مفهوم امضا در واقع چیزی بالاتر از یک ابراز هویت و اثبات وجود نیست و این 2 اصل تنها با نوشتن نام و نام خانوادگی فرد به وجود می آید.

یکی از جرائمی که در حال حاضر در کشور بسیار زیاد صورت می‌ گیرد و به نظر ساده و پیش پا افتاده است، جعل امضاء و مدارک است. برخی از سود جویان و فرصت‌ طلبان در جامعه از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌ کنند و گاهی از نتایج عمل خود و جرایم آن آگاه نیستند، بنابراین آگاه ‌سازی و فرهنگ ‌سازی در این خصوص می‌ تواند کمک بسیار بزرگی به جامعه و افراد و کاهش وقوع جرم باشد.

در این پست درباره مباحث قانونی جعل امضا و اهمیت داشتن امضایی منحصر بفرد و غیر قابل جعل بیشتر صحبت میکنیم.

توصیه خط و قلم به شما ایناست که این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

جعل امضا

 

امضا در زندگی روزمره دارای کابرد های فروانی می باشد و بدون آن بسیاری از امور با خلل مواجه می شود. هر فردی دارای یک امضای کاملا شخصی است که برای جلوگیری از جعل و سو استفاده امضای هر فرد باید منحصر به فرد باشد اما گاهی همین امضا ها از سوی افراد جاعل  مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

روابط افرادی که در یک جامعه هستند، علاوه بر قراردادهایی که با هم منعقد می‌کنند؛ مبتنی بر اعتمادی است که طرفین به یکدیگر دارند و در بسیاری موارد همین اعتماد به یکدیگر، سبب کاهش دقت و نکته ‌سنجی آنان در نوع رفتاری است که با طرف مقابل دارند. سوء استفاده از اعتماد افراد و خیانت به این اعتماد در هر جامعه‌ای ناپسند و مذموم است و البته بسیاری از این سوء استفاده ‌ها ممنوع بوده و جنبه کیفری و جرم به خود گرفته است.

در قانون مجازات اسلامی کلمه جعل همراه با کلمه تزویر ذکر شده و در تعریف آن آمده است که «جعل و تزویر عبارت اند از: ساختن نوشته یا سند یا ساختن مُهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیر رسمی، خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدم یا تأخیرِ تاریخِ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته های به نوشته دیگر یا به کار بردن مُهرِ دیگری بدون اجازة صاحب آن و نظایر اینها به قصد تقلب.»

بر اساس این گزارشات و تحقیقات انجام شده، طبق ماده ۵۳۶ قانون مجازات اسلامی اگر فردی در اسناد و نوشته ‌های غیر رسمی جعل کند و با آگاهی از جعلی بودن، آن ‌ها را مورد استفاده قرار دهد به حبس از ۶ ماه تا 2 سال و به پرداخت جزای نقدی تا ۱۲ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

 

روش های تشخیص جعل امضا

تشخیص این که امضای سند یا نوشته ای، واقعی یا جعلی است همیشه کار آسانی نیست و هر شخصی نمی تواند به قطع بگوید امضا جعل شده است یا خیر.

کارشناسان خط و امضا می توانند امضاهای جعلی را به راحتی تشخیص دهند. آن ها این کار را با استفاده از روش هایی مثل مقدار فشاری که بر قلم وارد می شود، جهت حرکت قلم یا دست، نوع مرکب خودکار یا قلم، تطبیق شکستگی های خط و یا امضایی ادعایی با امضا و خط اصلی، تقدم یا تاخر امضا نسبت به نوشته، نو یا کهنه بودن قلم و … انجام دهند و این کار در اکثر موارد با کمترین میزان خطا انجام خواهد شد.

 

تشخیص جعل امضا

 

امضاهای ساده و بی آلایش به راحتی قابل شبیه سازی اند و هیچ امنیتی ندارد اما شاید فکر کنید یک امضای شلوغ و پر خطوط این امنیت را برای شما تامین کند. اما اینطور نیست، امضای امن، امضایی ست که در عین سادگی و زیبایی و شیک بودن دارای علامت های مخصوصی باشد که فقط صاحب امضا از آن خبر دارد. ریزه کاری هایی که اگر رعایت نشود اصالت امضا مورد تایید قرار نخواهد گرفت. علایم ظریفی که جاعلان قادر به شبیه سازی آن نیستند چون از آن بی خبرند.

طراحی چنین امضایی نیاز به تخصص ویژه ای دارد و باید به افراد متخصص سپرده شود. متخصصین با تجربه ای که سابقه بلند مدت داشته باشند.

بخش زیادی از مشتریانی که برای طراحی امضا با آموزشگاه خط و قلم آشنا میشوند دغدغه مشابهی دارند و میخواهند امضایی داشته باشند که در کنار زیبایی و ظرافت و شیک بودن، غیر قابل جعل نیز باشد و امنیت بالایی داشته باشد. آموزشگاه خط و قلم با تجارب خود در کنار شماست تا به شما کمک کند امضایی غیر قابل جعل  و در عین حال زیبا و خاص و ساده و ظریف داشته باشید.

 

خدمات ارزنده و در نوع خود بی نظیر طراحی امضای خط و قلم نیز هواداران بی شماری داشته و براساس شخصیت و ویژگی افراد و همچنین سلایق فردی، نمونه امضا با شکلی خاص و متفاوت طراحی می نماید .

برای سفارش طراحی امضا روی لینک زیر کلیک کنید

سفارش طراحی امضا

 

 

سخن آخر

اگر به دنبال تغییر هستید، از امضای فعلی خودتان راضی نیستید، رمزدار و غیرقابل جعل بودن امضا برایتان اهمیت دارد، میخواهید تاثیر بیشتری بر مخاطبانتان داشته باشید، نمودِ جایگاه اجتماعی و شخصیتتان در امضا برایتان اهمیت دارد، بخواهید امضایی به بهترین دوست، همسر، همکار و یا … هدیه کنید و یا به امضای فرزندتان اهمیت می دهید فقط کافیست با شماره های دفتر و یا پشتیبانی سایت ما ارتباط برقرار کنید و ادامه مسیر تغییر امضایتان را به ما بسپارید.

 

مطالب اخیر

 

تبلور هنر خوشنویسی در سیاه مشق

کاربرد خوشنویسی در تزئینات منزل

ارتباط خوشنویسی و ادبیات

امتیاز خود را ثبت کنید