خوشنویسی انگلیسی

خوشنویسی هنر و در عین حال مهارتی سراسر زیبایی است و جز یکی از هنرهای مفید و کاربردی محسوب می ‌شود. چه کسی بدش می ‌آید که یک دست‌ خط زیبای فارسی و چه خوشنویسی انگلیسی داشته باشد و مورد تحسین دیگران واقع شود؟

در دنیایی که زبان بین المللی بین مردم انگلیسی است لازم است تا همه ی ما با این زبان آشنا باشیم. در این میان خوش خط بودن مقوله ای است که ملیت و زن و مرد نمی شناسد و ذات زیبا طلب آدمی، بدون آن که با هم کلامی صحبت کنند از روی دست خط و زیبایی کلمات با یکدیگر ارتباط می گیرند.

شاید در ابتدا این سوال که چرا باید خوشنویسی انگلیسی را یاد بگیریم خیلی ساده انگارانه و ملموس باشد ولی با نگاهی دقیق تر درمیابیم که واقعا اینطور نیست و در روزمرگی های شلوغ این دوره، زمانی برای پرداختن به هنر و روح هنری بسیار خالیست.

در این پست در مورد خوشنویسی لاتین صحبت می کنیم و شما را با این رشته هنری بیشتر آشنا می کنیم.

اگر تمایل دارید نمونه هایی از این نوع خط را به صورت ویدیو ببینید از طریق صفحه اینستاگرام خط آموز مشاهده نمائید

با ما همراه باشید…

نمونه خوشنویسی لاتین

تعریف ساده ای از خوشنویسی انگلیسی

خوشنویسی انگلیسی به هنر ارزنده نوشتن با مختصری از اصول و قوانین صحیح نوشتن کلمات گفته می شود و به جرات می توان گفت این هنر، کار مشکل و پر زحمتی است که از عهده هر کسی بر نمی آید و فقط عشق و علاقه زیاد به آن است که آسانش می کند.

یادگیری خوشنویسی انگلیسی برای افرادی مانند دانشجویان رشته زبان، زبان‌آموزان، علاقه‌ مندان به خوشنویسی انگلیسی، پزشکان و بسیاری از افراد دیگر که با زبان انگلیسی سر و کار دارند، مفید است.

 

قبل از شروع یادگیری خوشنویسی لاتین، باید علت پرداختن به این هنر را برای خود مشخص کنید و ببینید دوست دارید تا چه سطحی در آن پیشرفت کنید و حرفه ای شوید و همچنین انواع سبک های خوشنویسی لاتین را بشناسید تا بتوانید به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان به هدف خود دست پیدا کنید.

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، خوشنویسی لاتین سبک های بسیار متنوعی دارد و اگر شناخت خوبی از هر یک از این سبک ها نداشته باشیم نمی توانیم نقطه شروع خوبی را برای خود انتخاب کنیم.

افرادی که به یادگیری خوشنویسی انگلیسی می پردازند 2 گروه هستند:

  • گروه اول: افرادی که قصد دارند تا دست خط انگلیسی روز مره آن ها بهتر و زیباتر شود.
  • گروه دوم: افرادیکه به خوشنویسی لاتین به شکل هنر نگاه می کنند و خط لاتین برای آن ها کاربرد هنری دارد.

 

تعداد بسیار زیادی از هنرجویان و افرادی که در کلاس های خطاطی انگلیسی شرکت می کنند در صدد آن هستند که دست خط خود را زیباتر کنند. این افراد به دنبال خلق آثار هنری نیستند و اصلا با دنیای هنر سر و کاری ندارند در حقیقت می توان گفت کاربرد خوشنویسی برای این گروه از افراد نسبت به هنر خوشنویسی بسیار با اهمیت تر است.

بهترین سبک خوشنویسی برای  افراد گروه اول سبک پیوسته نویسی است.

پیوسته نویسی یا دست خط زنجیره ای یک سبک بسیار مناسب برای شروع خوشنویسی لاتین محسوب می شود و باعث می شود تا هنرجویان تازه کار با دنیای خوشنویسی انگلیسی تا حد زیادی آشنا شوند و پس از تمرین و تکرار و تسلط به پیوسته نویسی می توانند دست خطی بسیار زیبا و خوانا داشته باشند.

