همه این روزها درباره روانشناسی خط‌ افراد چیزهایی شنیده‌ایم. شاید اگر خط زیبا داشته باشید، این موضوع نگرانی در شما ایجاد نکند، ولی اگر بد خط باشید، ممکن است باعث شود کمی به فکر فرو روید. راستش من اولین بار که شنیدم از روی خط می‌توان به شخصیت درونی افراد پی برد، کمی شوکه شده بودم. همه ما نیمه پنهانی در درون خود داریم که خیلی راغب نیستیم برای کسی جز خودمان آشکار شود. شاید من فرد عجولی باشم ولی در ظاهر نشان ندهم که این به قول معروف ایراد رفتاری را دارم و زمانی که بازتاب این شتاب در خط پرشتابم قابل تشخیص باشد، کمی دلهره‌آور خواهد بود.

اگر خط خوبی ندارید، به نظرم تا دیر نشده است تکانی به خود بدهید و برای خوش خط شدن خود اقدام کنید. در آموزشگاه هایی که آموزش خوشنویسی می‌دهند، دوره‌هایی هم برای آموزش خط تحریری وجود دارد که می‌توانند مشکل شما را حل کنند. یعنی به‌جای اینکه شخصیت درونی خود را تغییر دهید تا خطتان عوض شود، خطتان را تغییر دهید، شاید خط زیبایتان باعث شد تغییراتی نیز در درونتان اتفاق بیفتد!

نقش مهم آموزشگاه خط و قلم در عرصه خوشنویسی

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد بسترهای مختلف، زمینه های مناسب برای یادگیری هر چه آسانتر خوش خطی بوجود آمده که می توان به شکل خوبی از این موضوع استفاده نمود. بسیاری از مدرسین که در حوزه آموزش خط فعالیت دارند از این تکنولوژی نیز استفاده می کنند و کمک بزرگی نیز به افراد در جهت خوش خطی نموده اند. آموزشگاه خط و قلم که سابقه درخشانی نیز در حوزه آموزش مجازی خط دارد با چندین گام جلوتر در بستر تکنولوژی این امکان را فراهم نموده و تعداد بی شماری از علاقمندان با ساده ترین شکل ممکن به دست خط بسیار خوبی رسیده اند.

نکات طلایی در یادگیری خوشنویسی با خودکار

برای آموزش خط کافی است تمام تکنیک‌ها و اصولی را که به شما آموزش می‌دهند بیاموزید. خوشنویسی با خودکار هم مانند تمام مهارتهای دیگر به میزان تمرین شما وابسته است و اینکه این تمرینات با علاقه و ذوق همراه باشند، تأثیری دوچندان در خط شما خواهند داشت. مهم‌ترین مسئله در یادگیری خط این است که شما بخواهید خطتان خوب شود و اصلاً عجله نداشته باشید و اصلا به زمان فکر نکنید.

اگر اصولی که به شما آموزش داده می‌شود، به خوبی انجام دهید و نکته ها را در نظر داشته باشید، حتماً نتیجه خواهید گرفت. ابتدا ممکن است روند یادگیری شما خیلی تند نباشد و مجبور باشید خیلی آرام و باحوصله خطوط را بکشید. در یادگیری خط اولین و مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید سرمشق‌هایی است که به شما داده می‌شوند. باید با ‌دقت و خوب سرمشق خوشنویسی را نگاه کنید و همه تلاشتان را بکنید که دقیقاً شبیه آنها بنویسید. در واقع، تنها کاری که شما باید انجام دهید کپی کردن از روی آنها است. در آموزش خوشنویسی با خودکار باید از روی سرمشقی که به شما داده می‌شود کپی کنید. البته نحوه حرکت خودکار یا قلم شما در نوشتن حروف اهمیت خود را دارد، ولی نگران نباشید همه چیز به طور دقیق در سرمشق‌هایی که توسط آموزشگاه ارائه میشود مشخص شده است.

نمونه سرمشقها

فیلم نوشتن سرمشق ها

بهتر است خوب نوشتن را در همه دست‌نوشته‌هایتان رعایت کنید. البته ممکن است زمان نوشتن جزوه سر کلاس یا سر امتحان که نیاز به سرعت عمل دارید نتوانید این کار را بکنید، ولی خیلی سخت نگیرید. داشتن ارتباط نوشتاری خوب منوط به گذشته نیست و هنوز هم یک خط خوب در بسیاری از مواقع در طول زندگی می تواند تأثیرگذار باشد. برای تمرین به وسایل خاصی نیاز ندارید. داشتن یک خودکار معمولی به رنگ آبی یا مشکی اولین مورد است و در مراحل پیشرفته می توانید از خودکار مخصوص خوشنویسی استفاده نمائید. زیردستی که بهتر است جنس آن تقریباً نیمه نرم باشد، خط‌کش و احیاناً کاغ پوستی از دیگر لوازمی هستند که در کار یادگیری خط به کار شما خواهند آمد.

بنابراین، برای خوش خط شدن نیازی به صرف هزینه بالا ندارید. بیشترین هزینه‌ای که باید صرف شود زمانی است که باید برای این کار بگذارید. آموزشگاه خط و قلم با تمرینات ساده برای افراد در تمام سطوح، و در سرتاسر کره خاکی ، شما را تا پایان راه خوش ‌خط شدن همراهی خواهد کرد.

امتیاز خود را ثبت کنید