سال تحصیلی نو همیشه با موجی از شور و شعف در میان خانواده ها همراه بوده و خاطرات بسیاری را برای همه ما تداعی می سازد، اما امسال در حالی سال تحصیلی آغاز شده است که در سراسر جهان با شرایط متفاوتی مواجه بوده ایم.

در پی شیوع ویروس کرونا و ابتلای تعدادی از هموطنان به این بیماری و نیز تمرکز بر هشدارِ (برای شکست کرونا در خانه می‌مانیم) بنا بر سیاست‌های کشور و در راستای مدیریت بهداشت جامعه، وزارت آموزش و پرورش با شعار آموزش تعطیل نیست، تلاش دارد از تمام ظرفیت‌های موجود کشور در چهار چوب آموزش از راه دور با تعطیلی مدارس، آموزش‌های مجازی را جایگزین آموزش حضوری کند.

کرونا و آموزش مجازی

سال تحصیلی جدید فرصتی برای پیشرفت در آموزش های مجازی و به روز

آغاز سال تحصیلی جدید فرصت مجدد تلاش جدی تر دانش آموزان است و مهم‌ترین چالشی که مدارس در دوران کرونا با آن مواجه شده اند کیفیت آموزش دانش آموزان و یادگیری آنها است.

در سال تحصیلی پیش رو با توجه به وجود شرایط همه گیری بیماری کرونا در دنیا، رویکردهای جدید آموزش های مجازی فرصتی خواهند بود برای یادگیری های بیشتر و به روز که این مهم نیازمند ایجاد روحیه انعطاف پذیری در دانش آموزان می باشد؛ زیرا باید خود را با شیوه های جدید آموزشی منطبق نمایند و زمینه ای را فراهم کنند که آموزش ها را بهتر از گذشته دریافت نمایند و در کسب دانش پرتلاش باشند.

تلاش برای دستیابی به اهداف آموزشی با شیوه های مناسب به گونه ای که سلامت دانش آموزان در اولویت باشد، نیاز به هماهنگی و جدیت بیشتر فعالان در حوزه آموزش را می طلبد.

آموزش مجازی در ایام کرونا

خط و قلم با تبریک آغاز سال تحصیلی نو به دانشجویان و دانش آموزان یاد آور شد: بی شک در تمامی این مدت کرونایی تمام کشور تلاش خود را به کار بسته اند تا همه مردم از نهایت سلامت بهره مند باشند. به ویژه بسیاری از این مسوولیت در راستای تامین سلامت بر دوش آموزش و پرورش است که باید مورد توجه و اهتمام زیادی قرار گیرد و در شرایط کنونی نیز باید بتوانیم در مسیر ارتقای دانش آموزان و آموزش دروس مدارس، گام های سازنده ای برداریم و شاهد روند رو به رشد آموزش و پرورش و دانش آموزان عزیزمان باشیم.

بر این اساس موسسه خط و قلم با توجه به تجربیات ارزشمند خود در زمینه آموزش غیرحضوری و همسو با آموزش های رسمی آموزش و پرورش در خدمات‌رسانی، آموزش ها و خدمات خود را به دانش آموزان به شکل غیرحضوری ارائه میدهد.

آقای لطفعلی خانی مدیر موسسه خط و قلم با بیان اینکه به لطف پروردگار و به پاس تلاش های صورت گرفته، مجموعه خط و قلم به مدد پشتوانه قوی در زمینه زیرساخت های آموزش مجازی، از جمله مراکز به نام آموزش خوشنویسی در کشور است و در ماه هایی که با این همه گیری بیماری مواجه شده ایم، رسالت «آموزش» در این مجموعه همچون گذشته تداوم یافته و توانسته ایم در ایام کرونا نیز در این امر به نحو موفقی وارد عمل شویم. در این راستا ضمن بهره مندی از زیرساخت ها و توانمندی های موجود، نسبت به ارتقای کمی و کیفی امکانات نیز تلاش ویژه ای صورت گرفته است.

بنابراین اکنون با شرایط تعطیلی مدارس و کلاس‌های حضوری برای دانش آموزان، موسسه خط و قلم، آموزش‌هایی مشتمل بر مهارت های خوشنویسی با قلم، خوشنویسی خط شکسته و خط تحریری با خودکار و خط نستعلیق و سایر خدمات و هنر ها در این زمینه را ارائه میدهد.

