آموزش خوشنویسی

​ در زمانی که همه چیزمان شده بود قلم و چند دفتر، کنار استرس های درس خواندن و نوشتن، داشتن خط زیبا و خوانا، هنری بود که شاید تأثیر چشم گیری در نمرات ما و تشویق شدن از سوی والدین و معلم هایمان داشت.

بیشتر اوقات برای اینکه مشق هایمان زودتر تمام شود با بی حوصلگی و سریع تکالیف رو می نوشتیم و خوشحال از اینکه راحت شدیم اما مشق هایمان با دست خطهایمان سنجیده می شد و حتی اگر تکالیف کامل بود همیشه یه یادداشت ” خوش خط تر بنویس” کنار دفتر مشقمون خودنمایی می کرد.

دفتر انشاء ما تنها بیانگر واژه ها و جملات زیبا و پلی از ذهن و اندیشه ما به سوی ارتباط با دیگران نبود، دفتری بود که مخاطبش رو علاوه بر جملات، با خط خوانا و زیبا می تونست مسحور کند .

از این مرحله عبور کردیم و وارد دانشگاه شدیم، دیگر خبری از مشق،‌ املاء و انشاء نبود، کسی نبود که به دفاتر ما نظارت داشته باشه و ما رو برای خط بدمون سرزنش یا برای خط زیبامون تشویق کنه، ما بودیم و یه جزوه ی نصفه نیمه و شب امتحان… . جلسه آخر هر کلاس به دنبال کامل ترین و خوش خط ترین جزوه می گشتیم و بعد از کلی پرس و جو تمیزترین و خوش خط ترین جزوه ی کلاس رو پیدا میکردیم و چند نسخه واسه همه همکلاسی هایی که تعدادشون کم هم نبود کپی می کردیم یادش به خیر، شب امتحان چقدر دعا به جون نویسنده ی جزوه میکردیم… قبل از شروع امتحانات هم که استادها تأکید بر زیبا نویسی و تمیز بودن برگه ها و خودداری از نوشتن نامه های التماس دعا داشتند و سر امتحان چه افرادی که درس خونده بودند و چه کسایی که درس نخونده بودند ولی با نوشتن برگه هایی تمیز و خوش خط البته با حجم نوشته ی بالا،‌ آنچنان با خط زیباشون استاد رو جذب نوشته ها و برگه ی سیاه شده شان می کردند که بالاترین نمره ها رو میگرفتند .

بعد از دانشگاه وارد اجتماع شدیم،‌ هرکدوم به دنبال شغلی، برخی یه کارمند ساده شدن که باید گزارش کار یا حتی درخواست مرخصی و …. رو با نوشته ای روی یه برگه به مسئول خودشون تحویل می دادند عده ای هم سمت های بالایی داشتن که باید روی نامه های پرسنل خودشون دستور می نوشتند و در کنار محتوای دستور، چیزی که به چشم میخورد فقط امضا و خط اون فرد بود.

گاهی برای پیگیری کارهای مختلف، مجبور بودیم نامه ی اداری بنویسم اما دسترسی به سیستم تایپ و پرینت همیشه امکان پذیر نبود ما بودیم یه برگه سفید و یک خودکار که باید با آنها تمام خواسته ی خود رو به گونه ای مطرح می کردیم که دستور تأیید رو بتونیم بگیریم و وسط حجم بالای نامه هایی که روی میز مسئول مربوطه قرار میگرفت نامه ای که با خط بسیار زیبا نوشته شده بود همیشه بیشتر از سایر نامه ها خودنمایی می کرد.

