با توجه به پیشرفت چشمگیر تلفن های همراه هوشمند و لپتاپ ها در زندگی هر فرد و اینکه دنیای مجازی بیشتر وقت روزانه ما را در برمیگیرد، امروزه نیاز به یک روش نوین آموزشی از طریق اپلیکیشن ها یا دوره های آموزشی مجازی کاملا احساس می شود. با گذراندن این دوره ها علاوه بر این که در زمان خود صرف جویی میکنید، میتوانید یک هنر بسیار ارزشمند را نیز بیاموزید.

ویژگی کلاس های حضوری با کیفیت

1- کلاس ها به صورت خصوصی و یا نیمه خصوصی برگذار می شوند: مشخص است که بازخوردی که از کلاس های خصوصی گرفته میشود به مراتب بهتر از کلاس های گروهی است. در این کلاس ها تمام تمرکز استاد روی کار و تمرین شماست و شما مدام در حال یادگیری و تمرین هستید. همیشه به یاد داشته باشید که یادگیری خوشنویسی تنها رعایت اصول و قواعد نیست. در اغلب اوقات شما به تجربه استاد نیاز دارید. واضح است که در کلاس های خصوصی فرصت صحبت با استاد بیشتر است و امکان استفاده از تجربه و هنر استاد بیشتر فراهم می آید، زیرا در کلاس های عمومی وقت استاد باید بین همه هنرجویان تقسیم شود.

3- قسمتی از وقت کلاس را باید به “رفع اشکال” اختصاص داده شود: قبل از ثبت نام در هر کلاسی مطمئن شوید استاد اشکالات شما رو به طور کامل رفع می کند. اگر از رفع اشکال خبری نبود بهتراست که اصلا در آن کلاس ثبت نام نکنید. هر هنرجویی استعداد و شخصیت منحصر به فرد خود را دارد و استاد باید وقت کافی برای رفع اشکال همه هنرجویان اختصاص دهد. رفع اشکال باعث شناخت نقطه قوت و ضعف شما میشود. هیچ شناگری تنها با رعایت اصول و قواعد شنا به یک شناگر تبدیل نشده است. هیچ نقاشی صرفا با مطالعه تکنیک های نقاشی با آبرنگ به یک نقاش تبدیل نشده است بلکه همه افرادی که در حرفه خود موفق هستند زیر نظر استاد و یا مربی کار کرده اند و به مرور زمان نقاط قوت و ضعفشان را به کمک استاد یا مربی پیدا میکنند و همین زمینه ساز پیشرفت فرد در حرفه خود میشود.

4- همه چیز با یک استاد شروع میشود: در واقع هیچ چیز مانند یک استاد نمیتواند تاثیر گذار و تعیین کننده باشد. استاد میتواند مسیرتان را تغییر دهد و شما را در راه درست قرار دهد. بنابراین بهتر است قبل از ثبت نام در هر کلاسی نمونه کار های استاد را مشاهده کنید.

کلاس های غیرحضوری بسیار راحت تر از کلاس های حضوری راه اندازی میشوند. بسیاری از کلاس های آنلاین به صورت مجموعه ای از فیلم های ضبط شده هستند که به محض واریز هزینه به حساب، فایل فیلم ها برایتان ارسال خواهد شد و دیگر رفع اشکالی از تمرین های شما صورت نخواهد گرفت و ارتباطی بین استاد و هنرجو وجود ندارد.

1- از استاد بخواهید یک جلسه آموزش رایگان در اختیارتان قرار دهد: با توجه به این که شما به استاد دسترسی ندارید، حتما از سایتی که دوره مجازی رو خریداری میکنید یا استاد بخواهید که یک جلسه را به عنوان نمونه و بصورت رایگان برای شما ارسال کند تا شما هم با نحوه آموزش استاد و ساختار و روند پیشروی دوره آشنا شوید.

2- از استاد نخواهید که کل فیلم های دوره را به یک باره برای شما ارسال کند: در این صورت طبیعتا ارتباط شما با استاد ضعیف تر خواهد شد و همچنین ممکن است بدون تمرین کافی سراغ جلسه بعدی بروید. در دوره هایی شرکت کنید که آموزش به صورت مرحله به مرحله انجام میشود نه این که کل فایل دوره را به یکباره در اختیارتان قرار دهند.

3- به دنبال ارزان ترین دوره نباشید: هیچ وقت کیفیت را به ارزان و به صرفه بودن ترجیه ندهید. شدیدا به شما توصیه می کنیم اگر هزینه کافی برای شرکت در کلاس های با کیفیت را ندارید به هیچ عنوان برای کلاس های بی کیفیت هزینه نکنید. برای خودتون ارزش قائل بشین و در کلاس های با کیفیتی شرکت کنید چرا که شما، وقت شما و استعدادتان ارزشش را دارید.

 

 

درپایان چند مزیت کلاس های آنلاین را نسبت به کلاس های حضوری بیان میکنیم:

  • آموزش مجازی خوشنویسی منوط به ساعت خاصی نمی باشد و شما تا پنج شنبه فرصت ارسال تکالیف را دارید، یا به عبارتی آنلاین نیست.
  • استاد میتواند وقت مساوی با سایر هنرجویان برای تصحیح خط شما اختصاص دهد.
  • تاثیر آموزش مجازی خوشنویسی دقیقا مثل کلاس حضوری می باشد.
  • همه جا با داشتن نت به فیلم های خوشنویسی خود دسترسی دارید.
  • با در اختیار داشتن فیلم خوشنویسی شما می توانید بارها حرکت دست استاد را ببینید که این امر قطعا تاثیر بیشتری در یادگیری دارد.
  • از آنجا که هرچند نفر یک گروه تشکیل می دهند شما به فیلم و تصویر تصحیح خط سایر اعضا دسترسی دارید.
امتیاز خود را ثبت کنید