آموزش آنلاین در خانه

خط و قلم به عنوان اولین آموزشگاهی است که آموزش مجازی در زمینه خوشنویسی و خط تحریری با خودکار ارائه داده است و سعی کرده ایم، بهترین و باکیفیت ترین آموزش ها را ارائه دهیم و دوره های آموزش خوشنویسی ما از لحاظ کیفیت آموزش و سطح تدریس و تمریناتی که برای هر درس در نظر گرفته شده است در مقایسه با سایر دوره های آموزش خوشنویسی از هر حیث بی رقیب است و واقعا پیشرفت هنرجوها گواه بر این است که ثابت کند آموزش مجازی خط و قلم در چه سطح خوبی از کیفیت قرار دارد.

قابلیتی که آموزش مجازی ما را نسبت به سایرین متفاوت و برجسته میکند، بدلیل ویدیوهای آموزشی خوبی است که توسط تیم خط و قلم تهیه و ضبط شده است. اصل آموزش با ویدیوهای تصحیح رقم زده میشود، به این معنا که اگر فقط به فیلم های آموزشی اکتفا کنید جوابگو نیست وحتما دستخط نوشته شده بعد از دیدن ویدیوهای آموزشی باید تصحیح شود و به اصطلاح آموزش با فیلم های تصحیح کامل میشود تا فرد بتواند اشکالات خود را پیدا کند و نکات مربوط به آموزش های خود را کامل کند و اشکالاتش برطرف شوند تا پیشرفت حاصل شود، در غیر این صورت چیزی به عنوان آموزش مجازی معنا نخواهد داشت.

آموزش مجازی از طریق اپلیکیشن

اپلیکیشن خط و قلم

همچنین موسسه خط و قلم اپلیکیشن مخصوص به آموزش خوشنویسی را نیز طراحی کرده که دانش آموزان و هنرجویان با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی میتوانند با اساتید ارتباط برقرار کنند.

با این اپلیکیشن از هرگونه منبع و ابزار آموزشی دیگری برای زیبا تحریر نمودن بی نیاز خواهید بود و یک مجموعه کاملا خود آموز است و در کنار آن، شما احتیاج به هیچ جزوه یا معلم دیگری ندارید. در این اپلیکیشن آزمون هایی پس از هر دوره برای هنرجوها قرار داده شده و هنرجو میتواند خود را محک بزند. تمامی محتواهایی که در سایت خط و قلم قرار داده شده اند، در بخش بلاگ اپلیکیشن هم قرار دارند و هنرجو میتواند به سادگی به محتواها دسترسی داشته باشد و با جستجویی ساده جواب تمامی سوالات خود را پیدا کند و به راحتی با اساتید این موسسه در ارتباط باشند و درصدد رفع مشکلات و سوالات خود بربیایند.

لینک دانلود اپلیکیشن 

 

اپلیکیشن آموزش خوشنویسی

به عنوان حسن ختام لازم است بر این نکته تاکید کنیم که آموزش مجازی با همه ایراداتی که دارد شیوه مناسبی برای استفاده از آن در برخی شرایط نظیر شیوع ویروس کروناست اما در عین حال مسئولان آموزشی هم باید بکوشند جهت  جلوگیری از افت کیفیت فرآیند «یاددهی – یادگیری» نقائص آموزش مجازی را از قبیل ناآشنایی و نامتناسب بودن روش تدریس اساتید با این شیوه از آموزش، اصلاح زیرساخت‌های فنی و … برطرف کنند تا بتوان از تجارب آن در آینده بهتر آموزشی کشور بهره جست. بخصوص این‌که وزیر علوم هم  اظهار امیدواری کرده است که آموزش‌ مجازی به عنوان یک سرمایه در فضای آموزش عالی کشور به کار گرفته شود.

با اینحال ویدیوهای آموزشی خط و قلم و دوره های مجازی این موسسه از هر حیث بی عیب و نقص است و از کیفیتی عالی برخوردارند و تفاوتی در تغییر دستخط (پیشرفت دست خط هنرجویان آموزشگاه خط و قلم) هنرجویانی که به صورت حضوری در کلاس های ما شرکت میکنند و عزیزانی که به صورت مجازی دوره ها را میگذرانند وجود ندارد.

امتیاز خود را ثبت کنید