با مطالعه کامل این مزایا که در نوع خودبسیار تاثیر گذار می باشد می تواند دیدگاه خوبی از نوع آموزش مجازی برای شما روشن سازد:

    1. برای تمامی گروههای سنی و در همه جا و همه وقت سامانه اختصاصی آموزش مجازی خط تحریری در دسترس هنرجویان می باشد.
    2. آموزش مجازی خط خودکاری همانند یک کلاس خصوصی است. تصحیح درس هنرجویان به صورت اختصاصی می باشد.
    3. یادگیری سریع، زنده و پویا و در عین حال كم هزینه است. به دلیل داشتن فیلم های آموزشی خط و همچنین فیلم های رفع اشکال، حداقل به میزان ۵۰ درصد به سرعت یادگیری اضافه خواهد شد و نیز کاهش چشمگیر هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.
    4. امكان استفاده از همه منابع و نکات آموزشی و یادگیری مثل كلاسهای حضوری را داراست.
    5. فرصتهای آموزشی برابر را در اختیار همگان قرار میدهد. و عدالت در آموزش را محقق میشود. چه برای افراد خجالتی و یا افرادی که به دلایلی در کلاسهای حضوری توان استفاده بهینه را ندارند.

آموزش مجازی خوشنویسی با خودکار

  1. كلیه فعالیتهای هنرجو از جمله ثبت نام، مدیریت بر کلاس ها و دوره های آموزشی، ارتباط با استاد، پرداخت شهریه آموزش و ثبت هرگونه توضیحات و… از طریق اینترنت بر روی سامانه آموزشی انجام میشود.
  2. می توان براحتی و به طور تخصصی تمام دوره های پیشرفته را فرا گرفت.
  3. نیازی به تلف شدن وقت در اثر رفت و آمد و حضور در کلاس نیست.
  4. با حذف تردد های بی مورد نه تنها از هزینه کل آموزش کاسته می شود بلکه به کاهش ترافیک و آلودگی هوا (که در شهرهای بزرگ به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.) کمک می کند.
  5. نوع و سرعت یادگیری بسته به خود هنرجو می باشد. در آموزش الکترونیکی هرکس میتواند نسبت به ظرفیت و توانایی یا نیروی خود در بلند مدت و یا کوتاه مدت به بهترین نحو مطالب مورد انتظار را فرا گیرد. همچنین فراگیران دوره های آموزش الکترونیکی می توانند موضوعات و مطالبی را که نسبت به آنها آشنایی دارند، تمرکز نکرده و صرفاً بر روی موضوعاتی متمرکز گردند که نسبت به آنها آشنایی وجود ندارد. می توان شرایطی را فراهم کرد که هنرجویان زرنگتر به سرعت مراحل مختلف آموزشی را طی کنند و منتظر دیگر هنرجویان نمانند. و از سوی دیگر نیازی به حذف شدن هنرجویان با بهره هوشی پایین تر و یا حتی تنبل تر نیست. آنها نیز موفق به کسب آموزش های لازم میشوند ولو با گذشت زمان بیشتر. و بطور خلاصه هیچ یک فدای دیگری نمی شود و این از نتایج انعطاف پذیری بالای این سیستم است.
  6. قابلیت تكرارپذیری دیدن فیلم های آموزشی خط خودکاری و جبران مشكلات احتمالی. درس به هر تعداد قابل بیان است. در محتوای درس امکان عقب و جلو رفتن هست.
  7. افزایش متقاضیان جهت ورود به مراکز آموزش الکترونیکی . با برداشته شدن محدودیت پذیرش این مراكز در جذب فراگیران، و از سویی انعطاف و جذابیت های این نوع آموزش، افراد بیشتری متقاضی و جذب این آموزش می شوند. که باعث بالابردن هنر و فرهنگ در طیف گسترده تری از مردم می شود ودارای فواید بسیار است.
  8. امكان ارتباطات بین استاد و شاگرد جهت پرسش و پاسخ دروس. این موضوع در ساعت و روزهای مشخصی از طریق شبکه های اجتماعی امکانپذیر می باشد.
  9. به دلیل وجود مشكلاتی که شاید بر سر راه توسعه آموزش وجود داشته باشد، این نوع آموزش بسیار سودمند خواهد بود.
  10. افزایش تقاضای آموزش در سازمانها و موسسات این نوع آموزش منجر به ارتقای زیبانویسی و خوش خطی پرسنل و کارکنان با توجه به الگوهای یادگیری نوین می شود. و همچنین کمکی است ﺑﻪ ﻧﻴﺮوﻫﺎی ﺷﺎﻏﻞ ﺑﺮای ﺳﺎزﮔﺎر ﺷﺪن ﺑﺎ ﺗﺤﻮﻻت ﻧﻮﻳﻦ آموزشی و ﺟﻠﻮﮔﻴﺮی ازاتلاف وقت.
  11. مدیریت صحیح اطلاعات مربوط به دروس و کلاس ها و … بصورت متمرکز وجود دارند و دسترسی به این اطلاعات منظم در کنار هم مزایای بسیار به دنبال دارد.
  12. مدرس را ﻗﺎدر ﻣﯽ ﺳﺎزد ﺗﺎ با توجه به شرایط هنرجویان ﺑﺮ ﻧﮑﺎت ﻣﻬﻢ و اﺳﺎﺳﯽ، بنا به تشخیص خود، ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮی کند.
  13. تقویت و بهبود درس با استفاده از مثال‌ها و دیگر امكانات مولتی‌مدیا نکته جالبی در اینجا هست: وقتی یک استاد یک مثال درسی را در سر کلاس مطرح می کند، این مثال فقط مورد استفاده هنرجویان حاضر در همان کلاس قرار می گیرد. درحالی که در این سیستم، مثال استاد به اضافه توضیحات گفتاری و… در سیستم برای همیشه ثبت و مورد استفاده هنرجویان قرار می گیرد. در واقع بانک عظیم مثال (به همراه امکانات مولتی مدیا) ایجاد می شود.

