در این شرایط افرادی که از پیش به این موضوع فکر نکرده باشند و شکل امضایشان را نمیدانند، ناگهان جا میخورند و نمیدانند چطور امضا کنند و یا ممکن است عده ای از قبل تمرین‌هایی برای رسیدن به یک امضا داشته باشند. اما بیشتر افراد معمولا به متداول‌ترین و راحت ترین شکل امضا یعنی همان دایره و بیضیِ معروف روی آورده‌اند.

زیبا ترین امضا

در میان امضاهای گوناگونی که هر روزه می‌بینیم و سر و کار داریم حتما بعضی امضاها هستند که بیشتر نظرمان را جلب می‌کنند و توی دلمان سلیقه صاحب امضا را تحسین می‌کنیم. قطعاً هر کس به دنبال خاص‌ترین و زیبا‌ترین امضا خواهد بود تا بتواند مخاطب را جذب زیبایی‌های منحصر به فرد امضای خود کند چرا که امضا مانند یک لوگوی اختصاصی برای افراد بوده و معرف شخصیت آنهاست.

سرمایه اصلی و تکنیک مهم و اساسی برای طراحی امضای خاص و منحصربفرد «ابتکار» و «سلیقه» است دقیقا مانند طراحی دکوراسیون یک خانه که سلیقه باید به خرج داد تا همه چیز به بهترین شکل کنار یکدیگر قرار بگیرند بنابراین خلاقیت و دید هنری نیاز دارد تا امضایی زیبا رقم بخورد.

امضای هر شخص معرف اوست و باید حتما با سلیقه‌اش هماهنگ باشد، این روز ها اهمیت امضاها به جایی رسیده است که از آن در حوزه روانشناسی هم استفاده می شود.
در حقیقت با بررسی امضا می توان به شخصیت درونی افراد مختلف پی برد. ولی بعضی ها شخصیتی دوگانه دارند، به این معنا که ممکن است در خلوت خود شخصیتی متفاوت با شخصیتی که در اجتماع بروز میدهند داشته باشند، امضا بیشتر معرف شخصیت اجتماعی فرد هست تا شخصیت واقعی، البته وجود چینین دوگانگی را می توانید از طریق تفاوت خط نوشتاری فرد و امضایش متوجه شوید.

 

نمونه امضاهای افراد

جالب است بدانید که:

کسانی که درجهت عقربه های ساعت امضا می کنند انسانهای منطقی هستند و افرادی که بر خلاف جهت عقربه های ساعت امضا می کنند انسانهای تقریبا غیر منطقی هستند.

کسانی که با فشار امضا می کند در کودکی سختی کشیده اند.

افراد منظم از خطوط افق در امضا استفاده میکنند.

کسانی که پیچیده امضا می کنند انسانهای شکاک هستند.

امضای گسترده و پهن نشان از برونگرایی و اعتماد بنفس است و امضای ناخوانا نشان از شانه خالی کردن از مسئولیت هاست.

امضای ساده که میتواند به سادگی نوشتن نام باشد معرف فرد ساده و بی پیرایه است البته جالب است که اکثر افراد بی سواد هم امضایشان به این شکل است و همچنین افرادی که به با ارزش بودن شخصیت خود آگاهی کافی دارند، به نوشتن، فقط نام خود اکتفا می کنند.

امضای ساده

امضایی افقی و ساده میتواند اخلاق یکنواخت فرد را نشان دهد و امضا با خطوط شکسته یعنی فرد دارای خلق و خوی یکنواخت و مثبتی است و اگر دارای خطوط زیگزاگی باشد نشانگر خشک بودن اخلاق شخص و بیان کننده ی خلق و خوی کینه جویانه و انتقام گیرنده ی شخص است.

جوانان، در سن های زیر بیست سال بیشتر از روی ذوق و سلیقه امضایشان را تغیر میدهند و برای آنها زیاد معنی و مفهوم روانشناسی ندارد.

سن های بالاتر به دلیل آنکه امضایشان اهمیت پیدا کرده و وارد مناسبات تجاری شده مجبور به عدم تغییر امضای خود هستند و به دنبال امضایی خاص و زیبا و دائمی میگردند.

امضایی که در مقایسه با نوشته کوچک باشد، خجالتی بودن و اجتماعی نبودن فرد و همچنین عدم اعتماد بنفس را می رساند.

امضایی که نسبت به متن درشت تر است به میزان درشتی و بزرگی امضا، نشان از بلند پرواز بودن و داشتن اراده ای قوی است، البته جالب است که اگر امضا زیاد بلند باشد نشان از شخصیتی متکبر دارد.

افراد با اراده و مصمم و کسانی که به دنبال شهرت و مطرح شدن هستند زیر امضایشان خطی محکم میکشند و افرادی که روی اسمشان در امضا خط میکشند عموما افرادی هستند که شخصیت خود را قبول ندارند.

نمونه امضا

 

افراد مثبت و موفق در کارهای محاسباتی، امضاهایشان به شکل خاصی است، مثلا شبیه به پرنده است یا شکل خاص دیگری دارد.

افراد خسته و بی حوصله جهت حرکت امضاهایشان به سمت پایین  است و درمقابل افراد خوشحال و بلند پرواز امضاهای بالارونده دارند.

جالب است که اگر امضا در سمت راست متن باشد، حکایت از گوشه گیر بودن و درونگرا بودن است و امضا در سمت چپ شود برونگرایی و اجتماعی بودن فرد رو نشان می دهد و امضا در وسط صفحه بیانگر خودخواه بودن و گرایش به مطرح شدن است.

کسانی که در امضای خود فامیلی می نویسند دارای منزلت هستند و کسانی که در امضای خود اسم و فامیلی می نویسند خودشان را در فامیل برتر می دانند.

اغلب مهندسان و افرادی که در صنعت کار میکنند در امضاهایشان از اشکال و دایره و مثلث و مربع استفاده میکنند و هنرمندان از امضاهای فانتزی تر و هنری تر استفاده میکنند. برای راحتی هنرمندان اغلب لوگو یا امضایى خاص را به صورت جداگانه روى متریال دیگر چاپ یا حک­کرده و به کارشان اضافه میکنند، مثلا آلبوم موسیقی که در گوشه ای از آن امضای خواننده و نوازنده هک شده باشد بسیار شیک و ارزشمند است.
لوگو یک نشان ماندگار است که به عنوان امضاء در آثار هنرمندان و یا محصولات تجاری استفاده می شود. یک لوگو می تواند به خالق آثار و محصولات هویتی پایدار ببخشد، مثلا همگی ما با امضای معین در ابتدا و انتهای موزیک ویدیوهایش آشنایی داریم و آن را میشناسیم.

 

امضای افراد

جالب است که خیلی‌ها تا مدت طولانی و یا حتی تا پایان عمر به همان امضای اول خود وفادار می‌مانند زیرا داشتن امضای خاص و منحصربفرد برای خودشان را خیلی با اهمیت نمیدانند و برای آن وقت نمیگذارند. اما بعضی‌ ها به علت قرارگرفتن در پست و جایگاه‌های اجتماعی و شغلی به دنبال امضاهای شکیل تر و متفاوت ترند بنابراین همیشه دنبال راهی هستند که امضای خاص و زیبایی را بتوانند طراحی کنند و داشته باشند.

خط  و قلم با شماست تا راه خاص بودن را 1  شبه طی کنید و امضایی هنرمندانه و زیبا داشته باشد.

برای دیدن نمونه های طراحی شده امضا و سفارش امضا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

سفارش طراحی امضا

1.5/5 - (2 امتیاز)