سوال «چگونه امضا کنیم؟» میتواند از زبان یک نوجوان شنیده شود و یا یک فرد بزرگسال. اما به نظرتان جای تعجب ندارد که یک فرد بزرگسال به دنبال ساخت امضا باشد؟ یا بهتر بگوییم تعویض امضا؟! چه سنی برای ساختن امضا مناسب است؟ چطور این کار را انجام دهیم؟ ساخت و طراحی امضا چه فایده ای دارد؟ در این مطلب به مجموعه این سوالات پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید.

چرا ساخت امضای زیبا مهم است؟

بخشی که به محتویات یک سند نوشتاری ارزش و اعتبار می بخشد، مربوط به امضای آن است. یک امضا علامت و نشانه ای از تایید، پذیرش، تعهد و اطلاع فرد از مفاهیمی است که در سند درج می شود. منظور ما از سند لزوما بنجاق ملک و املاک یا اسناد بانکی نیست. امضای یک معلم پایین دفتر مشق یا حتی امضای یک دانش آموز نوجوان پایین تعهدی که به والدین خود برای خوب درس خواندن می دهد نیز به اندازه همان اسناد فوق ارزشمند و مهم هستند.

«چطور امضا کنیم؟»؛ اگر در مرورگر گوگل کلمه امضا را جستجو کنید به مجموعه ای از این سوالات و نمونه های مشابه برخورد می کنید که اغلب با ادبیات یک نوجوان نوشته شده اند. چرا راه دور می روید؛ اگر فرزند نوجوانی در خانه یا خانواده دارید از او سوال کنید. ساخت امضا یکی از دغدغه های نوجوانان برای ورود به اجتماع و نشان دادن چهره ای مسئولیت پذیر از خود است.

اکثر والدین خودشان زمانی این بحران و برزخ بین کودکی و نوجوانی را تجربه کرده اند. می خواهید اثبات کنید که بزرگ شده اید و توانایی پذیرش نقش ها و مسئولیت های مهم تری را دارید. پیش خود فکر می کنید؛ فقط گفتن اینکه بزرگ شده اید کافی نیست باید راهی برای اثبات حرف داشت. به دنبال یک نشانه می گردید و اولین نشانه را می توان در ساخت امضای خوب یافت. اما داشتن یک امضای زیبا و مناسب برای یک نوجوان چه کاربرد و فایده ای دارد؟

5 مزیت ساخت امضای خوب از زمان نوجوانی

زمان نوجوانی خود را به خاطر بیاورید؛ چطور یک امضا ساختید؟ بی شک همه ما در زمان نوجوانی ساعت ها برگه های سفید را با امضاهایی شبیه امضای پدر و مادرمان یا امضاهای دایره ای سیاه کرده ایم تا بالاخره یک امضا از میان آن ها در آمده. هنوز هم افرادی هستند که بعد از سالهای زیاد و در سنین بزرگسالی به فکر عوض کردن امضای خود می افتند.

یکی از مهمترین دلایل برای تعویض امضا در بزرگسالی را میتوان در سادگی و عدم وجود فاکتورهای خلاقانه در امضای فعلی نام برد. به این ترتیب با امضاهایی مواجه می شویم که تنها در چند خط اضافه با همدیگر تفاوت دارند. این سادگی کودکانه امضاها گاهی زمینه جعل امضا آن را نیز فراهم می کند. ضمن اینکه عوض کردن امضا در سنین بزرگسالی مشکلات خاص خودش را دارد.

در صورتی که در سنین برای خود امضایی مناسب طراحی کنید؛ دارای 5 مزیت است:

1. در اختیار داشتن امضایی ساده و منحصر به فرد: ساخت امضا زیبا و مناسب از سن نوجوانی این قابلیت را دارد که با یک نشانه و علامت مختص خود وارد جامعه می شوید. ضمن اینکه چون طراحی آن به صورت اصولی و درست انجام شده نیازی به تعویض آن در بزرگسالی و مواجه با مشکلات مختلف آن نیز نخواهید داشت.

2. کسب تسلط روی امضا: شاید تعداد دفعاتی که نوجوان از امضای خود به صورت مستند استفاده می کند اندک باشند ولی این یک مزیت است که زمان کافی برای خوی گرفتن با امضای جدید، تمرین و کسب تسلط کافی روی آن را در اختیار خواهد داشت.

3. ثبات امضا در بزرگسالی: دیگر نیازی نیست به دلیل سادگی و غیر قابل استفاده بودن امضا، آن را در سنین بزرگسالی تعویض و جایگزین کند.

4. افزایش اعتماد به نفس نوجوان: نوجوانی دوره حساسی از زندگی است و افرادی که فرزند نوجوان دارند به خوبی میدانند که باید روحیه و شخصیت فزرندشان به نحوی در این دوره به بلوغ برسد که توانایی پذیرش مسئولیت و گرفتن تصمیمات مهم را در آینده ای نه چندان دور داشته باشند. نوجوانی که یک امضای خوب دارد در میان هم سن و سالان خود از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار است و تلاش می کند تا بیشتر از گذشته روی حرف ها و قول های خود پایند باشد.

5. تعهد و مسئولیت پذیری: امضا یک نشانه از تعهد و مسئولیت پذیری است. درج امضا روی یک برگه سفید هم به آن برگه ارزش و اعتبار می بخشد. چطور انتظار دارید احساس تعهد و پایبندی به عهد را در نوجوان خود تقویت کنید در حالی که او هیچ نشانه ای برای تایید و اعتبار بخشی به هویت وجودی خود در اختیار ندارد؟!

ساخت امضا زیبا و مناسب برای فرزند خود را از سنین نوجوانی آغاز کنید و اجازه دهید فرزند دلبندتان در سنین بزرگسالی از مزایای آن بهره مند شود. تیم طراحی امضا خط و قلم شما را در این مسیر همراهی می کند. یکی از خدمات طراحی امضا خط و قلم ارائه ویدئوی آموزشی امضا برای یادگیری بهتر نوجوانان است. به این ترتیب نوجوان میتواند به سادگی و هر چه سریع تر امضای جدید خود را یاد گرفته و آن استفاده نماید.

نظرات و پیشنهادات

ساخت امضا جدا از جنبه اعتباربخشی آن یک نماد هویتی از شخصیت افراد است. نوجوانی سنین رشد و بلوغ است، پس ساخت امضای زیبا در این دوره از زندگی مهر تاییدی بر مقبولیت هویت و شخصیت او به شمار می رود. این باورپذیری از دل خانواده آغاز شده و در نهایت به جامعه پیرامون او گسترش می یابد. در این پست سعی شد برخی از مزیت های ساخت امضا در دوره نوجوانی بیان شود. شما نیز می توانید پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه ساخت امضا را در بخش نظرات سایت با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز خود را ثبت کنید