یکی از اولویت‌های مهم حوزه کسب و کار برقراری ارتباط با مخاطب و تاثیرگذاری است. روش‌های مختلفی برای ثبت و گسترش برند در ذهن مخاطبین وجود دارد که طراحی مهر یکی از آنها است. به نظرتان طراحی مهر شرکت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ چه فرقی بین مهرهای شخصی و تجاری وجود دارد؟

در این مطلب قصد داریم انواع طراحی مهر خاتم، هنری، تجاری و شخصی را معرفی کنیم. همینطور درباره تکنیک‌های برندینگ کسب و کار با طراحی مهر شرکت یا تجاری صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

توسعه برندینگ با طراحی مهر شرکت یا تجاری

معرفی کسب و کار و ماندگاری آن در ذهن مخاطب یکی از مهمترین دغدغه‌های تجاری است. اکثر کسب و کارها سعی می‌کنند با استفاده از انواع تبلیغات این اثرگذاری را در ذهن مخاطبین ایجاد کنند. برپایی رویدادها، ارائه هدایای تبلیغاتی، چاپ و توزیع کارت تجاری و.. همگی روش‌هایی برای توسعه و معرفی یکی برند هستند. اما هنوز یک روش منحصر به فرد دیگر باقی مانده است. می‌پرسید چه راهی؟ ساده است؛ طراحی مهر شرکت یا تجاری.

تمامی روش‌های تبلیغاتی، محدود به یک بازه زمانی هستند. همینطور بیشتر برای جلب نظر مخاطبین خارجی کاربرد دارند. اما طراحی مهر شرکت نوعی تبلیغ داخلی به شمار می‌رود. شما در کاغذ بازی‌های اداری، شرکت در مناقصه و مزایده‌ها یا قراردادهای کاری هم میتوانید نوعی از مخاطبین خاص یا همان شرکای کاری بعدی خود را جذب کنید. جذب این دسته از مخاطبین خاص در میان مدت نقش زیادی روی معرفی برندینگ و توسعه کسب و کارتان خواهد داشت.

طراحی مهر شرکت چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهر یک آیتم برندینگ کوچک است ولی میتوانید با کمی خلاقیت در طراحی، آن را به یک عنصر مهم در کسب و کارتان تبدیل کنید. اول از همه باید بدانید که مهر تجاری با مهرهای شخصی تفاوت زیادی دارد. مهر شرکت یا تجاری باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • هویت برندتان را معرفی کند

فرقی نمی‌کند که شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا به تازگی استارتاپ خودتان را راه اندازی کرده‌اید. اولین قدم برای برندسازی کسب و کار این است که برای شرکت‌تان یک هویت بسازید. هویت به شرکت‌تان یک بعد انسانی و توضیح‌پذیر می‌دهد. از این راه میتوانید خودتان را به مخاطبین‌ معرفی کنید. درباره ایده‌ها و اهداف کاری‌تان حرف بزنید و همینطور در میانشان مقبولیت پیدا کنید.

بنابراین طراحی مهر شرکت باید بیانگر رسالت کسب و کارتان، شیوه تعامل با مشتری و همینطور دارای بعد زیبایی شناختی و عاطفی محصول یا خدمات‌تان باشد. به همین خاطر بهتر است پیش از طراحی مهر برای تقویت استراتژی برندتان، شناخت خوبی از مخاطبین پیدا کنید. بدانید مشتریانتان چه کسانی هستند و به چه چیزهایی علاقه‌مندند. سپس میتوانید از نتایج این ترفندهای بازاریابی، برای طراحی مهر شرکت هم استفاده کنید.

  • ساخت نشان منحصر به فرد شما

مهر شرکت باید بیانگر نوع کسب و کار و خدمات یا محصولی باشد که می‌فروشید. این ویژگی‌ها دقیقا چیزهایی هستند که در طراحی لوگو یا آرم تجاری هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر یک بار این مسیر را برای بررسی و ساخت آرم تجاری‌تان طی کرده‌اید میتوانید از همان المان‌ها در طراحی مهر شرکت هم استفاده کنید.

