چسب ورق طلا (مرطوب) 120 میل

پوشش دادن به اجسام و سطوح مختلف توسط ورق های تزئینی از قدیم مرسوم بوده و در حقیقت بیشتر آبکاری طلا انجام میشده ولی امروزه تکنولوژی و علم به کمک جامعه امده و با تولید ورق هایی با ضخامت بسیار کم و پوشش مناسب باعث شده تا بهترین نوع کارهای تزئینی قابل دسترس بوده و حتی کار کردن و ساخت ابزار تزئینی در منزل و از وسایل کهنه و قدیمی هم ممکن باشد،
استفاده از ورق های با کیفیت مناسب و همچنین چسب هایی با قدرت چسبندگی خوب باعث میشود که کار ساخته شده از طول عمر مناسب و خوبی برخوردار باشد.

در کاربردهای مختلف ورق طلا، استفاده از چسب لازم و ضروری بوده و برای چسباندن و فیکس کردن این نوع از ورق روی کار باید از یک ماده چسبنده استفاده شود، بهترین نوع چسب برای استفاده چسب های مرغوب ورق طلا می باشد که با فرمولاسیون خاص خود برای چسباندن ورق های نازک کاربرد بسیار آسان و مطمئنی دارد و همچنین تا حد زیادی از نفوذ رطوبت و آب از پشت کار به روی ورق جلوگیری می کند.

چسب ورق طلا در حقیقت نوعی چسب مخصوص چسباندن انواع ورق های تزئینی و زینتی می باشد که باید دارای کیفت و قدرت چسبانندگی مناسب باشد تا بتوان در کارهای مختلف حداکثر بهره برداری را از آن کرد.

 

چسب گرانیت پودر 120 میل رپین

 

اخیراً استفاده از پودر گرانیت به عنوان یکی از پتینه‌های اصلی رواج پیدا کرده است، به این صورت که پس از رنگ کردن سطح مورد نظر با رنگ اکریلیک و خشک شدن آن، اقدام به استفاده از چسب گرانیت پودر بر روی سطح می‌کنیم. پس از آن پولک‌های گرانیت را به روی سطح دارای چسب می‌پاشیم و با فشار ملایم دست، سعی میکنیم پولک ها به خوبی به سطح کار بچسبند.

در هنگام کار با این چسب باید دقت داشته باشیم که این چسب به سرعت خشک می شود و به همین دلیل بهتر است به صورت مرحله ای و در سطوح کوچک از چسب استفاده شود.

چسب گرانیت پودر 120 میل رپین از بهترین و مرغوب ترین نوع چسب موجود در بازار است که برای روی سطوح بوم نقاشی، شیشه، چوب، چرم، کاغذ، کاشی و سرامیک، پوست، مقوا، پارچه کاربرد دارد، این چسب به دلیل کیفت فوق العاده بالا و همچنین قدرت چسبندگی بسیار خوبی که دارد در بازار بسیار شهرت دارد.

در خرید این چسب ها باید بسیار با دقت عمل شود زیرا اگر چسب شما اصل باشد دوام آن نیز بالا تر است و شما با خرید چسب گرانیت پودر رپین اصل می توانید کیفیت بسیار خوب و دوام و ماندگاری بالایی از محصول خود انتظار داشته باشید.

 

 چسب بیندر 60 میل رپین

چسب بیندر یکی از پر مصرف ترین چسب ها در زمینه هنر و ساخت لوازم هنری و صنایع دستی است و میتوان از آن روی بوم نقاشی، چوب، چرم، فلز، کاغذ، مقوا، پارچه و… استفاده کرد.

چسب بیندر یک محلول شیری رنگ می باشد که بر پایه آب است و چگالی و غلظت پایینی دارد. چسب بیندر از نظر بو تقریبا بدون بو است و وقتی خشک میشود هیچ گونه بویی ندارد و این یک امتیاز بزرگ برای چسب بیندر و کسانی که میخواهند با آن کار کنند به حساب می آید.

بیندر با خلوص واقعی بعد از خشک شدن رنگ سیری رنگ آن از بین رفته و تبدیل به رنگ شیشه ای و کاملا بی رنگ می شود ولی بیندرهای نامرغوب که دارای ناخالصی هستند بعد از خشک شدن ته رنگ زرد پیدا میکنند.

