امضا ساده چه نقشی در مشاغل مرتبط با تعلیم و تربیت دارد؟ اگر معلم هستید یا به حرفه تدریس علاقه مندید با ما همراه شوید. در این پست قصد داریم اهمیت داشتن نمونه امضا ساده در شغل معلمی و ارتباط امضا با نفوذ کلام را بر شماریم.

علت ارزشمندی امضا ساده برای معلمان چیست؟

«امضای معلم کلاس چهارمم را به همان روشنی به خاطر دارم که اگر چهره اش را بعد از گذشت حدود بیست سال ببینم، به راحتی می شناسم. قد بلند با شانه های پهن، صورتی سبزه و ابروهای در هم گره کرده، پرپشت و مشکی که مثل طاقی بر روی چشمهایی سیاه جلوه می کرد. امضایش ساده بود چند منحنی و چند خط در هم پیچیده. وجه اشتراک این دو برداشت بچه ها بود. همانقدر که از آن چهره دانش همراه با ذوق یادگیری و شفقت برای آموختن تازه ها را داشت در امضایش میتوانستی توازن را حس کنی. انگار میزانش بر پایه عنصر تعادل بنا شده بود مانند رفتارش در حین تدریس که مهربانی و سختگیری را با هم به نحوی در می آمیخت که درس خواندن هایمان پر می شد از احترام با طعم شیرین دانش آموختگی.»

چطور یک فرد بعد از گذشت بیست سال جزییات ساده ای از شخصیت معلم دوران نوجوانی اش را با امضای آن مرتبط میداند و به سادگی قادر به یادآوری آن است طوری که انگار همین دیروز بوده است؟ در امضا معلم چه رازی نهفته بود که گذر زمان هم از تاثیرگذاری آن نمی کاهد؟

چه برداشت هایی از امضای معلمین می شود؟

افراد در سال های اولیه زندگی خود معمولا از حافظه تصویری خوبی برخوردارند. کیفیت این حافظه تصویری به حدی است که حتی بر برداشت های دانش آموزان از شخصیت معلمین نیز اثر می گذارد. از طرف دیگر می دانیم که امضا نشانه ای از هویت فردی است و میتوان با یک نمونه امضا ساده و شکیل در ذهن ها ماندگار شد.

ماندگاری واژه ای ارزشمند برای معلمان است که آن را با تلاش شبانه روزی و فراوان از طریق انتقال دانش به دانش آموزان خود به دست می آوردند. تا به حال به ذوق زدگی بچه ها برای دیده شدن تکالیف مدرسه و یا تمرینات حل شده ریاضی شان دقت کرده اید؟ یا بر عکس بیمی که در حالات دانش آموزان متخلف از درج امضای نارضایتی معلم در پایین دفترچه هایشان است؟

علاوه بر دانش آموزان، والدین نیز امضای معلم را نمادی از تایید بر روند تحصیلی فرزندان خود می دانند و زمانی که امضا ساده معلم را در پایین برگه نمرات یا کارنامه میان ترم می بینند با خیالی آسوده تعلیم فرزند دلبند خود را به دست او می سپارند.

امضا ساده یک معلم، گاهی نفوذی به مراتب بیشتر از شماتت زبانی دارد. زمانی که ترکیبی از خطوط میتواند تا این اندازه موثر باشد آیا وقت آن نرسیده که برای انتخاب و ساخت امضا اندکی بیاندیشیم؟ سایت خط و قلم با درک ارزشمندی نمونه امضا ساده برای مشاغل گوناگون زمینه ای برای انتخاب و ساخت امضایی منحصر به شما فراهم نموده است. برای آشنایی با خدمات و ساخت امضا با اسم میتوانید به بخش امضا مراجعه کنید.

سخن آخر

خیلی از افراد تصور می کنند؛ امضای ساده نشانه ای از سهل الوصولی و در دسترس بودن یک امضا است. اما ما سعی کردیم در این مطلب به مفهوم سادگی از جنبه دیگری نگاه کنیم. دیدگاهی که سادگی را به عنوان «توصیف گر حقیقتی که مشاهده می شود و نه آن چیزی که شناخته می شود» تعریف می کند. امضا ساده یا نوع دیگر آن موسوم به امضا با اسم در واقع بیانگر شخصیت و واقعیت وجودی یک معلم همراه با خلوصی است که در تعلیم و تربیت فرزندان جامعه دارد. حقیقتی که بخاطر ارزشمندی حتی گذر زمان نیز از ارزش های آن کم نمی کند و همیشه جاودانه خواهد ماند.

سفارش طراحی امضا

2.7/5 - (4 امتیاز)