طراحی امضا

همه ما به خوبی می دانیم که همه اعتبار یک سند، به امضایی است که در پایان آن قرار می گیرد. امضاها با وجود کوچک بودن بسیار هویت آفرین هستند و به شخصیت به جا مانده از شما اعتبار می بخشند. گاه طراحی امضا توسط خود شخص انجام میشود و گاها به دست طراح امضا .

همه افراد به طور میانگین هزینه های زیادی را در ماه صرف تفریحات مختلف از جمله رستوران، لباس خریدن و غیره می کنند. اما این ها تا به حال به این موضوع فکر نکردند که می توان برای بالا بردن شخصیت هم هزینه کرد. هزینه ای که فقط یک بار انجام می شود و برای همیشه قسمتی از شخصیت آن ها باقی می ماند و سبب قضاوت های حرفه ای و مثبت در رابطه با افراد می‌شود. منظور ما از صرف هزینه برای شخصیت راجع به طراحی امضا است.

وقتی امضای ما اصولی و با دقت طراحی شده باشد، می توانیم با خیال راحت همه جا امضا بزنیم. در ادامه با ما در «خط و قلم» همراه باشید تا به شما بگوییم که «چرا طراحی امضا مهم است؟» و با به آن توجه کرد.

طراحی امضا

به طور معمول بیشتر ما در طول روز مجبور می شویم اسناد و مدارک مختلفی را امضا کنیم. اسناد بانکی، رضایت نامه اردو برای فرزندمان، قراردادهای کاری، اسناد مالی و غیره جز معمول ترین چیزهایی که ما امضا می‌کنیم. اگر کمی دقت کنیم متوجه خواهیم شد که این روال به منظور انجام کارهای مختلف صورت می گیرد تا مدرکی باشد بر آن اسناد. البته اگر امضا شما زیبا و خاص باشد، سبب زینت بخشیدن به پایان این اسناد و مدارک می شود. به همین خاطر است که طراحی امضا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همه افراد این فرصت را دارند تا برای خود یک امضای منحصر به فرد داشته باشند.

امضای مدیریتی

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، امضا هر کسی نشان دهنده شخصیت اوست و زمانی که پای کاغذ و یا اسناد می رود، هویت فرد را پای آن اسناد به ثبت می رساند. امضای هر کس روحیات، شخصیت و هویت او را به مخاطب نشان می دهد و در هر شرایطی امضای زیبا و متفاوت می‌تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. در ضمن با توجه به جایگاه شغلی هر فرد، اهمیت امضا چند برابر می شود. یک امضای زیبا و منحصر به فرد می تواند یک عمر همراه زندگی فرد باشد.

در واقع امضا یک هویت شخصی است که در بیشتر مواقع قبل از آن که فرد حرفی بزند، در مکان های مختلف با آن شناخته می شود و یک نمایش بصری دست‌نویس از نام، نام خانوادگی، اسم شرکت و غیره است که برای تایید اسناد مختلف می توان از آن استفاده کرد. با امضای شیک و زیبا می توان روی مخاطبان تاثیر زیادی گذاشت و حس خوبی به آن ها منتقل کرد. به طورکلی داشتن یک امضای جذاب و زیبا خواسته هر فردی است که برای خود ارزش قائل است.

تکنیک اصلی امضا؛ سلیقه همراه با مهارت

این که امضای هر فرد طوری طراحی شده باشد که جذاب بوده و روی مخاطبان تاثیر بگذارد، مورد تحسین قرار می گیرد. البته انتخاب نوع امضای برای اشخاص مختلف متفاوت است و هر فردی می تواند با توجه به سلیقه و فعالیتی که دارد، برای خود امضا انتخاب کند. برای مثال افرادی که جایگاه مدیریتی و اداری دارند، ممکن است بیشتر امضاهای مفهومی مد نظرشان باشد.

این افراد اسناد زیادی را امضا می کنند که با جعل شدن امضایشان ممکن است موقعیت آن ها به خطر بیفتد. یا مثلا هنرمندان و کسانی که در عرصه هنری فعالیت می‌کنند باید امضا و اثر خود را پای کارشان بزنند و همین موضوع باعث می شود تا زیبایی امضا برایشان اهمیت زیادی داشته باشد.

کسانی که مدیر یک سازمان و یا ارگان هستند، علاقه دارند تا نوع امضایشان جذاب باشد تا شخصیت مدیریتی خود را به مخاطبان نشان دهند. به همین خاطر است که کارشناسان عرصه طراحی امضا اعتقاد دارند که امضای افراد با توجه به جایگاهی که دارند باید متفاوت باشد. در سال‌های اخیر سفارش طراحی امضا با اسم و ویژگی های استاندارد و اصولی، نیاز به کسب مهارت دارد. طراحان امضا در مجموعه خط و قلم بر طبق استاندارهایی که در زمینه سفارش، طراحی و ساخت امضا وجود دارد و همین طور با سلیقه و مهارتی که به صورت ذاتی در آن ها وجود دارد، کار طراحی امضا را انجام می دهند و قطعا مخاطبین هم از نتیجه کار راضی هستند.

امضای رسمی

نکات مهم در طراحی امضا

برای طراحی امضا باید به یک سری نکات مهم توجه کرد تا امضا منحصر به فرد باشد و کپی محسوب نشود. اول این که سعی کنید امضایی را انتخاب نمایید که با جایگاه شغلی و فعالیت شما هماهنگ باشد. همچنین طراحی امضا خود را به تیمی تخصصی و حرفه ای بسپارید تا بر طبق استانداردهای امضا به طراحی آن مشغول شوند. در ضمن علاوه بر حروف و نوشته ها در امضا، این امکان وجود دارد که از برخی اشکال و یا خطوط و منحنی ها نیز در امضا استفاده شود. این کار باعث می شود تا امضای شما شیک و جذاب باشد.

 

سفارش ساخت امضا برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که با مدرک و اسناد رسمی زیادی سروکار دارند مانند مدیران، روسا، صاحبان مشاغل، کارمندان ادارات دولتی، کارمندان شرکت های خصوصی و… نیاز دارند تا یک امضا شیک و باکلاس داشته باشند. همچنین مدیران و مسئولینی که در بیشتر مواقع در محل کار خود حاضر نیستند و و مهر و امضا آنان توسط مسئول دفتر انجام می‌شود هم لازم است تا یک امضا داشته باشند. در ضمن افرادی که امضا مشابه نمی توانند بزنند و یا دوست دارند امضایشان منحصر به فرد و خاص باشد، باید ساخت امضا را در دستور کار خود قرار دهند.

به همین خاطر است که ما به علاقمندان امضا پیشنهاد می کنیم تا به وبسایت خط و قلم مراجعه کرده و با ثبت درخواست خود، امضا مورد نظر خود را بر اساس نام، نام خانوادگی، شغل و یا هر چیزی که دوست دارند، دریافت نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با همکاران ما در واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

 

برای مشاهده نمونه امضاهای ما در یوتیوب پیشنهاد میکنم از لینک زیر استفاده نمائید .

امضاساز 

امتیاز خود را ثبت کنید