از کاربردهای اصلی چسب بیندر رپین استفاده به عنوان تقویت کننده ثبات رنگ در رنگهای اکریلیک است. با اضافه کردن این مدیوم به رنگ‌های اکرلیک می‌توان خاصیت نفوذ پذیری و چسبندگی این رنگ‌ها را به الیاف پارچه افزایش داده و از این رنگها به عنوان رنگ پارچه استفاده نمود.

چسب بیندر رپین همچنین مناسب برای چسباندن مواد دانه بندی شده مانند سنگریزه، ماسه، خاک اره…. و همچنین مواد بافت دار مثل پارچه بر روی سطوح مختلف است و یک پرایمر خوب برای آماده کردن سطوح با خاصیت نفوذ پذیری بالا قبل از رنگ آمیزی است و در چاپ، رنگ سازی نیز هم کاربرد دارد.

می‌توان از ترکیب این مدیوم با مواد مختلف برای ساخت انواع تکسچرها استفاده کرد.

 

 اورینت 200 گرم رپین

اورینت از لوازم کارهای نقاشی و همچنین چاپ پارچه است.

از اورینت روی پارچه های تیره مانند قهوه ای، سرمه ای، مشکی و… بیشتر استفاده میشود تا تا از قدرت پوشانندگی رنگ های روشن بر روی این نوع پارچه ها کم نشود.

برای استفاده از اورینت ابتدا باید طرح موردمان را توسط شابلن و به وسیله کاربن سفید و یا با طراحی های دستی روی پارچه منتقل کرد و سپس تمامی سطوحی که قرار است رنگ شود را مشخص کرد و با اورینت رنگ آمیزی میکنیم تا یک دست و سفید شود، در ادامه برای رنگ گذاری نهایی، متناسب با نوع کار از انواع رنگ های پارچه ، رنگ پارچه ساده، رنگ پارچه فلورسنت و رنگ پارچه متالیک بر روی اورینت انجام دهید.

 

انواع رنگ :

 

 رنگ پارچه 30 میل ساده

نقاشی روی پارچه یکی از گرایش های بسیار زیبای هنری می باشد که خود از تکنیک های مختلفی تشکیل شده است. لذت کشیدن طرح و نقش های دلخواه با استفاده از رنگ های زیبا فقط زمانی قابل درک است که خودتان شخصا چنین تجربه ای را داشته باشید. شما می توانید هر طرحی که دوست دارید، بدون هیچ محدودیتی بر روی متریال پارچه پیاده سازی کنید.

رنگ های پارچه حلال در آب هستند که بعد از خشک شدن ثابت شده و قابل شست وشو در آب گرم، ماشین لباس شویی و … می باشند. این رنگها نمایی درخشان با قابلیت پوشانندگی بالایی دارند که بر روی انواع پارچه های رنگی قابل استفاده می باشند و می توان برای تزئین انواع لباس، روسری، پرده، رومیزی، کیف و کفش پارچه ای و … از آن ها استفاده کرد. این رنگ ها از بهترین مواد اولیه ساخته شده اند و حساسیت ایجاد نمیکنند.

این نوع رنگ های پارچه در برابر نور مقاوم است و با گذشت زمان نه کم‌رنگ می‌شود و نه زیبایی‌اش را ازدست‌می‌دهد.

 رنگ پارچه 30 میل متالیک رپین

همانطور که از اسم آن پیداست، رنگ پارچه در طراحی پارچه کاربرد دارد.

رنگ پارچه که در زمره محصولات پر فروش ما قرار دارد، در 3 نوع ( رنگ پارچه 30 میل ساده)ساده و فلورسنت متالیک تولید و عرضه می شود.

در گذشته پس از استفاده از رنگ های پارچه، می بایست پارچه طراحی شده جهت تثبیت رنگ، حرارت داده می شد، اما شرکت تولیدی رنگ رپین، با استفاده از فرمولاسیون جدید، این مشکل را بر طرف کرده و دیگر نیازی نیست رنگ ها را حرارت داد. بنابراین این محصول پس از 24 ساعت کاملا خشک شده و قابل شستشو می باشد.

