به نظر شما چه فرقی بین انواع لوگو و آرم وجود دارد؟ تا به حال درباره آرم یا نشانه اعتماد سایت ها شنیده اید؟ حاوی یک تصویر گرافیکی است همراه با عبارت نماد اعتماد الکترونیکی که در زیر آن درج می شود. سایت هایی که این نشانه یا آرم را دارند از نظر مراجع ذی ربط میتوانند در فضای مجازی فعالیت قانونی داشته باشند. این نشانه برای سایت ها به اندازه حق امضا و مهر رئیس شرکت مهم و حیاتی است. از سوی دیگر لوگو، سخنگوی هویت و موجودیت حقیقی هر استارت آپ و کسب و کار است. میتوانید با طراحی لوگو اسم یا ترکیبی هدف اصلی شرکت و کسب و کارتان را به گوش سایرین برسانید. در این پست خط و قلم قصد داریم انواع لوگو و تعرفه های مربوط به طراحی آن را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

چند لوگوی استاندارد داریم؟ تفاوت آن ها در چیست؟

صاحبان کسب و کار و شرکت ها در گام های اولیه راه اندازی، به دنبال راهی برای معرفی خود در جامعه و میان مخاطب ها هستند. لوگو دقیقا همان مسیری است که میتواند برای شناخته شدن به شما کمک کند. یکی از دغدغه های اصلی انتخاب نوع لوگو و آرمی است که کاربر یا مشتری با دیدن آن درباره شما اطلاعاتی کسب کند. به طور کلی انواع لوگو استاندارد را میتوان در 3 طیف تقسیم بندی کرد:

1- لوگوی آیکون یا تصویری

آیکون انتخابی ساده، جسورانه و به یاد ماندنی است. این نوع لوگو راه فوق العاده ای برای بیان ایده ها و احساسات تجاری شما است. آرم های نمادین تلاش می کنند تا با شیوه های بازاریابی و جذب بصری مخاطب توضیح دهند که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید ولی آیکون یک شیوه شیک و موثر برای ساده سازی پیام نام تجاری است. بسیاری از کسب و کارها پس از تاسیس و شناخته شدن از آرم های نمادین استفاده می کنند. آرم های شرکت اپل، نایک و مایکروسافت از بارزترین این نمونه ها هستند.

2- طراحی لوگو اسم (تایپوگرافی)

در انواع لوگو اسم تنها از حروف برای نمایش استفاده می شود و فاقد هر گونه تصویر یا شماتیک گرافیکی است. در طراحی لوگو اسم از ضخیم نویسی برای نشان دادن قدرت و تاثیرگذاری، نشانه گذاری برای بیان سرعت و حرکت رو به جلو استفاده می شود. همچنین به کارگیری سبک های دست نویس حسی از توجه و دلگرمی را در مخاطب های برند ایجاد می کند. لوگوهای شرکت کوکاکولا، دیزنی و گوگل از این دست هستند. البته در طراحی لوگو اسم (Wordmark) به جای کلمه میتوان از حروف (Lettermark) هم استفاده کرد. در این حالت طول لوگو کمتر است مانند لوگوهای متعلق به شرکت جنرال الکتریک،IBM و هیولت پاکارد یا همان شرکت لپ تاپ های معروف hp.

3- انواع لوگو ترکیبی

این سبک قدرتمند از دو راهکار ارائه مفهوم یعنی خط و تصویر استفاده می کند. در صورتی که ترکیبی خلاقانه از این لوگو را برای معرفی شرکت و برند خود انتخاب کنید نیمی از راه را برای جذب مخاطب و ماندگاری در ذهن مشتریان طی کرده اید. لوگو شرکت های ایرانی اغلب از نوع ترکیبی هستند. حتی در برندهای تجاری مشهور چون KFC، جگوار و آدیداس نیز میتوان استفاده از این نوع لوگو را دید.

نظرات و پیشنهادات

یک لوگوی موفق بدون هیچ کلامی و به سرعت، قابل تشخیص است. نگاه مخاطب را جذب کرده و تا مدت ها در ذهن او ثبت می شود. بعد از انتخاب نوع لوگو باید رنگ مناسب آن را انتخاب کنید. اگر برای ثبت و طراحی لوگو شرکت و انتخاب رنگ آن مردد هستید، خوب است نگاهی به نمونه طراحی لوگو تیم خط و قلم بیاندازید. تیم خط و قلم با تسلط بر شیوه های نگارش دست خط و خوشنویسی میتواند ترکیبی زیبا و چشم نواز از طراحی لوگو با اسم فارسی و انگلیسی را برایتان انجام دهد. در ادامه میتوانید قیمت طراحی لوگو تیم خط و قلم را مشاهده کنید.

شما به عنوان صاحب یک استارت آپ و شرکتی ایرانی کدام یک از انواع لوگو را انتخاب می کنید؟ دلایل انتخاب خودتان را در بخش نظرات سایت با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز خود را ثبت کنید