آزمون خوشنویسی با خودکار شماره 33 در مرداد ماه سال 97 برگزار شد و طبق روال همیشه متونی انتخاب شد و شرکت کنندگان مجاز به انتخاب یکی از این متون به دلخواه خود بوده و با دست خط خود در آزمون شرکت نمودند. عوامل متعددی در کسب امتیاز نقش دارد که می توان به ترکیب زیبا و نوشتن صحیح حروف و کلمات اشاره کرد.

خط خوب فقط به معنی زیبایی در خط نیست بلکه در درجه نخست برای درست نویسی و رعایت اصول کلی خط بر روی تک تک واژگانی است که روی کاغذ به رشته تحریر در می آیند. یک دست خط زیبا می تواند نشان دهنده شخصیت افراد باشد و دقیقا برعکس این موضوع هم صادق است یک دست خط آشفته هم می تواند نویسنده و هم خواننده مطلب را به اشتباه بیندازد برای جلوگیری از چنین موضوعاتی آموزشگاه خط و قلم با ابداع روش های خلاقانه و مبتکرانه توانسته در تمام سنین افراد را جذب و در پرورش خوش خطی آنان سهمی داشته باشد.

آموزشگاه خط و قلم با برگزاری سی و سومین آزمون ماهانه خود و ارائه مطالب آموزشی و نحوه صحیح نوشتن برخی از کلمات و روش های ترکیب جملات در سطر ها و دیگر مطالب اموزشی توانست ثابت کند که بخش آموزش رایگان خوشنویسی ثابت قدم بوده و همواره از تمامی افرادی که برای خوش خطی قدمی بر میدارند حمایت کند.

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که اغلب دوستان و علاقه مندان به هنر زیبا نویسی با آن مواجه هستند وجود نا هماهنگی های فاحش در حروف یکسان در یک سطر است .این عدم تناسب در یک سطر باعث تاثییر منفی بر چشم خواننده خواهد گذاشت به طوری که از زیبایی کلمات و تر کیبات سطر های بعدی نیز می کاهد همان طور که می بینید همسان و هم شکل نبودن حروف دوار در تصویر بالا تا چه میزان زیبایی این خط را تحت تاثییر گذاشته است.

در تمامی آزمون های قبلی توضیحاتی مبنی بر انتخاب و موقعیت حروف و کلمات کشیده در یک سطر داده شده است اما لازم میدانم چند نکته کوتاه از آزمون های قبل را بازگو کنم هنرجویان و علاقه مندان به خوش خطی باید دقت کنند که در ابتدا و انتهای سطر ها از حروف و کلمات کشیده استفاده نکند. از استفاده و نوشتن و کلمه کشیده در پشت سر هم خود داری کنند در نوشتن کلمات کشیده حتما به شیب کلمات دقت کنید و در بیشتر موارد از کلماتی که دارای بیشترین حروف دندانه دار هستند را به عنوان کلمات کشیده استفاده کنید رعایت این چند نکته جلوی خاصی را به خط شما میدهد.

یکی از مهم ترین بخش زیبا نویسی در خط تحریری و دیگر خط ها احترام گذاشتن به حروف است. به طوری که همیشه باید یک حرف به طور کامل تحریر شود و بعد از ان حروف دیگر بیایند و مجموع این حروف تشکیل یک کلمه را بدهند. هر حرف زیبایی خاص و جایگاه و شکل خاصی دارد که باید درست و صحیح به نگارش در بیاید همان طور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید نیمه کاره گذاشتن حروف باعث آشفتکی آن کلمه شده است . آموزشگاه خط و قلم در راستای آموزش های رایگان خود با ارائه سرمشق خوشنویسی به صورت مفردات و کلمات و همچنین متن های ادبی برای نمایش زیبایی چهره حروف و در کنار تمام این سرمشق ها فیلم های آموزشی و گیف های نوشتاری همین کلمات سعی در آموزش درست نویسی حروف و کلمات و نحوی صحیح ترکیب ها در یک سطر را دارد که دسترسی افراد و علاقه مندان به هنر زیبا نویسی از طریق فضای مجازی به این اموزش ها کامل باز و در دسترس است.

و نکته ای هم برای افرادی که میخواهند از روش های ضخامت نویسی با خودکار در نوشته ی خود استفاده کنند این افراد باید بدانند که لازمه ایجاد چنین ضخامت های داشتن اطلاعات از نحوی نوشتاری خط نستعلیق است و در این سبک هیچ گاه خود کار شما از روی یک خط دو مرتبه عبور نمیکند بلکه با یک مرتبه گردش خودکار شما این ضخامت ها ایجاد میشوند دوستان و علاقمندانی که میخواهند از این سبک نوشتاری بیشتر بدانند و یاد بگیرند حتما از سایت آموزشگاه خط و قلم بازدید و از فیلم های آموزشی این آموزشگاه استفاده کنند.

نویسنده و تصحیح : سعید رفیعی

2/5 - (1 امتیاز)