این رنگها به نسبت رنگهای اکریلیک ساده براق تر هستند. وجود اکلیل در این رنگها زیبایی خاصی به این محصول بخشیده و باعث انعکاس نور می شود و همچنین با داشتن ظاهری ابریشمی، مقاومت نوری بالایی دارند.

رنگ پارچه متالیک رپین نسبت به انواع دیگر رنگها از براقیت خاصی بهره می برد، این براقیت به دلیل وجود اکلیل در این نوع از رنگهاست. رنگهای اکریلیک متالیک درخشنده هستند، انعکاس نور دارند و نسبت به رنگهای دیگر برندهای موجود در بازار، بسیار متنوع تر هستند.

 

 رنگ اکرلیک 12 رنگ و تک رنگ جعبه ای

نقاشی هنری است آمیخته با رنگ های مختلف که می تواند باعث خلق اثری شود که اصلا وجود خارجی ندارد. در واقع نقاش احساسات درونی خود را با کشیدن نقاشی بروز می دهد که محتوای آن می تواند چهره ی افراد، مناظر طبیعی و یا اتفاقات روزمره باشد که همه این موارد بستگی به ذوق هنری و خلاقیت نقاش دارد.

اگر دقت کرده باشید نقاشی هایی که با اکرلیک کشیده می شوند به نسبت باقی نقاشی های دیگر با دوام ترند، زیرا رنگ‌ اکریلیک نسل جدید برای ایجاد پوشش بافت در سطوح مناسبند و چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند و بو ندارند، درمقابل نور خورشید یا uv مقاوم هستند و درنتیجه عمر بسیار بالایی دارند.

این رنگ ها به نسبت باقی رنگ ها زودتر خشک می شوند و درخشندگی زیادی دارند؛ به همین علت از این رنگ ها برای ایجاد بافت در سطوح و کشیدن نقاشی هایی که نیاز به زمان کمی دارند استفاده می شوند.

رنگ های اکرلیک قابل شستشو هستند و میتوان آنها را با آب رقیق کرد و مقاومت فوق العاده ای در برابر سایش دارند، رنگ های اکرلیک (رپین) حساسیت ایجاد نمیکنند و سازگار با محیط زیست اند و خواص ضد باکتری و کپک دارند. همچنین قدرت پوشانندگی بسیار بالایی دارند و بوی نامطبوعی ندارند.

 

 رنگ پودری ساده و دوده طراحی رپین

رنگ پودری شامل رنگدانه ها و افزودنی های پخش شده می باشند که بصورت پودرهای ریز تولید می شوند. رنگ پودری حلال ندارد و فرمولاسیون کلی رنگ پودری شامل رزین، عامل سخت کننده، پیگمنت رنگی، مواد افزودنی می باشد.

از مهم ترین ویژگی های این رنگ پوشش‌دهی عالی آن است.
​بهتر است هنگام استفاده از این پودر ‌ها، از ماسک استفاده شود تا ذرات بسیار ریز آن وارد دستگاه تنفسی نشود و دور از دسترس کودکان، در محیطی کاملاً خشک و در ظروف دربسته نگهداری شود!

 

دوده هم مانند پودر ذغال و گرافیت، در طراحی ها و سیاه قلم استفاده میشوند که تفاوت آن یا پدر ذغال و گرافیت در براق بودن آن است.

 

 رنگ پارچه 30 میل فلورسنت

رنگ های پارچه فلورسنت، رنگ بندی های بسیار جذاب و متنوعی دارند و دارای درخشندگی و غلظت و پوشش دهی بالایی هستند و قیمت و کیفیت بسیار خوبی دارند.

اخیراً نقوش رنگارنگ در صنعت مد بسیار محبوب شده است. حتما دیده اید که بر روی بعضی از لباس ها طرح ها و مارک های چاپ شده رنگ های براق و درخشانی دارند که در شب هم به خوبی دیده می شوند در این لباس ها از فناوری چاپ فلورسنت استفاده شده است.

