در هنگام نوشتن روی کاغذ تفکر انسان فعال می شود، انعطاف پذیری پیدا می کند و این مسئله باعث می شود تا بتوان ایده های مختلف و مرتبط را برای رسیدن به مطلبی منسجم تر با هم تلفیقکرد اما نوشتار کامپیوتری مانع از ایجاد حس خلاقیت می شود؛ چرا که در هنگام تایپ کردن فرد تنها به درست نوشتن و تصحیح کلمات فکر می کند و این مسئله مانع از شکوفایی خلاقیت او می شود.

تحقیقات نشان می دهد دستخط خوب برای مغز و ارتباطات عصبی بین سلول های آن فواید بسیاری دارد. جالب است، نه؟ این تحقیقات همچنین عنوان می کند که میان عملکرد بهتر در مهارت های خواندن و نوشتن با دستخط خوب در دوران تحصیل ارتباط مستقیم وجود دارد، شاید دانستن این امر که دستخط خوب علاوه بر نشان دادن پرستیژ اجتماعی دارای فواید زیادی نیز هست، برای شما جالب توجه باشد. دستخط خوب ارتباط مستقیمی با عملکرد بهتر مغز دارد و این چیزی است که دانستن آن خالی از لطف نیست.

یکی از دلایل اهمیت دستخط خوب در دوران تحصیل خصوصا در سنین پایین بالا بردن تمرکز کودک و توانایی های نوشتاری اوست، اگر از ابتدا با دستخط خوش و تمیز نویسی او را آشنا کنیم تمرکز که یکی از مولفه های مهم یادگیری در انسان است در کودک بالا می رود. روانشناسان بر این باورند که دستخط بد در کاهش توانایی یادگیری و به طبع کاهش اعتماد به نفس در دانش آموزان تاثیر به سزایی دارد. همچنین این مسئله مانع از پرورش حس خلاقیت در کودکان برای نوشتن و یا ایجاد یک متن می شود.

سرمشق خوشنویسی متن شماره 4

سرمشق برای خط نستعلیق تحریری

سرمشق های خط نستعلیق تحریری را از طریق لینکهای زیر دانلود نموده و بعد از چاپ بر روی آن تمرین کنید.

نکته مهم: برای اینکه بتوانید استفاده بهتری از این سرمشق ها ببرید بسته آموزشی خط تحریری در دوره مقدماتی و تکمیلی ( خط نستعلیق تحریری) را از این لینک تهیه نمائید.

سرمشق خط شکسته تحریری

سرمشق خط شکسته تحریری

سرمشق های خط شکسته تحریری را از طریق لینکهای زیر دانلود نموده و بعد از چاپ بر روی آن تمرین کنید.

نکته مهم: برای اینکه بتوانید استفاده بهتری از این سرمشق ها ببرید بسته آموزشی خط تحریری در دوره پیشرفته ( خط شکسته تحریری) را از این لینک تهیه نمائید

فیلم تمامی سرمشق های شکسته در صفحه اینستاگرام خط و قلم هم موجود است.

سرمشق متن

سرمشق متن شماره 1

4.3/5 - (10 امتیاز)