  • چهره کسب و کارتان را به رخ بکشد

می‌خواهید روی مهر تجاری‌تان چه چیزهایی درج شوند؟ بعد از اینکه در این مورد تصمیم گرفتید، میتوانید یک طرح اولیه برای مهر تجاری بکشید. یکی از ایده‌های هوشمندانه استفاده از طراحی مهر خاتم برای کسب و کار است. همینطور میتوانید از آرم یا لوگو به همراه نام شرکت، برای طرح پیشنهادی مهر کمک بگیرید.

طراحی مهر خاتم؛ یک تیر و چند نشان!

مهر خاتم یکی از قدیمی‌ترین انواع مهر در ایران است. بسیاری از اشخاص در طول تاریخ از طراحی مهر خاتم برای نشان و نماد رسمی خودشان استفاده می‌کردند. از ویژگی‌های طراحی مهر خاتم میتوان به درج نام شخصی همراه با اشکال تزئینی زیبا مانند: بته و جقه، اعراب، شکل‌های هندسی و.. نام برد.

استفاده از نمادهای تزئینی در طراحی مهر خاتم علاوه بر جنبه زیبایی، بیانگر منحصر به فردی نشان و همچنین جلوگیری از جعل مهر است. این طراحی دارای قدمت زیادی است و امروزه طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

یکی از دلایل محبوبیت گسترده طراحی مهر خاتم، کاربردهای متنوع آن است. از این طرح میتوانید برای مهر شخصی، هنری و حتی تجاری استفاده کنید. البته اگر قصد دارید از طراحی مهر خاتم برای شرکتتان استفاده کنید بهتر است پیش از انتخاب، از هماهنگی طراحی با هویت برندتان، علایق مخاطبین و نوع محصول یا خدمات‌تان مطمئن شوید.

سایر انواع مهرها: شخصی و هنری

مهرهای شخصی اغلب در بردارنده نام افراد هستند. اگر به دنبال یک مهر شخصی شیک هستید میتوانید از طرح امضای شخصی‌تان برای طراحی مهر استفاده کنید.

مهرهای هنری یکی دیگر از انواع مهرهای شخصی هستند که بیشتر توسط هنرمندان (نقاش، عکاس و..) استفاده می‌شوند. اگر به عنوان یک هنرمند میخواهید مهری منحصر به فرد داشته باشید که سبک هنریتان  را هم نشان دهد؛ طراحی مهر خاتم یکی از انتخاب‌های خاص و چشم‌نواز به شمار می‌رود.

سخن آخر؛ طراحی مهر به سبک خط و قلم

یکی اولویت‌های مهم حوزه کسب و کار برقراری ارتباط و تعامل سازنده با مخاطبان و مشتریان است. نوع تعامل متناسب با شخصیت کاری، رفتارشناسی، موقعیت شغلی افراد و.. تعیین می‌شود. زمانی که میخواهید هویت برند و کسب و کارتان را بسازید، به صورت ناخوداگاه از شخصیت فردی خودتان هم تاثیر می‌گیرد. در حقیقت شخصیت اجتماعی و فردی افراد با همدیگر ارتباطی تنگاتنگ و مستقیمی دارند.

افرادی که به دنبال نتیجه‌ای متفاوت در تعاملاتشان هستند، قطعا روی هر دو بعد شخصیت کاری و اجتماعی‌شان مطالعه کرده و آن را بهبود می‌دهند. همینطور تلاش می‌کنند تا از این طریق در ذهن مخاطبینشان ماندگار شوند. طراحی مهر در این مسیر به کمکتان می‌آید و شخصیتی منحصر به فرد و خاص از شما به جا می‌گذارد.

سایت خط و قلم به پشتوانه سابقه چندین ساله در زمینه روانشناسی تبلیغات و برندینگ با خدمات طراحی امضاهای گوناگون در کنارتان است. تا بتوانید شخصیتی متفاوت در حوزه اجتماعی و کسب و کارتان به یادگار بگذارید.

رضایت شما تضمین ادعای ماست.. به تفاوت‌ها بیندیشید.

امتیاز خود را ثبت کنید