آموزش مجازی خط

  1. استحكام و انسجام مطالب ارایه شده به‌علت وجود امكان بازبینی مكرر محتوا
  2. استانداردسازی مطالب در یك فرمت معین
  3. عدم نیاز به تكنولوژی مختلف برای دسترسی به‌ علت استفاده از سامانه تخصصی آموزش مجازی خط خودکاری.
  4. بالا بردن حس کنجکاوی هنر آموزان (و تشویق ایشان به خودآموزی مطالب)
  5. امكان ارزیابی هنرجو در فرم ویژه تمرین هر درس توسط استاد وتصحیح تمرینات و گذاشتن نظر مدرس در جدول ویژه ارزیابی هر تمرینکه شامل رعایت تناسب ،خط کرسی ،رعایت ضخامت نویسی ،فاصله و… می شود و در نهایت ارایه نکاتی متناسب با آن ارزیابی ها.
  6. امكان حفظ و نگهداری فیلم های آموزش خط تحریری
  7. هنرجویان در هر کجا با استفاده از یک دستگاه کامپیوتر قابل حمل می توانند تمرینات نهایی درس های خود رابه موقع ارسال کنند.
  8. کسانی که به دلیل معلولیت و عوامل دیگر قادر به حضور فیزیکی در کلاس درس نمی باشند می توانند به راحتی و بدون مشکل از این روش استفاده کنند.
  9. هر یک از هنرجویان در هر یک از دوره های آموزش می توانند به اطلاعات زیادی درمورد دروس خود دست یابند آن هم در حداقل زمان ممکن.
  10. بهره گیری از نیروی کار و استفاده از مدرسین خبره در نحوه این نوع آموزش الکترونیک
  11. افزایش انگیزه و علاقه یکی از نیازهای فراگیری دانش میباشد، داشتن رغبت و ‏اشتیاق برای یاد گرفتن مهم است. فردی که انگیزه و علاقة لازم را برای کسب هنر نداشته ‏باشد، هرگز نمی‌تواند در فراگیری هنر خود موفق شود. از مزایای آموزش الکترونیکی این است که این روش می‌تواند نقش مؤثری در ‏افزایش انگیزة فراگیر ایفا کند. برخی از عوامل انگیزه‌زا در این شیوه عبارتند از:‏
  • جذابیت‌های استفاده از رایانه
  • امکان استفاده از صوت، تصویر و چند رسانه‌ای
  • امکان نوشتن نظرات افراد

30. نت برداری و نگهداری نوشته‌ها یکی از روش‌های ارتقای سطح فراگیری است، چنان که مطمئن‌ترین شیوه برای محافظت از محفوظات و دانسته‌ها و ‏پیش‌گیری از فراموشی و نابودی آنها نیز نگهداری مکتوب ذخایر علمی است. در شیوة الکترونیکی، امکان بیشتری برای نوشتن و نگهداری نوشته‌ها وجود دارد. زیرا ‏در این شیوة‌ آموزشی:‏

آموزش مجازی خط خودکاری

  • ابزار فراگیری، همان ابزار نگارش است. و فراگیر می‌تواند با همان رایانه‌ای ‏که دروس را دریافت‌ می‌کند، یادداشت‌های خود را نیز بنگارد.
  • سرعت ارائه و دریافت درس و میزان توقف در بین آن قابل تنظیم است. بنا‏براین، اگر کسی فرصت نکرد با سرعت کلاس، مطالب را بنویسد، می‌تواند ‏درس را کندتر کند.
  • بایگانی و طبقه‌بندی نوشته‌ها بسیار آسان‌تر است.
  • جستجوی نوشته‌های گذشته و دسترسی به مطالب مورد نظر بسیار ‏سریع‌تر است.
  • نگهداری نوشته‌ها نیازمند فضای فیزیکی نیست و جایی را اشغال ‏نمی‌کند.

در آﻣﻮزش ﺳﻨﺘی ﭼﻮن ﻣﺒﻨﺎی ﻛﺎر ﺑﺎ آﻣﻮزش دادن ﻫﻤﺮاه ﺑﻮده اﺳﺖ، در ﻧﺘﻴﺠﻪ آﻣﻮزش ﺑﻪﺻﻮرت اﺟﺒﺎر و ﺑﺎ زور ﻫﻤﺮاه ﺑﻮده و در ﻧﺘﻴﺠﻪ اﻓﺖ و حتی ایجاد بی رغبتی در هنرآموز را به همراه داشته است، اﻣﺎ در آﻣﻮزش ﻣﺠﺎزی ﭼﻮن ﺧﻮد ﻓﺮد ﺧﻮاﺳﺘﻪ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻳﺎد ﺑﮕﻴﺮد، آﻣﻮزش ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺑﺎزدﻫی ﺑﺎﻻﻳی اﺳﺖ.

امتیاز خود را ثبت کنید