رنگ های فلورسنت رنگ‌هایی متشکل از پیگمنت‌های با کیفیت بالا بوده و در رنگ بندی متنوع عرضه می‌گردد. رنگ‌های فلورسنت، دارای درخشش خیره کننده هستند و از روشنایی و خلوص رنگ منحصر به فردی در ترکیبات آن استفاده شده است. برای خلق نقاشی های با رنگ خیره کننده و جیغ، پوشش سطوح مختلف و … استفاده از رنگ های فلورسنت انتخاب مناسبی است.

رنگ های فلورسنت در حضور نورهای UV درخشان در تاریکی هستند و با قطع منبع نور یو وی (اشعه ماورا بنفش) نوردهی قطع خواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که رنگ فلورسنت با رنگ شب تاب متفاوت است.

 شاپان 120 میل رپین

شاپان یکی از پرکاربردترین و قدیمی‌ترین نوع آستری است که از گذشته تا به امروز توسط اساتید رنگ کار، برای رنگ بخشیدن و آستر کردن و رنگ كردن چوب هاى خام و مستعمل و همچنين چوب هايى كه رنگ آنها از بين رفته و يا كدر شده است و نياز به بازسازى و نوسازى دارند مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین از این محصول جهت کهنه کاری پس از رنگ نیز استفاده میشود.

اين محصول با ايجاد يك لايه رنگ چوب بر روى سطح مورد نظر ظاهر جديد و نوئى را ايجاد میکند.

درواقع شاپان یا شاپن همان قیر تصفیه شده است و به رنگ قهوه ای یا سیاه در بازار موجود میباشد و کاربرد بسیاری در پتینه و بخصوص کار با ورق طلا دارد.

یکی از پرکاربردترین مصارف شاپان بر روی چوب روسی (نراد، یولکا، ساسنا و …) است. همان‌طور که می دانید رنگ چوب روسی کرم رنگ یا نخودی است و معمولاً برای این که اساتید رنگ، سازه‌های ساخته شده با این نوع چوب‌ها را به قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره یا فندقی تغییر دهند، از آستری‌های روغنی مانند شاپان یا آستری فوری مانند جوهر استفاده میکنند.

البته استفاده از شاپان محدود به چوب روسی نیست و برای تغییر رنگ راش و بلوط و … هم از شاپان استفاده می شود. شاپان با توجه به قیمت ارزان آن، سهولت در اجرا بر روی قطعه چوبی و همچنین حلال ارزان (بنزین)، بسیار مورد توجه اساتید و علاقه‌مندان به رنگ کاری چوب قرار گرفته است.

 آبرنگ 24 رنگ رپین

داشتن یک آبرنگ خوب با رنگ های زیبا و کیفیت بالا جزو تمایلاتی است که همه هنرمندان و نقاشان به آن علاقمند هستند.

آبرنگ ۲۴ رنگ رپین از بهترین رنگدانه ها و مواد طبیعی ساخته شده اند و تمام رنگها بر پایه اصول علمی دایره رنگ نیوتون و سبک های هنری امپرسیونیسم به بازار عرضه شده است و سعی شده که حتی الامکان هنرمند را از ترکیب های پیچیده که باعث شلوغی پالت نقاشی می شود بی نیاز سازد. در تولید آبرنگ از رنگ‌دانه و ماده‌ای چسبنده و قابل حل در آب استفاده می‌شود.

 

آبرنگ رپین حاصل سالها تلاش و تحقیق در اصل شیمی رنگ و اصل علمی شناخته شده امپرسیون رنگ در هنر میباشد. با وجود مارکهای متنوع آبرنگ در بازار، کیفیت آبرنگ ۲۴ رنگ رپین بسیار قابل قبول است و از مواد غیر سمی ساخته شده است و از این رو باعث ایجاد حساسیت و مسمومیت در اثر تماس با دست و یا دهان نمی شود.

یکی از علایق اغلب کودکان نقاشی است. از آن‌جا که اکثر کودکان از بازی با آب لذت می‌برند، آبرنگ یکی از جذاب‌ترین ابزارهای نقاشی برای آنها است. زیرا نقاشی با آبرنگ ویژگی‌هایی دارد که مداد رنگی یا ماژیک ندارد. به عنوان مثال در نقاشی با مداد‌رنگی این امکان وجود ندارد که رنگ‌های موجود را روشن‌تر یا تیره‌تر کرد. آبرنگ برای سرگرمی و افزایش خلاقیت کودکان و کشف رنگ‌های جدید با ترکیب رنگ‌های مختلف بسیار مناسب است.

