امضاها، به خصوص توسط افرادی که شهرت تاریخی یا جهانی دارند می تواند واقعا ارزشمند باشد. هواداران به سمت بازیگران مورد علاقه خود با یک خودکار و و کاغذ هجوم می آورند به این امید که بت آرزوهای آن ها نظری کرده و امضای ارزشمند خود را روی هر سطح یا چیزی که هواداران به آن ها می دهند بگذارند. امضاهای چهره های ورزشی، سیاسی، دانشمندان معروف و حتی قانون شکنان نیز از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار است به خصوص اگر آن ها بروی چیزی امضا کنند که اهمیت زیادی برای صنایع، جامعه و در مقیاس بزرگ برای دنیا دارد.

در این جا 10 مورد از گران ترین امضا های افراد مشهور را در سرتاسر دنیا بررسی می شود 10- روزنامه جان اف کندی: 39000 دلار

چه کسی فکر می کرد که یک صفحه قدیمی از یک روزنامه می تواند ارزش تقریبی 40000 دلارداشته باشد؟ خوب، اگر رییس جمهور سابق،جان اف کندی امضای خود را بر روی آن دو ساعت قبل از ترور خود گذاشته باشد چطور؟ در 22 نوامبر 1963 میلادی، یک زن به رییس جمهور نزدیک شده و از او خواست تا صفحه اول دالاس مورنینگ نیوز را امضا کند که در آن عکس او و همسرش ژاکی کندی نقش بسته بود. این آخرین امضای کندی بود.

روزنامه جان اف کندی

9- امضای جسی جیمز: 52000 دلار

جسی جیمز به عنوان رابین هود ایالات متحده در قرن 19 محسوب می شد. همانند کماندار و شمشیر زن باستانی در فرهنگ عوام، جیمز ازثروتمندان دزدیده و به فقرا می بخشید. بعد از یک سری دزدی های موفق از 1866 تا 1876، باند راهزنان جیمز عملا نابود شد. در 3 اوریل 1882، وقتی جیمز و دوستان آماده می شدند تا سرقت دیگری بکنند، رابرت فورد از پشت به او شلیک کرده و جیمز را در دم کشت. فورا مشخص شد که فورد با دولت میسوری برای دستگیری یا کشتن جیمز همکاری می کرده است. تنها چیزی که جسی در طول عمر خود امضا کرده است یک عکس است. چون او یک یاغی بوده است، به ندرت چیزی را امضا می کرده است و از این روی امضای او اکنون ارزش زیادی برای جمع آوری کننده ها دارد.

امضای جسی جیمز

8-گیتار جیمی پیج: 73000 دلار

هر چیزی که یک نوازنده امضا می کند می تواند بسیار ارزشمند باشد به خصوص اگر این نوازنده به موفقیت های تجاری و مهم زیادی در حرفه خود رسیده باشد. همین امر در مورد نوازنده گیتار جیمی پیج نیز صدق می کند که به راه اندازی زپلین به عنوان یکی ازبزرگ ترینباندهای راک در 1970 میلادی کمک کرد و وقتی که مدل1963 Gibson EDS-1275 با امضای پیج برای فروش گذاشته شد، هر یک از طرفداران موسیقی با دیدن آن دیوانه می شدند. حتی بعد از 50 سال، این گیتار هنوز کار می کند و روز به روز بر ارزش آن می افزاید.

گیتار جیمی پیج

7-عکس البرت انیشیتن: 75000 دلار

دانشمندان، به خصوص کسی نظیر البرت انیشتین، هاله ای جدی از دانش را ایجاد می کنند که دیدگاه آن ها رادر مورد علم و جهانی که در آن زندگی می کنیم تشدید می کند. از این روی وقتی انیشیتن زبان خود را هنگام عکس برداری بیرون می آورد، به آسانی تبدیل به یکی از تصاویر نمادین در سرتاسر دنیا می شود. انشتین درخواست چند کپی از عکس خودش را کرد ولی تنها چند مورد را امضا کرد. جاعلان سعی می کردند تا با فروش عکس های شبیه با عکس با امضای اصلی پول زیادی به جیب بزنند. با این حال یک تصویر با امضای اصلی انیشیتن رونمایی شده و به مبلغ 75000 دلار فروخته شد.

