اموزش خط تحریری

کتاب جدید خط تحریری به صورت رایگان منتشر شد

این کتاب سرمشق که بسیار متفاوت با تمام کتبی است که تا کنون دیده اید هم اکنون از طریق لینک زیر در دسترس شما قرار داده شده است .  وارد صفحه VIP َشوید و فایل را با کیفیت عالی دانلود نمائید .

داشتن دست خط زیبا نه تنها می تواند دست نوشته های ما را به بهترین شکل ممکن در اختیار اطرافیان و مخاطبان قرار دهد، بلکه مجموعه ای از ویژگی ها و خصیصه های رفتاری را هم به طور ناخودآگاه در ذهن آنها متبادر می کند. در واقع دست خط افراد در برگیرنده مجموعه ای از نکات روانشناسی است که افراد با نگاه کردن به آن می توانند به شخصیت و ویژگی های رفتاری فرد نویسنده پی ببرند. دست خط هم مثل هر رفتار دیگری که از افراد سر می زند، نوعی خروجی از سیستم محسوب می شود که می تواند در شناسایی رفتار و شخصیت آنها موثر باشد

آموزش خوشنویسی مراحلی دارد که در مطالب قبلی صحبتهای زیادی در مورد آن شده است. به دلیل اینکه اطلاعات آموزشی به صورت متمرکز از طریق یک فایل در اختیار شما قرار گیرد آن را به صورت فایل پی دی اف آماده نمودیم که می توانید در انتهای مطلب آن را دانلود نمائید.

توضیحات مربوط به سه حرف از حروف فارسی را در ادامه مطالعه نمائید

نکته مهم: سرمشق ها به همراه ویدیوهای آموزشی ارائه نمی شود و به صورت بسته آموزشی باید تهیه شود.

آشنایی با حرف (م)

حرف میم مانند سایر حروف فارسی دارای شکل های جدا و متصل می باشد که در حالت جدا با سه حرکت نوشته می شود:

  • حرکت اول: شبیه خط تیره مورب
  • حرکت دوم: شبیه یک نیم حلال که مسیر رو به پایینی دارد رسم می شود.
  • حرکت سوم: در این حرکت انتهای میم که رو به پایین است رسم می شود و ارتفاع آن سه برابر مرحله دوم است.

شکل اول میم در اتصال اول کلمات، این شکل شبیه م جدا نوشته می شود اما فقط دو حرکت اول آن مانند مهدی و محمد. شکل دوم میم به م گرد معروف است که با حرکت دورانی خودکار نوشته می شود و قبل از حروفی که رو به بالا می روند کاربرد دارد؛ مانند ملی و مینی.

میم در وسط کلمات به دو شکل نوشته می شود:

  • اول: در وسط حروف به شکل یک خط تیره رو به پایین و همچنین در انتهای حروف کشیده از این میم استفاده می شود.
  • دوم: شکل دیگر میم در وسط کلمات وابسته به کلمات ماقبل و مابعد این حرف استفاده می شود، تمام حروفی که رو به بالا هستند مثل دال، الف و کاف. همچنین دندانه های شاخص و… که میم به صورت یک نیم دایره دوار نوشته می شود. حرف میم در انتهای کلمات که کاملا شبیه میم جدا نوشته می شود.

آشنایی با حرف (ل)

حرف لام نیز مانند سایر حروف الفبای فارسی به دو صورت جدا و متصل نوشته می شود. آموزش حرف لام به صورت جدا (این حرف در انتهای کلمات جدا و با دو حرکت نوشته می شود).

  • حرکت اول: این حرکت شبیه الف نوشته می شود با دو تفاوت اول اینکه بر خلاف الف کاملا عمود است و دوم اینکه ارتفاع آن تقریبا یک نقطه بزرگتر از الف نوشته می شود و باید این نکته را رعایت کرد که شباهت دسته ی لام و کاف بسیار زیاد است.
  • حرکت دوم: دایره ی لام کاملا شبیه دایره نون است و قطره مانند است مانند دل و گل.

