اهمیت داشتن دست خطی مناسب در پرستیژ کاری افراد امری است که امروزه برای همه روشن و واضح است. این که فردی کارمند جایی و یا حتی مدیر یک بخش باشد و دست خط خوبی نداشته باشد برای او جلوه چندان خوشایندی نخواهد داشت. گاهی نوشتن یک نامه اداری با دست خط خوب می تواند اثرات مثبت بیشتری نسبت به یک نامه تایپ شده داشته باشد.

عده زیادی بر این باورند که با روی کار آمدن کامپیوتر و تایپ کردن به جای دست خط، دیگر عصر نوشتن نامه ها با قلم و بر روی کاغذ به پایان رسیده است، اما این صحیح نیست و یا حداقل برای بسیاری این حرف غیرقابل قبول است. با وجود تمام این مسائل هنوز هم حجم عمده ای از نامه نگاری های اداری با کاغذ و قلم انجام میشود. و اهمیت خط خوب هر روز بیشتر از دیروز نمایانگر می شود. در شرایطی کنونی که اکثر افراد علاقمند به آموزش خط هستند ولی به دلایل مختلفی از جمله کمبود وقت و زمان، هزینه ، دور بودن از مکان آموزش و همچنین نداشتن انگیزه های مناسب نسبت به یادگیری آن اقدام نمی کنند، با راه اندازی آزمونها و آموزش مجازی خوشنویسی اتفاق بسیار مثبتی در این حوزه رقم بزنیم.

آزمونهای خوشنویسی با خودکار برای اولین بار در ایران

آزمونهای خوشنویسی که به صورت مستمر و با ایجاد انگیزه و همچنین آموزش توانسته حس خوبی در علاقمندان به یادگیری خوش خطی ایجاد نماید که تا کنون 20 مرحله برگزار شده است و آزمونهای جدید با شیوه بسیار بهتری از مرداد ماه 96 مجدد از سر گرفته خواهد شد. در این آزمونها که تاکید زیادی بر روی اصول و قواعد خوشنویسی شده، کمک خوبی به علاقمندان است تا با دقت در آموزش رایگان خط و با شیوه خط و قلم، هر روز به خوش خط شدن نزدیکتر شوند.

پیشرفت های افراد شرکت کننده

پیشرفتهای بسیار خوبی برای برخی از شرکت کنندگان آزمون خوشنویسی شکل گرفته که انگیزه مناسبی است برای سایر افرادی که هم شرکت نموده اند و یا قصد شرکت دارند.

پایان هر آزمون امتیازی به افراد شرکت کننده از صفر تا صدتعلق می گیرد که امتیاز تمامی آزمونها نیز با تجمیع شده و رتبه نفرات برتر در سایت مشخص میشود. البته جوایزی که در نظر گرفته میشود فقط به نفرات برتر تعلق نمی گیرد بلکه به کسانی اعطا می شود که مجموع امتیازات خود را به 700 و یا 1500 می رسانند.

عوامل موثر بر کسب امتیاز:

  • کیفیت مناسب فایل ارسالی
  • اندازه و زاویه مناسب و مهمتر حفظ تناسب حروف و کلمات
  • رعایت خط زمینه و قرارگیری صحیح کلمات نسبت به خط زمینه
  • ترکیب مناسب (فاصله حروف و کلمات از هم و نقطه گذاری صحیح)
  • ضخامت نویسی

3 نفر از اعضای برتر از سایت که جوایز خود را نیز دریافت نموده اند:

مسلم امیدیان

ارسلان افشار

زهره پوردکان

تصحیح خط و بیان نکات مهم بر روی آثار ارسالی

از مهمترین بخشهای آزمون که بعد از هر آزمون انجام میشود تصحیح خط شرکت کنندگان می باشد که با ذکر نکات بسیار مهم و کلیدی و به صورت فیلم ویدیویی اثرات عالی برای یادگیری هر چه بهتر دارد و برای آزمونهای بعدی کمک شایانی محسوب می شود.

در ادامه فیلم تصحیح خط شرکت کنندگان برای دانلود قرار داده میشود.

تصحیح خط در آزمون شماره 16

تصحیح خط در آزمون شماره 17

تصحیح خط در آزمون شماره 18

تصحیح خط در آزمون شماره 19

یرای شرکت در کلاسهای خوشنویسی به صورت مجازی که به صورت اختصاصی بر روی خط شما آموزشهای لازم داده می شود به مطلب آموزش مجازی خط و قلم مراجعه نمائید

تصحیح خط در آزمون شماره 20 | قسمت اول

تصحیح خط در آزمون شماره 20 | قسمت دوم

5/5 - (1 امتیاز)