عکس البرت انیشیتن

6- بیسبالجو دیماگو و مارلین: 191200 دلار

جو دیماگو و ماریلن مور در زمان خود سوپراستارهایی بودند و دیماگیو خدای بیسبال بوده و مونر یک ورزشکار مطلوب آمریکایی بود. طبیعی بود که قدرت آن ها روز به روز بعد از ازدواج آن ها افزایش پیدا کند. از این روی وقتی هر دو بیسبال را امضا کردند نه تنها آن را تبدیل به یکی از گران قیمت ترین بیسبال های دنیا کردند، حتی وقتی که در 2006 فروخته شد گران قیمت ترین در دنیا بود. اگرچه این رکورد در 2012 شکسته شد.

بیسبالجو دیماگو و مارلین

5-قرار داد جیمی هنریکس: 200000 دلار

قراردادها گفته می شود که توسط همه طرفین امضا شده و دارای مفاد و ملزوماتی می باشند که برای همه شرکت ها یا افراد اهمیت دارد. ولی جیمی هنریکس، به عنوان یکی از نوازنده های زمان خود که از این دنیا هم زود رفت در 15 اکتبر 1965 قرار داد را امضا کرد. 1 درصداز حق امتیاز براییکی از بزرگ ترین گیتاریست های دنیا معامله خوبی نبود. هنریگس زنده نماند تا ببیند که قرار داد او در یک مزایده به 200000 دلار فروخته شد.

4-بیسبال بیب رات: 388375 دلار

بیت رات، اسطوره بیسبال بوده و هر چیزی که حاوی امضای او باشد، اندازه طلا ارزش دارد. از این روی وقتی که یک بیسبال از 1927 دارای امضای رات در 2012 به مزایده گذاشته شد، خریداران بر سر آن بحث کردند تا مبلغ آن به 388375 دلار رسید.

بیسبال بیب رات

3-امضای قاتل جان لنون:525000 دلار

در 8 دسامبر 1980 میلادی، جان لنون توسط مارک چاپمن مورد چهار بار اصابت گلوله قرار گرفت. 5 ساعت قبل، چاپمن وقتی که لنون از در خانه خارج می شد نزدیک او شده و از او خواست تا کپی عکس لنون دابل LP را امضا کند. آلبوم امضا شده سریعا تبدیل به یک مدرکی هنکام محاکمه قاتل شد که به موجب آن چاپمن محکوم به حبس مادام العمر شد.

2- اعلامیه آزادی بردگان لینکلن:3.7 میلیون دلار رییس جمهور ابراهام لینکلن، مجموع 48 نسخه از اعلامیه آزادی بردگان را در 1864 امضا کرد. از این تعداد، تنها 26 باقی ماندند. بسیاری از آن ها در موزه ها و دانشگاه ها به نمایش درآمدند در حالی که سایرین توسط شهروندان و سیاست مداران نگه داری می شوند. در 2010، یکی ازنسحه های رو نمایی شده درمزایده به مبلغ 3.7 میلیون دلار فروخته شد که گران ترین سندی بود که امضای لینکلن را داشت.

اعلامیه آزادی بردگان لینکلن

1-مصوبات کنگره جرج واشنگتن: 9.8 میلیون دلار

یکی از ارزشمند ترین اسناد در تاریخ آمریکا، مصوبات کنگره بود که نسخه ای از قانون اساسی، منشور حقوقی اولین کنگره است که اولین صفحه آن به امضای جرج واشنگتن رسیده است. در 2012، ساتبی کتاب را به مزایده گذاشته و خریداران بوکوات فورا قیمت کتاب را 9.8 میلیون دلار اعلام کرد. مزایده بیش از 5 دقیقه طول کشید. بوکات که رجنت هیئت مدیره مانت انجمن ورنون خانمها محسوب می شد، کتاب را در کتابخانه رییس جمهور قرار داد

مصوبات کنگره جرج واشنگتن

سفارش طراحی امضا | همراه با فیلم آموزشی

4.5/5 - (6 امتیاز)