همه اینها به کنار، مطمئناً تو زندگی اکثر افراد این اتفاق افتاده که تو شرایط مختلف، جدای از تکنولوژی های روز و تایپ کردن و …. بخوان که خط فکری شون رو، آروزها،‌ ناراحتی ها، خاطرات، برنامه ها و اهداف آینده رو با قلم خودشون به رشته ی تحریر در بیاورند تا هر از چندگاهی به دل نوشته ها شون مراجعه کنند و خاطرات رو مرور کنند یا اهداف و آرزوهایی که داشتن رو بخونن و ببین چقدر پیشرفت کردن و در رسیدن به اهدافشون موفق بودن.

گاهی اوقات هم دلت میخواد اونقدر هنر داشتی که بتونی تمام احساست رو با نوشته ای زیبا به کسی که دوستش داری تقدیم کنی درست مثل یه نوازنده بانواختن سازش، یه خواننده باصداش و یه نقاش با به تصویر کشیدن احساسش ….

گاهی هم دلت میخواد با خط زیبا و چشم نوازت هنرآفرینی کنی و روی یک برگه سفید قطعه شعری زیبا از حافظ، سعدی و یا آن شهریار بلند آوازه را با خط خوش تحریری کنی و از داشتن خطی خوش لذت ببری …

وقتی که فکر کنیم می بینیم تأثیر خط زیبا و کاربرد های مختلفش تو زندگی روزمره و حتی برای کارهای بسیار پیش افتاده مثل نوشتن چک، نوشتن نامه ای برای معلم فرزندانمان،‌ نوشتن نامه های درخواست از مسئولین مختلف، حتی نوشتن صورتحساب های روزانه یمان و….. در زندگی خودمون رو نمی تونیم کتمان کنیم همه اینها می شود دلیلی تا زیبانویسی را با اراده ای بیشتر جدی تر بگیری و انگشتانت را یک به یک برای خطی مسحور کننده و زیبا آماده کنی….

اما با وجود ضیق وقت و مشکلات متعددی که برای حضور در کلاس های حضوری خوشنویسی هست چه راهکاری می توان برای داشتن خطی خوش پیش گرفت؟ آموزشگاه مجازی خوشنویسی خط و قلم بسیاری از این مشکلات رو برای هنرجویان خود هموار نموده که در ادامه نقش این آموزشگاه در خدمات رسانی به هنرجویان عزیز بیان شده است.

نقش مهم آموزشگاه خوشنویسی خط و قلم در خوش خطی

این روزها کلاس های آموزش خوشنویسی بهترین روش برای بهبود دست خط افراد می باشد اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف امکان حضور در کلاس های خوشنویسی را نداشته و اطلاعی از این امر ندارند که بدون حتی مراجعه حضوری به آموزشگاه های خوشنویسی می توانند خط خود را بهبود دهند.

فضای اینترنت بستر مناسبی را به وجود آورد تا آموزشگاه خوشنویسی خط و قلم با تجارب خود بتواند شرایط مناسبی را برای علاقه مندان به داشتن خط زیبا فراهم نموده تا در سراسر این کره ی خاکی بتوانند از امکانات آموزشی این آموزشگاه خوشنویسی به بهترین شکل بهره مند شود.

آموزشگاه خط و قلم در کنار آموزش مجازی خط تحریری که از سالهای قبل تا کنون جایگاه مناسبی برای علاقمندان بوجود آورده این بار با ایجاد آزمون هفتگی و رایگان در راستای ایجاد انگیزه برای سنجیدن میزان پیشرفت افراد و همچنین تشویق افراد , اتفاق نوین دیگری را به علاقمندان تقدیم میکند .

آزمون های هفتگی خوشنویسی و زیبانویسی یکی از روش های آموزشگاه خط و قلم برای حرفه ای ساختن کارآموزان است. آزمونی که هر شخص با هر شرایط سنی می تواند در آن شرکت نماید .

اموزش خوشنویسی

این نرم افزار همچون یک دوست به عامل انگیزه و شوق در کارآموزان تبدیل می شود تا محکی برای آنها باشد . فضای آزمون و نحوه امتیاز دهی نرم افزار خوشنویسی تحریری محیطی ترغیب کننده دارد و با محیطی جذاب , کاربر را برای آزمونهای بعدی بیشتر آماده می نماید .