 رنگ ویترای لیتری ورسای

رنگ ویترای یکی از زیباترین رنگ‌ها برای نقاشی بر روی شیشه و سطوح کریستال و شفاف است و نقاشی روی شیشه یا ویترای هنری است که توسط رنگ های ویترای بر روی ظروف شیشه ای جهت زیبا شدن این ظروف انجام می گیرد.

ویترای در معنای عمومی خود نقاشی روی شیشه است یعنی با استفاده از رنگ های متنوع ویترای و چند ابزار ساده دیگر و چند تکنیک کاربردی و جالب میتوانید ظروف شیشه ای، مجسمه های شیشه ای یا حتی پنجره و شیشه اتاق و منزل خود را تبدیل به یک هنر زیبا و جذاب دست خود کنید.

 یکی از کاربردهای مهم این رنگ که از قدیم مرسوم بوده، نقاشی بر روی شیشه‌ها و پنجره ساختمان‌های قدیمی و کلیساها است که تابش نور خورشید به درون ساختمان را به انواع رنگ‌های زیبا تبدیل می‌کرده و فضای رنگی بسیار زیبایی را به وجود می‌آورده است.

 رنگ روغن 12 رنگ کامران

رنگ روغن یکی از مواد به‌کار رفته در نقاشی و همچنین نام دسته‌ای از تکنیک های نقاشی است که از این ماده استفاده می‌کنند.

رنگ روغن ماده‌ای برای نقاشی است که روی هر رنگدانه آن لایه نازکی از روغن وجود دارد. این روغن طی فرآیند اکسیداسیون خشک می‌شود و یک لایه با استقامت و انعطاف پذیر را خلق می‌کند. نور می‌تواند از میان برخی از ذرات رنگدانه عبور کند و یا منعکس شود. همین مشخصه به نقاشی‌های رنگ روغن روشنایی و عمق فوق‌العاده‌ای می‌بخشد، بنابراین رنگ روغن های معتبر و با کیفیت شفافیت و درخشندگی بیشتری به نسبت بقیه دارند و تاثیر مستقیمی روی نقاشی شما میگذارد.

یکی از مهم‌ترین مشخصات رنگ روغن که آن را از دیگر مواد نقاشی مانند آبرنگ و رنگ تخم مرغی مجزا می‌کند آهنگ آرام‌تر خشک شدن آن است که به علت روغن موجود در ترکیب رنگ های روغن است به همین جهت آزادی عمل بیشتری در اختیار هنرمند برای رنگ آمیزی و نقاشی با این رنگ ها وجود دارد.

 

 رنگ ویترای 75 میلی لیتر ساده ورسای

رنگ ویترای یکی از زیباترین رنگ‌ها برای نقاشی بر روی شیشه و سطوح کریستال و شفاف است و نقاشی روی شیشه یا ویترای هنری است که توسط رنگ های ویترای بر روی ظروف شیشه ای جهت زیبا شدن این ظروف انجام می گیرد.

ویترای در معنای عمومی خود نقاشی روی شیشه است یعنی با استفاده از رنگ های متنوع ویترای و چند ابزار ساده دیگر و چند تکنیک کاربردی و جالب میتوانید ظروف شیشه ای، مجسمه های شیشه ای یا حتی پنجره و شیشه اتاق و منزل خود را تبدیل به یک هنر زیبا و جذاب دست خود کنید.

یکی از کاربردهای مهم این رنگ که از قدیم مرسوم بوده، نقاشی بر روی شیشه‌ها و پنجره ساختمان‌های قدیمی و کلیساها است که تابش نور خورشید به درون ساختمان را به انواع رنگ‌های زیبا تبدیل می‌کرده و فضای رنگی بسیار زیبایی را به وجود می‌آورده است.