حرف (ل) به صورت متصل (ابتدای کلمات):

شکل لام در این حالت به ل کمانی معروف است و کاربرد آن زمانی است که بعد از حرف ل حروف جیمی بیایند. مانند لحظه و لخته. شکل دوم حرف لام به لام الفی معروف است که در ابتدای کلمات و کاملا عمود نوشته می شود مانند لب و لک. شکل سوم حرف لام به ل دندانه ای معروف است که از این نوع حرف ل قبل از حروف کشیده استفاده می شود مانند لشگر.

حرف (ل) در وسط کلمات که به دو شکل نوشته می شود:

در شکل اول تقریبا شبیه دندانه و در شکل دوم کاملا شبیه الف است و در اتصال به سایر کلمات کاربرد دارد مانند سلام و بله.

نکته: اتصال کلمات کشیده به حرف ل که باید کلمات کشیده را از وسط حرف لام شروع کرد تا شیب مناسبی به کلمه بدهد.

حرف لام در آخر کلمات: این حرف هم کاملا شبیه حرف ل جدا نوشته می شود با این تفاوت که حرف متصل شونده در یک سوم بالای حرف قرار می گیرد و دو سوم ادامه ی حرف لام در پایین قرار دارد. آموزشگاه خط و قلم به دلیل بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در عرصه خوشنویسی قدمهای بسیار مثبتی برداشته که پیشنهاد می شود مطلب با تکنولوژی امروزی آسانتر خوش خط شویم را مطالعه نمائید و با این موارد بهتر آشنا شوید

آشنایی با حرف (ح)

در حالت جدا به یک شکل نوشته می شود و شروع این حرف بالای خط کرسی قرار دارد و با زاویه 45 درجه نوشته می شود و مقداری که بالا می آید با یک حرکت دوار و با یک شیب ملایم پایین می اید و در نهایت قسمت پایینی ح دوار نوشته می شود و حالت بیضی دارد، این دایره به دایره معکوس معروف است و در خوشنویسی کاربرد زیادی دارد.

آموزش حرف ح متصل در ابتدای کلمه:

شکل اول: کاملا شبیه اول ح جدا و با سه حرکت نوشته می شود و کاربرد آن قبل از حروف ح، م، ه، ی بزرگ و کشیده می باشد. باید توجه داشته باشید که در این حالت نوک آن تیز نشده و حالت دایره یا هلال دارد.

شکل دوم: نوع دیگر حرف ح که در ابتدای کلمات می آید و نوک تیز است و در ابتدای کلماتی چون حسن و حظ استفاده می شود. کاربرد این ح در کلمات قبل از حروف ب، ص، ط، ف، ق، ک (دالی و گرد)، ن، ه آخر به جز دندانه های شاخص و کثیره ها است.

شکل سوم: حرف ح که در ابتدا می آید که دهانه ی آن بسته است و رو به بالا و با سه حرکت نوشته می شود. کاربرد این نمونه از ح قبل از حروف الف و د و ه آخر و لام و کاف و همچنین دندانه های شاخص ماند حامد و حبیب.

فایل را از لینک زیر دانلود نموده و پس از مطالعه فایل برای دسترسی به فیلمهای آموزش رایگان خط از طریق لینکهای موجود در سایت اقدام تمائید

دانلود آموزش رایگان خط تحریری به صورت پی دی pdf

یکی از دغدغه عمده افرادی که دارای خط خوب و یا بد هستند داشتن امضایی زیباست که به شدت در شغل او تاثیرات به سزایی خواهد داشت. آموزشگاه خط و قلم با طراحی امضا برای بسیاری از افراد و سیاستمدران و مدیران و … کمک شایانی در بالا بردن پرستیژ شغلی شان داشته است.

3.4/5 - (25 امتیاز)