فضای نرم افزار نیز به شکلی طراحی شده که کمتر کسی در کار کردن با آن ناتوان باشد . و هر شخص می تواند حتی با تلفن همراه خود دراین آزمونها شرکت نماید . از نکات مهم این آزمون ، قابلیت استفاده برای تمامی رده های سنی است. از کودک و نوجوان گرفته تا افراد میانسال، می توانند برای تمرین زیبانویسی از این امکانات سایت استفاده کنند. ( توصیه اکید به خانواده ها و معلمان گرامی در جهت معرفی این سیستم به فرزندان و یا دانش آموزان خود )

با شرکت در این آزمونها که بصورت رایگان برگزار می شود ضمن کسب امتیاز و مشاهده نمودار پیشرفت خود با اخذ امتیازات بالا از جوایز ویژه آموزشگاه خط و قلم بهره مندمی شوید.

رده سنی در آزمون خوشنویسی

در مسابقه خوشنویسی محدودیت سنی وجود ندارد.

دریافت امتیاز

در هر آزمونی که برگزار میشود افراد شرکت کننده امتیازی بین 1 تا 100 دریافت خواهند کرد . و این مراحل در هفته های آتی هم به همین شکل انجام خواهد شد .

دریافت امتیازات با مجموع 1000 و یا 2000 جوایزی را برای شرکت کننده در پی خواهد داشت .

جوایز آزمون

کسب مجموع امتیاز700 در آزمونها :طراحی امضا پلن(C‌)به ارزش یک میلیون ریال است.
کسب مجموع امتیاز 1500 در آزمونها : پکیج کامل آموزش خوشنویسی ( خط نستعلیق تحریری و شکسته تحریری به همراه تمامی سرمشق ها ) به ارزش 2 میلیون ریال

مبنای امتیاز دهی در مسابقه خط و قلم
برای شرکت درآزمون هفتگی خوشنویسی عضویت در سایت کافیست. دست خط ها باید با فرمتی که تعیین شده است ارسال شود .

نوع خط بهتر است نستعلیق باشد .

عوامل مهم در کسب امتیاز :

کیفیت مناسب فایل ارسالی (10امتیاز)
رعایت اصول و قواعد خوشنویسی(90 امتیاز)
از مهمترین نکاتی که در موضوع قواعد خوشنویسی امتیاز داده خواهد شد به شرح ذیل است.

اندازه و زاویه مناسب و مهمتر حفظ تناسب حروف و کلمات . (30امتیاز )
رعایت خط زمینه و قرارگیری صحیح کلمات نسبت به خط زمینه . (‌ 20امتیاز)
ترکیب مناسب ( فاصله حروف و کلمات از هم و نقطه گذاری صحیح ) ( 30امتیاز)
ضخامت نویسی (10 امتیاز )

لازم به ذکر است که اگر کسی نتواند در یکی از آزمونها شرکت نماید امتیاز وی محفوظ خواهد بود تا در آزمونهای بعدی شرکت نماید.

برای تقویت خود در یادگیری خوش خط شدن از آموزشهای رایگان ما از 3 طریق ذیل می توانید استفاده نمائید .

سایت آموزشگاه
کانال تلگرام با آموزشهایی متفاوت که پیشنهاد می شود حتما عضو ثابت آن باشید
اپلیکیشن جدید و متفاوت خط و قلم ( به زودی … )

​فرم ثابتی برای شرکت در تمامی آزمونها در نظر گرفته شده است که با دانلود و چاپ آن به تعداد زیاد می توانید در تمامی آزمونها شرکت نمائید .

​مراحل کامل شرکت در آزمون از طریق تصویر ذیل هم قابل مشاهده است .

اموزش خوشنویسی

امتیاز خود را ثبت کنید