تفاوت خط زن و مرد

تفاوت خط یکی دیگر از وجوه تمایز افراد است. تا کنون فکر کرده اید که دست خط زن و مرد چه شباهت ها و تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ حتما تا انتها این مطلب را مطالعه نمائید .

تفاوت خط یکی دیگر از وجوه تمایز افراد است. تا کنون فکر کرده اید که دست خط زن و مرد چه شباهت ها و تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ در این پست قصد داریم برخی از ویژگی های یک دستخط مردانه و تفاوت آن با رسم الخط های زنانه را بیان کنیم. با ما همراه باشید.
​​​
تفاوت خط از واقعیت تا تخیل
دست خط افراد مثل امضا دارای یک جنبه هویتی و روانشناختی است. هویتی که از ذات افراد نشأت می گیرد. پس جای تعجبی وجود ندارد که در دست نوشته های گوناگون با این تفاوت خط مواجه می شویم. سبک های دست خط را میتوان مانند اثر انگشت منحصر به فرد دانست. با این حال روندی برای تشخیص سبک های مختلف دست خط وجود دارد. سازو کاری که کمک میکند تا تفاوت خط بین دست نوشته های زنان و مردان قابل شناسایی باشد. به طور میانگین مردان و زنان تمایل دارند تا با دست خط های گوناگونی بنویسند. شاید این گوناگونی بیشتر از طبیعت به شیوه های پرورش آنها مرتبط باشد ولی به هر حال واقعیتی انکار ناپذیر است.
شمار تفاوت خط در جهان به سمت بینهایت میل می کند و عوامل زیادی نظیر شخصیت بر سبک نوشتاری افراد موثر است. به این معنی که دست خط افراد ارائه ای از حقیقت وجودی شان و موجودیتی یکتا است. این را میتوان دلیل محکمی برای استفاده از روش های قانونی مختلف به منظور شناسایی تفاوت خط و امضای افراد در دادگاه ها دانست.
آیا راهی برای شناخت تفاوت خط مردانه و زنانه وجود دارد؟ چطور به آن پی ببریم؟ نظریه های مختلفی پیرامون این تفکر وجود دارد ولی نتیجه بیانگر این واقعیت است که زنان علاقه بیشتری به کند نوشتن دارند، اغلب حروف و کلمات را بزرگتر مینویسند و همچنین توجه شان به جزئیات، در دست خط آن ها قابل مشاهده است.

 

چطور دستخط مردانه داشته باشیم
– به نمونه هایی از دستخط مردان نگاه کرده و از روی آن کپی کنید. رونویسی از روی یک سبک دست خط ساده ترین راه برای یادگیری آن است. برای شروع از پدر یا برادر خود یک نمونه دست خط دریافت کنید. به شباهت ها و تفاوت های میان آن ها دقت کنید. در پست های قبلی خط و قلم برخی از پارامترهای تفاوت خط را معرفی کردیم. پیشنهاد می شود پست روش های آنالیز دست خط را مطالعه کنید.
– یکی از دلایلی که دستخط مردان را از دست خط زنان متمایز میکند، فشار بیشتری است که در حین نوشتن به قلم می آوردند. یعنی به جای استفاده از بازو در نوشتن بیشتر از قدرت انگشتان خود استفاده میکنند.
– دستخط مردانه از انحنای کمتری برخوردار است. افزودن منحنی انتهایی حروفی نظیر «ر، و، ژ، ز» یا کشدار نوشتن «ب،ت،ث،پ» نشانه ای از دست خط زنانه است. برای دستخط مردانه از افزودن جزئیات به صورت نوشتاری کلمات اجتناب کنید. به عنوان مثال: حرف «آ» را مورب ننویسید و برای حرف «ن» از انحنای به سمت داخل استفاده نکنید.
– دستخط مردان دارای فضای خالی کمتری بین حروف و کلمات است و نقطه ها با فاصله کمی از حروف درج می شوند.
– از مورب نوشتن پرهیز کنید. از اصول ساده نویسی پیروی کنید. به این ترتیب دست خط شما ضمن آراستگی و نظم قابلیت خوانایی بالاتری خواهد داشت.
– قلم های تک رنگ را شاید بتوان یکی از بارزترین ویژگی های دستخط مردان به شمار آورد. بر عکس برخی از زنان که به استفاده از رنگ های مختلف در نگارش علاقه بیشتری نشان می دهند. البته این پارامتر را میتوان یکی از جنبه های زیبا شناختی و روحیات زنانه دانست که

با خواندن این جملات به فکر فرو رفتید و دوست دارید، دست نویس های خودتان را تعیین جنسیت کنید؟ ساده است یک برگ کاغذ و قلم بردارید و از یک جمله که شامل بیشترین حروف الفبایی است چند باری بنویسید. در راستای تمرین برای داشتن دست خطی مردانه، پیشنهاد می شود تا راهکارهای بهبود دست خط را نیز مطالعه کنید.

سخن آخر
اشاره به تفاوت خط با بیان عباراتی مانند دست خط دخترانه یا دست خط مردانه بیشتر از اینکه جزو طبیعت افراد باشد به شیوه های تفکر و تربیتی آن ها وابسته است. با این حال بررسی های مربوط به تفاوت خط حاکی از این است که به طور کلی دست خط مردان اغلب فارغ از پیچیدگی است. در این متن سعی شد برخی از مهمترین ویژگی های دستخط مردانه بیان شود. شما نیز میتوانید نظرات خود را در مورد شیوه های شناسایی تفاوت خط در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)