرد یا خیر؟

شرکت در دوره دلخواه منوط به تعیین سطح شما توسط مدیر آموزشگاه است و اگر تیم آموزشی خط و قلم تشخیص دهند و به این نتیجه برسند که شما میتوانید در دوره دلخواه شرکت کنید و پیش نیاز های لازم را داشته باشید، ثبت نام در دوره دلخواه بلامانع است. زیرا مسلم است که تا موارد مقدماتی را مسلط نباشید استفاده ازکلاس های بالاتر و دوره های پیشرفته تر بی معنی خواهد بود و پیشرفتی نخواهید داشت.

ما برآنیم که برای اغلب هنرهایی که در سایت ارائه داده ایم کلاس های آموزش مجازی و حضوری برگذار کنیم دوره هایی مثل: خوشنویسی با قلم خوشویسی با خودکار، نقاشی، نقاشی خط و…

با ما همراه باشید تا روح هنر را به تجلی برسانید و از لطافت و شادی هنر مملو باشید. عمر گران میگذرد خواهی نخواهی… ما با شما همراهیم تا رسیدن به مقصد آرامش

3.3/5 - (3 امتیاز)