اصولی بودن پیوسته نویسی باعث می شود تا هنرجو با اصول اولیه خوشنویسی آشنا شود و با استفاده از این اصول بقیه سبک های خوشنویسی را بسیار ساده تر یاد می گیرد.

این سبک از خوشنویسی به ابزار خاصی نیاز ندارد و تنها با داشتن یک خودکار و چند کاغذ می توانید به راحتی پیوسته نویسی را آموزش ببینید و دست خط خود را زیباتر کنید.

این سبک برای مدرسین زبان که وایت برد نویسی برای آنها اهمیت بسیاری دارد، پزشکان، دانش آموزان و دانشجویان و یا هر کسی که به هر دلیلی خوش خط بودن برایش کاربردی و مهم است و دوست دارد تا دست خط زیبایی داشته باشد بسیار کاربردی است.

اگر شما هم با زبان انگلیسی زیاد سر و کار دارید لازم و ضروری است که خط انگلیسی زیبایی نیز داشته باشید. پیوسته نویسی این امکان را برای شما فراهم میکند که به راحتی و با کمترین زمان و هزینه به بهترین نتیجه برسید.

 

خط لاتین

 

برای گروه دوم یعنی کسانی که به خوشنویسی لاتین نگاهی هنری دارند، قضیه کمی فرق می کند.

برای این گروه از افراد بر خلاف گروه اول، انتخاب های بسیار متنوعی برای انتخاب سبک مورد نظرشان وجود دارد.

افراد گروه دوم و هنرمندانی که هدفشان از خوشنویسی لاتین زیبایی و پرداختن به هنر است برای انتخاب سبک مورد نظر خود باید چند نکته را مد نظر داشته باشند:

  • سبکی که انتخاب می کنند باید شباهت نسبتا خوبی به دیگر سبک های خوشنویسی داشته باشد تا اگر در ادامه راه به یادگیری دیگر سبک ها نیز پرداختید موفق تر عمل کنید.
  • ابزار های یادگیری در دسترس باشد سبک هایی را انتخاب نکنید که ابزار های خاص و نادری را می طلبد.
  • برای همه به راحتی قابل یادگیری باشد و بتوانید در کوتاه ترین زمان به هدف اصلی خود دست پیدا کنید.

 

سبک های کاپرپلیت، گوتیک، ایتالیک، براش کالیگرافی، اسپنسریان و… تماما زیبا و قابل یادگیری هستند و در پست های آینده به تفصیل در مورد هر یک از این سبک ها صحبت می کنیم اما پیشنهاد خط و قلم به هنرمندانی که از خوشنویسی لاتین جنبه هنری آن را مد نظر دارند، سبک کاپرلیت است.

این سبک تمام ویژگی های یک سبک مناسب برای شروع آموزش خوشنویسی لاتین را دارد.

کاپرپلیت در خوشنویسی انگلیسی

کاپرپلیت یکی از زیباترین شیوه های خوشنویسی لاتین است که چشم هر بیننده را مسحور می کند، در این روش حروف دارای ضخامت و نازکی هستند و همین موضوع باعث می شود سرعت تحریر آن آهسته تر از سایر سبک ها باشد.

این سبک درمیان سبک های متعدد خوشنویسی لاتین بسیار شناخته شده تر است و جالب است بدانید که در نوشتار انگلیسی، پیوسته ‌نویسی و کاپرپلیت، جایگاهی همانند خط نستعلیق در زبان فارسی دارند. یعنی پایه و اساس خوشنویسی محسوب می‌شوند.

 

خط کاپرپلیت

مژده

خبر خوب برای شما اینه که اگه به هر دلیل به خوشنویسی انگلیسی علاقه دارید  و نمی دانید از کجا شروع کنید و چگونه قدم در این راه بگذارید.

بسته آموزش خوشنویسی لاتین خط و قلم بهترین پیشنهاد برای شماست !

در این دوره آموزش خوشنویسی، آموزش تحریر تمام حروف  a _ z( حروف کوچک و کپیتال)، اعداد و سمبل ها، تحریر اتصالات و نوشتن کلمه و جمله و در نهایت متن های بلند و همچنین قواعد چینش و آرایش حروف و کلمات در کنار یکدیگر آموزش داده میشود و هر آنچه که در خوشنویسی لاتین نیاز دارید در کتاب خوشنویسی لاتین منتشر شده از موسسه خط و قلم آورده شده است و بسیار جامع و کامل است

 

 

4.7/5 - (4 امتیاز)