خوشنویسی با هر دو دست

راست دست ها بخوانند: چطور با دست چپ خط زیبایی داشته باشیم؟

راست دست هایی که میخواهید با دست چپ هم خط زیبا داشته باشید، با ما همراه شوید. امروز قصد داریم رازهای چگونه خوش خط بنویسیم را برایتان بازگو کنیم. از این به بعد میتوانید با دست چپ خود هم مانند دست راستتان خطی خوش داشته باشید. انجام وظایف با دست مخالفتان میتواند مسیرهای جدیدی را در زندگی شما ایجاد کند. برای داشتن خط زیبا با دست چپ کافی است سه گام آموزشی زیر را دنبال کنید:

گام اول؛ تمرین نوشتن خط زیبا

  1. پیچیدگی های نوشتن با دست چپ را درک کنید. راست دست ها برای کنترل دست غالب خود باید به مغزشان آموزش دهند به این معنی که مغز نیاز دارد تا برای داشتن خط زیبا با دست مخالف اتصالات عصبی جدیدی ایجاد کند.
  2. تمرین خود را به آرامی و با نوشتن حروف الفبا شروع کنید. بعد از اینکه در به دست گرفتن قلم و نگارش احساس راحتی کردید، به سراغ کلمات و جملات بروید. شاید ابتدا بسیار زشت بنویسید که ناشی از عدم کنترل روی قلم است. در این مقوله میتوانید از برگه هایی با خطوط فاصله دار استفاده کنید.
  3. عباراتی را تمرین کنید که شامل بیشترین حروف الفبایی است. این کار عضلات شما را برای چپ دست شدن آماده میکند.
  4. شکل های هندسی بکشید. این کار کمک میکند تا برای چپ دست شدن و کنترل بیشتر روی قلم آماده شوید. کشیدن خانه های مستطیلی با دودکش و درخت مثل نقاشی های کودکانه بهترین تمرین برای راست دست هایی است که میخواهند چپ دست شوند. همچنین بدون فشار آوردن به دست خود سعی کنید تا خطوط مستقیم را از چپ به راست بکشید.

خوشنویسی

5- دست خط آیینه ای را امتحان کنید. برای چپ دست ها کشیدن قلم به سمت چپ راحت تر از هل دادن قلم به سمت راست است. بنابراین برعکس نوشتن با دست چپ راحت تر از نوشتن متداول است. البته این توصیه برای نوشتن حروف و عبارات انگلیسی کاربردی تر است چون نوشتار غالب آن از چپ به راست نوشتن است. 6- قلم مناسبی انتخاب کنید. قلم هایی که جوهر مایع دارند یا خودکارهای ژله ای بدترین انتخاب برای تمرین خوشنویسی با دست چپ هستند.

خوشنویسی با دو دست

گام دوم؛ چپ دستی را به مغز خود بیاموزید

  1. در برابر مقاومت مغزتان برای استفاده از دست راست مقتدرانه بایستید. ممکن است از وجود مرزهای قدرتمند عادت راست دستی که با جنبه فیزیکی و روحی شما عجین شده متعجب شوید. برای پیشرفت و داشتن خط زیبا با دست چپ (نوشتن همزمان با دو دست) باید حلقه عادت مغز خود را بشکنید و او را وادار به ایجاد قوانین جدید کنید. به طور مثال؛ از این به بعد با دست چپ درب را باز و بسته کنید، مسواک بزنید و یا اجسام را جابه جا کنید. این کار را تا زمانی که با دست چپ خود احساس راحتی کنید، ادامه دهید.
  2. انجام کارهای روزمره با دست چپ قدم بعدی است. مثل: در دست گرفتن قاشق، شماره گیری و پیامک زدن روی تلفن همراه و..
  3. حرکات تمرینی خود را دقیق تر انجام دهید. حالا که دست چپ شما با انجام کارهای روزانه قوی تر شده زمان آن رسیده که هماهنگی های بین چشم و دست چپ تان را بهبود ببخشید. روی کاغذ یک شکل بکشید و روی آن را با قلمی که در دست چپ تان است پر رنگ کنید. سعی کنید از روی خط منحرف نشوید.
  4. انگشت دست راست خود را ببندید. برای ممارست روی تمرین های چپ دستی نباید در طول روز کارهایتان را با دست غالب خود (همان دست راست) انجام دهید. کافی است با یک چسب یا نخ انگشت اشاره و شصت راست را به هم ببندید. همچنین میتوانید روش های دیگری مثل پوشاندن دست راست با دستکش یا قایم کردن دست راست در پشت سرتان را هم امتحان کنید

گام سوم؛ دست چپ خود را تقویت کنید

1- یک توپ کوچک را با دست چپ خود فشار دهید. این تمرین برای افزایش هماهنگی بین چشم و دست تان موثر است. ضمن اینکه انگشتان دست چپ تان را نیز قوی میکند. انجام بازی هایی که در آن از دست چپ برای گرفتن توپ استفاده میشود نیز یک راهکار عالی برای تقویت دست چپ هستند.

<

تقویت دست چپ با توپ

2- با دست چپ تان بازی هایی نظیر تنیس، بدمینتون و اسکواش انجام دهید. این یک روش عالی برای تقویت دست چپ و توانایی استفاده از هر دو دست برای داشتن خط زیبا است.

3- وزنه های کوچک را با دست چپتان بلند کنید. به جای وزنه میتوانید از یک بطری آب معدنی کوچک استفاده کنید.

<

تقویت دست چپ با وزنه

4- از دست چپ برای کنترل موس کامپیوتر یا لپ تاپ خود استفاده کنید. در صورت تمایل میتوانید تنظیمات پیش فرض را تغییر دهید.

سخن آخر

واقع بین باشید، اینکه فقط با یک روز تمرین بخواهیم با دست چپ زیبا بنویسیم درحالی که سال ها راست دست بوده ایم، اندکی غیر منطقی است. راست دست ها برای تغییر دست غالب خود و کسب توانایی دو دست بودن نیازمند ساعت ها تمرین مداوم و صبر هستند. با این حال داشتن خط زیبا و نوشتن همزمان با دو دست میتواند برایتان تولدی دوباره در راستای کسب قابلیت هایی جدید باشد.

4.4/5 - (10 امتیاز)