 

 بشقاب سفالی خوشنویسی شده

انسان موجودی است که زیبایی را دوست دارد و همواره آن را می ستاید نیاز انسان به زیبایی سبب شده است که از دیرباز به آفرینش های طرح های بدیع و روح افزا دست بزند و محیط زندگی خود را با آنها تزیین کند طرح های تزیینی از جمله هنرهای اصیل و زنده انسان است که سابقه ای بس طولانی دارد طرح هایی بر روی سفالهای  ظریف باستانی ازجمله سفال و بشقاب های سفالین است .

به قول یکی از پژوهشگران هنرهای باستانی نقش های ظروف سفالی دوران کهن را باید نخستین کتاب جهان دانست هنگامی که به بررسی طرح های تزیینی در فرهنگ های مختلف جهان می پردازیم از شباهت بین آنها و تأثیر آنها بر یکدیگر دچار شگفتی می شویم.
هنرهایی هر سرزمین را با توجه به هنرهای تزیینی آن سرزمین می توان شناخت طرح های تزیینی اولیه شامل نوار های پهن هاشوردار خطوط متواضع مربع و امروزه باتوجه به نیاز انسان مدرن و نوگرآ  خلق آثاری ماندگار بروی بشقاب های دیوارکوب را تقدیم حضورتان میکنیم.

خلق فرم و فضای خواص بارنگهای سنتی و مزین بخط نستعلیق  بر صفحه این بشقابهای دیوارکوب، هنری است ماندگار، از آنجاییکه هنر، خود نوعی معرفت است چراکه هنرمند از نظری که به عالم هستی دارد همواره در صدد کشف و ظهور و بروز مراتبی از پدیده‌های آن است و انگار هر یک از این بشقاب ها ما را در نوری راهنمایی می‌کند که از آیینه جان هنرمند برصفحه خشک و خشتی بی روح تابیده اند هر یک از این بشقاب های دیوارکوب که نشانی از آیینگی عالم نورانیت الهی است.

هرکه دارد روی خوب با  نظام طالب آینه باشد و السلام ( مولانا )   کار بر روی بشقاب های دیوارکوب  راه و روش خاص خود را یافته است گاه رنگ ها به صورت سمبلیک به کار برده شده اند که سیر و سلوک در منازل و مقامات و معنوی را در خود نشان می دهد از فرم وفضایی که  در قالب درونی  بشقابها بصورت دوار  و پیچیده در رنگ بکار رفته   نشان از  مظهر چهار رکن عرفانی یعنی : شریعت طریقت حقیقت و معرفت  دارد.

 

 قلمدان رومیزی طرح خاتم

همیشه پشت میز کار و تمرین، مهمترین فضایی است که هنرمند وقت زیادی را در آنجا صرف می کند. معمولا برای این که همه انواع قلم ها و ابزار و لوازمتان در دسترستان باشد بهتر است از قلمدان رومیزی استفاده کنید و البته که چنین نوع قلمدانی چون همیشه در دسترس و در دید شماست بهتر است از زیبایی بالایی برخوردار باشد. هر هنرمند خوشنویس نیاز مند یک میز کار زیبا است .قلمدان رومیزی خاتم علاوه بر زیبا نشان دادن میز یک هنرمند به او کمک می کند تا قلم های خود را در دسترس داشته باشد ودر عین زیبایی محیط کار مرتبی داشته باشد. قلمدان رومیزی خاتم کاری نوعی از این جاقلمی های رومیزی است که بسیار نرم و ظریف نقش هایی چشم نواز را کنار یکدیگر رقم میزند که با دقت کردن در انها به عظمت و بزرگی و زیبایی این هنر پی خواهید برد و چشم هر هنرمند و هنردوستی را به خود مشغول می کند.

 

ماژیک

ماژیک ها در رشته های هنری کاربردهای بسیار زیادی دارند به همین علت دارای رنگ بندی بالا و متنوع و همچنین نوک های قابل انعطاف که هنرمند میتواند تصاویر و حرکت های مختلفی را خلق کند و همچنین قابلیت کشیدن خط هایی یکنواخت بدون کم و زیاد شدن شدت رنگ باعث میشود که بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی باشند. هنرمندان همواره برای تهیه ماژیک های نقاشیخط و کالیگرافی با مشکلاتی مواجه هستند که تنوع رنگی بسیار، انتخاب و خرید را سخت تر میکند. همچنین نوک ماژیک ها 2 نوع سرگرد و سرتخت دارند که در مصارف مختلف کاربرد دارند. این ماژیک دارای بدنه پلاستیکی بوده و بسیار با آناتومی بدن و دست هماهنگ میباشد همین امر باعث شده با کار طولانی مدت دست خسته نشود.

 

دوات

خوشنویسی یکی از هنر های پرطرفدار بوده است که در بین ایرانیان محبوبیت بیشتری دارد. ابزار خوشنویسی از مهم ترین گزینه ها برای خلق یک اثر مطلوب می باشد و وجود ابزار خوب مشوق هنرمند در ادامه کار و پیشرفت او می باشد. برای خوشنویسی ابزاری همچون خودنویس، قلم نی، مرکب، دوات، لیقه، مسطره، قط زن و … نیاز است که هر کدام با توجه به نوع کار هنرمند انتخاب می شوند. حال ما به معرفی یکی از پرکاربردترین این وسایل یعنی دوات می پردازیم که امروزه در انواع مختلفی در بازار عرضه می شوند. و از مهم ترین ویژگی های آنها جنس خوب و طرح دار بودنشان می باشد.

ویژگی های دوات این دوات از بهترین نمونه دوات های موجود جهت نگهداری مرکب و لیقه است و علاوه بر کیفیت بالا دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه میباشد. همانطور که می دانید یکی از مشکلات اکثر هنرمندان خوشنویسی با دوات ها و ظروف مرکب دان ،آب بندی نبودن درب آنهاست به نوعی که در جابجایی و یا افتادن، مرکب درون ظرف نشت کرده و محیط اطراف را کثیف می کند، از دیگر ویژگی های خوب این دواتها می توان به درب آب بندی شده اشاره کرد که از ریختن مرکب جلوگیری می کند و همچنین می توانید زمان زیادی بدون کپک زدن مرکب خود را درون دوات نگهداری کنید و آسیب نبیند.

 

 قط زن

قط زن یکی از ابزار و وسایل مورد نیاز هر خوشنویس می باشد که کیفیت آن بسیار مهم است و همواره خوشنویسان در انتخاب قط زن خوشنویسی کیفیت مناسب می کوشیده اند. قطع زن به واسطه ارتباط مستقیمی که با چاقوی قلمتراشی دارد باید از مواد خاصی انتخاب گردد تا در هنگام قطع سر قلم تیغه چاقو آسیب نبیند و از طرفی سر قلم نیز به درستی تراشیده شود.

قط زنی مناسب است که سطح محدب داشته و زمانی که تیغه قلم تراش با آن برخورد می کند انعطاف پذیر باشد و باعث آسیب رساندن به تیغه قلم تراش نگردد. قط زن باید دارای سطح محدب و رویه سخت و در عین حال انعطاف پذیر برای تیغه قلم تراش باشد و همچنین برای پرداخت نهایی قلم سمباده نرمی در پشت قط زن تعبیه شده باشد.

 

 قلمدان و جا مدادی

کیف قلمدان از نمونه کیف هایی است که با داشتن طرح جامدادی علاوه بر استفاده هنرمندان جهت قرار دادن ابزار خوشنویسی ( قلم، دوات، مرکب ،چاقوی خوشنویسی ) قابل استفاده برای دانش آموزان، دانشجویان و … نیز می باشد. علاوه بر کاربرد هنری، خانم ها نیز می توانند به عنوان یک کیف آرایشی از آن استفاده کنند. از دیگر ویژگی های خوب این محصول سبک بودن آن است که امکان حمل آسان را برای شما فراهم می کند. در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت اگر می خواهید کیفی سبک و پرکاربرد همراه با قیمت مناسب و مقرون به صرفه داشته باشید این کیف قلمدان بهترین پیشنهاد برای شما است زیرا این کیف با داشتن طول و فضای مناسب این امکان را برای شما فراهم می کند تا هر ابزاری را بتوانید به راحتی در آن نگهداری کنید و با داشتن وزنی سبک در هر مکانی همراه خود داشته باشید.

 

دوره آموزش نقاشی به صورت رایگان هم مشاهده نمائید

امتیاز خود را ثبت کنید